تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

شهردار خرم آباد : آغاز طرح مبارزه با جوندگان موذی سطح شهر برای اولین‌بار

  • کد خبر : 31907
  • 21 مرداد 1392 - 8:32

        شهردار مرکز استان گفت: در راستای حفظ بهداشت‌عمومی طرح مبارزه با موش و جوندگان موذی در شهر خرم‌آباد آغاز شده است. شهردار مرکز استان لرستان گفت: در راستای حفظ بهداشت‌عمومی طرح مبارزه با موش و جوندگان موذی در شهر خرم‌آباد آغاز شده است. به گزارش میرملاس نیوز ، هرمز نصیری اظهار […]

SONY DSC
 
 
 
 
شهردار مرکز استان گفت: در راستای حفظ بهداشت‌عمومی طرح مبارزه با موش و جوندگان موذی در شهر خرم‌آباد آغاز شده است.

شهردار مرکز استان لرستان گفت: در راستای حفظ بهداشت‌عمومی طرح مبارزه با موش و جوندگان موذی در شهر خرم‌آباد آغاز شده است.

به گزارش میرملاس نیوز ، هرمز نصیری اظهار داشت: وجود کانال‌های زیاد آب و چشمه‌ها در سطح شهر خرم‌آباد باعث ازدیاد جوندگان موذی گردیده است تا حدی که گاهاً در سطح معابر نیز تردد می‌نمایند.
وی افزود: شهرداری خرم‌آباد در راستای حفظ بهداشت عمومی اقدام به اجرای طرح مبارزه با جوندگان موذی در سطح شهر خرم‌آباد برای اولین بار با محوریت سازمان بازیافت در مردادماه به صورت سه ماه اجرا خواهد شد.
نصیری ضمن بیان این‌که ‌موش‌های سطح شهر خرم‌آباد از نوع قهوه‌ای و ناقل بیش از ۳۰نوع بیماری هستند، خاطرنشان ساخت: این طرح بصورت پایلوت توسط یکی از شرکت‌های معتبر و متخصص در این خصوص می‌باشد و رزومه کاری موفقی در تهران و سایر مراکز استان‌ها داشته است انجام خواهد شد.
وی افزود: این طرح با روش طعمه‌گذاری از سم برودی فاکوم ساخت ایتالیا استفاده می‌شود که این سهم بین۴ تا ۷ روز بر روی جانور هدف تاثیر می گذارد.
شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه اجرای کامل این طرح بیش از ۸۰۰ میلیون ریال هزینه خواهد داشت، اظهار داشت: عملیات طعمه‌گذاری در طول شب انجام می‌شود ولی ممکن است گاهی لاشه موجودات در سطح معابر رؤیت شود که نیاز است همشهریان عزیز با سعه صدر با این موضوع برخورد نمایند.
نصیری با گلایه از اینکه هیچ‌یک از دستگاه‌های متولی در این راستا با شهرداری همکاری نداشته‌اند، خاطرنشان‌ ساخت: از شهروندان عزیز انتظار می‌رود مکان‌هایی را که محل زیست این موجودات است را از طریق شماره تلفن ۱۳۷ اطلاع‌رسانی نمایند و همچنین بدلیل ویتامین K موجود در سبزیجات باعث از بین رفتن مواد موثره سموم خواهد شد از ریختن زباله در درون جوی آب، کنار معابر خودداری نمایند و کیسه‌های زباله را در ساعت مقرر و درون مخازن زبالهٔ سرکوچه‌ها بگذارند و به کودکان خود نیز آموزش دهند که از دست زدن به طعمه‌های و مواد مشکوک پرهیز نمایند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=31907

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. دورود بر شهر دار پر تلاشمان
    از طرف اهالی کوی جهاد گران کیو

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.