تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

۳۰ هکتار از اراضی سلسله طعمه حریق شد/ آتش‎سوزی ۸۰۰ هکتار پوشش سطحی در استان

  • کد خبر : 31824
  • 20 مرداد 1392 - 11:41

مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: ۳۰ هکتار از اراضی سلسله طعمه حریق شد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد بهاروند مدیرکل منابع طبیعی لرستان افزود: متأسفانه با آتش‎سوزی که در چند روز اخیر رخ داده ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان سلسله در بخش قلایی دچار آتش‎سوزی شد. وی ادامه داد: آتش‎سوزی با اکیپ‎های […]

مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: ۳۰ هکتار از اراضی سلسله طعمه حریق شد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد بهاروند مدیرکل منابع طبیعی لرستان افزود: متأسفانه با آتش‎سوزی که در چند روز اخیر رخ داده ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان سلسله در بخش قلایی دچار آتش‎سوزی شد.

وی ادامه داد: آتش‎سوزی با اکیپ‎های اطفاء حریق و افراد بومی خاموش شد اما به علت شیب زیاد منطقه، کنده‎های سوخته شده بالادست به پایین سقوط کرده و باعث آتش‎سوزی دوباره منطقه شده‎اند و هم اکنون بعضی از اراضی پایین دست که علف‎ها و گیاهان مرتعی بوده در حال سوختن است.

مهندس بهاروند خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعات ناقصی که از افراد بومی منطقه به دست آمده هنوز مشخص نشده آتش‎سوزی عمدی بوده یا سهوی اما پیگیری‎های لازم برای بررسی موضوع در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان اضافه کرد: برآورد ریالی میزان خسارت تاکنون صورت نگرفته اما بیش‎تر آتش‎سوزی‎ها گیاهان مرتعی و پوشش سطحی است.

وی با اشاره به اینکه در هر نقطه از دنیا امکان وقوع آتش‎سوزی وجود دارد، اظهار کرد: آتش‎سوزی در کل دنیا اتفاق می‎افتد مهم بحث پشتیبانی و مقابله با آن است؛ گرمای هوا، علف‎های هرز و بی‎دقتی افراد گردشگر از جمله عوامل آتش‎سوزی است.

بهاروند با اشاره به اینکه از شروع فصل آتش‎سوزی قریب ۸۰۰ هکتار پوشش سطحی در استان طعمه حریق شده، یادآور شد: بیش‎ترین میزان خسارت مربوط به شهرستان‎های خرم‎آباد، کوهدشت و دورود بوده است.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=31824

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. امیداورم مسوللین و نمایندگان استان از خواب بیدار و فکر اساسی نمایند.۸۰۰ هکتار ضایعه بزرگی است . اگر موجودی هر هکتار جنگل ۲۰۰اصله بلوط باشد = ۱۶۰۰۰۰اصله درخت و ۱۰۰ کیلو علوفه = ۸۰۰۰۰کیلو گرم علوفه و….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.