تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
5

مهمترین سخنان ۱۹ موافق و مخالف کابینه/ بحث داغ فتنه درمورد اعضای کابینه پیشنهادی

  • کد خبر : 31950
  • 21 مرداد 1392 - 23:38

  میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی: برخی برای کابینه لب مرزی یقه پاره می کنند، با چماق لری با وزیران برخورد می کنم، موافق حداقلی کابینه ام، دلایل شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری، ۳۴ قطعنامه علیه ایران صادر شده است، هدف دولت بهبود وضعیت رفاهی مردم است، عده ای با فتنه تجارت کردند، سن بالا […]

IMG17550714

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی: برخی برای کابینه لب مرزی یقه پاره می کنند، با چماق لری با وزیران برخورد می کنم، موافق حداقلی کابینه ام، دلایل شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری، ۳۴ قطعنامه علیه ایران صادر شده است، هدف دولت بهبود وضعیت رفاهی مردم است، عده ای با فتنه تجارت کردند، سن بالا موجب بی تحرکی کابینه خواهد شد، آقای روحانی تائید صلاحیتتان را مدیون شورای نگهبان و رهبری هستید، هرچه از دهانمان در می آید بار دولت نکنیم و معرفی سهم ناطق نوری، آیت الله آملی لاریجانی و عبدالله نوری در کابینه و … مهمترین بخش های سخنان موافقان و مخالفان کلیات کابینه یازدهم بود.

آنچه در ادامه می آید، مهمترین بخش های سخنان ۱۹ موافق و مخالف کابینه یازدهم بود، که امروز در صحن علنی مجلس مطرح شد:

رسایی: برخی برای کابینه لب مرزی یقه پاره می کنند

حمید رسایی که در مخالفت با کلیات کابینه یازدهم سخن می گفت، اظهار کرد: هر چند این برتری با حداقل ۰.۷ بیش از ۵۰ درصد بود. برخی امروز درحالی برای دولت لب مرزی یقه پاره می کنند که تا دیروز در تریبون های خود کمک با دولتی ۶۵ درصد آراء مردم را وکیل الدولگی می دانستند. برای ما ۶۵ درصد یا ۵۰.۷ درصد فرقی ندارد. آقای روحانی اگر طبق اصول حرکت کنید با تمام وجود از شما حمایت می کنیم حتی اگر به ما وکیل الدوله بگویند.

بزرگواری: با چماق لری با وزیران برخورد می کنم

علی محمد بزرگواری که در مخالفت با کلیات کابینه سخن می گفت، افزود: به من گفتند اجازه بدهید تهرانی ها حرف بزنند شما از مناطق محروم حرف نزنید، اما بنده هم گفتم که سیدم و لر تبار، در نتیجه حرفم را می‌زنم و هر وزیری که رای آورد و به منطقه محروم من نگاه ویژه نداشت با چماق لری با وی برخورد خواهم کرد.

بزرگواری خطاب به روحانی با بیان اینکه برخی افراد کابینه خود را از صندوق عتیقه آقای رفسنجانی و خاتمی درآورده اید، گفت: اگر برخی افراد بخواهند به پروژه ها برسند باید به آنها سرُم وصل کنیم.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه رهبری در طول ۴ سال گذشته تکیه کلامشان فتنه است که نظام را به پرتگاه سقوط می برد، گفت: این فتنه‌گران در حال تلاش برای بردن نظام و کشور به پرتگاه سقوط بوده‌اند، آنها نظام ما را به عنوان نظام متقلب معرفی کرده‌اند و حال در چنین شرایطی فتنه‌گران و حامیان آنها این افراد باید در کابینه باشند.

وی یادآور شد: من کسی بودم که تریبون رئیس مجلس را گرفته و بر علیه سران فتنه شعار دادم و این موضوع در دنیا پخش شد. ‌من فقط از خدا می‌ترسم و از کس دیگری هراس ندارم و اگر حرف‌های اینچنینی را بیان می‌کنم به این دلیل است که ما دوست شما بوده و به دنبال تعامل هستیم.

توکلی: موافق حداقلی کابینه ام/ دلایل شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری

احمد توکلی که در موافقت با کابینه در مجلس سخن گفت، تصریح کرد: علت عدم موفقیت نامزدهای اصولگرا در انتخابات این بود که اکثریت این جریان طی سال های گذشته هر چه رئیس جمهور وقت کرد یا حمایت کردند، یا با سکوت مهر تایید زدند و یا لااقل نقدی در خور خطاها و لطمات دیده نشد. هر چه مردم نالیدند اینان به داد نرسیدند، بنابراین توجیه کننده و حتی مسبب وضع نامطلوب معیشتی موجود شناخته شدند، مردم انتقاد حین انتخابات را هم باور نکردند، به ویژه آنکه رفتار انتخاباتی یکی از نامزدهای محترم اصولگرا بسیار شبیه رئیس جمهور وقت بود و بخشی از مردم نگران را از اصولگرایان می‌ترساند. تفرقه نامزدهای اصولگرا نیز مزید بر علت شد، چرا که تصویری از قدرت طلبی آنان را  در اذهان تقویت می‌کرد نه دلسوزی را.

وی افزود: دوم این که مردم تمایل بیشتری به اصلاح طلبان نیز نداشتند، چرا که نامزد رسمی اصلاح طلبان ، نیز تا روز انصرافش ، در تمام نظرسنجی ها جزء نفرات پراقبال نبود و مهمتر، حمایت صریح آقای خاتمی نیز رای شگفت انگیزی در پی نداشت.

نماینده تهران یادآور شد: در این زمان دو واقیعت، یکی تلخ و دیگری شیرین پیش روی ماست. تلخش وضعیت بسیار سخت و پیچیده معشیت مردم و اقتصاد کشور است . این وضعیت نامطلوب حاصل سیاست های نامتناسب و بعضا متعارض و سوء مدیریت سیاسی- اقتصادی سال های اخیر بوده است که تحریم های ظالمانه آن را تشدید کرده است. این دولت در احاطه مشکلات و دشواری هاست: کسری بودجه عظیم، ناکافی بودن ارز در دسترس برای واردات، دشواری های  پیچیده خرید و واردات، حتی دارو و برخی کالاهای حیاتی دیگر، مبهم بودن نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها، تورم کمر شکن همراه با بیکاری شدید جوانان به ویژه تحصیلکردگان، تعطیلی واحدهای تولیدی، درهم ریختگی هنجارها و ساختارهای سیاسی- اداری و مشکلات بسیار دیگر.

وی گفت: در چنین موقعیتی اگر همه دست به دست هم بدهیم و برا ی نجات مردم و کشور پشت هم باشیم، امید غلبه بر مشکلات و دفع دشمنی استکبار کینه ورز وجود دارد. باید چنانکه مقام معظم رهبری فرمودند اتحاد و یکپارچگی را ضرورتی حتمی شمرد. چرا که دشمن تمام قد در برابر خواست ملت ایستاده است. از آن طرف امید به آینده سرمایه اجتماعی گرانبهایی است و باید قدرش دانسته شود؛ چرا که برای حل مشکلات به آن نیاز داریم. اگر رفتاری از مجلس یا دولت سر بزند که تقابل تلقی گردد، این سرمایه اجتماعی خدای ناخواسته از دست می‌رود و دشمن نیز در اعمال فشار جری تر می‌گردد.

توکلی با بیان اینکه البته نیازی به گفتن این نکته نیست که نه موافقت امثال بنده بی شرط و شروط است و نه مخالفت دوستان دیگر مطلق و دربست است، اضافه کرد: نه این مماشات است و نه آن تقابل. مهمترین دلیل موافقت کلی بنده با تشکیل این کابینه همین سختی وضعیت کشور و فشار شدید و یکپارچه دشمن بر مردم و اسلام است.

وی تاکید کرد: آقای دکتر روحانی تقریبا با نظر و رای نیمی از شرکت کنندگان در انتخابات توفیق خدمت یافته اند. اما برای نجات و اعتلای کشور، نیازمند حمایت و یاری همه مردم اند. به این دلیل و نیز به خاطر آن که به درستی خود را رئیس جمهور همه مردم ایران خوانده اند، باید به خواسته ها و حساسیت های درست نیم دیگر شرکت کنندگان که به ایشان رای نداده اند به ویژه نیروهای متدین و انقلابی توجه کامل نشان داده شود. حتی شایسته آن است آن چنان عملکردی داشته باشند که ناامیدان از تغییر وضع موجود را به خیل امیدواران نظام اسلامی بیافزایند. مقصود آن نیست که همه خواسته ها قابل اجابت است ولی لااقل  قابل اعتنا هست و مردم خوب وصبور ما عذرپذیران کریمی هستند.

نماینده تهران ادامه داد: این کابینه را آقای دکتر حسن روحانی معرفی کرده است نه مثلا دکتر علی لاریجانی یا دکتر حداد عادل؛ پس اقتضای شاکله و شخصیت معرفی کننده، تعهداتش، امکاناتش و محیطی را که در آن به سر می بریم در نظر بگیریم بعد قضاوت کنیم. قضاوت بنده و بسیاری از دوستان نماینده که با یکدیگر مشورت جمعی داشته ایم، مثبت و حمایت است. مخالفت و رای ندادن به معدود کسانی که صالح یا اهل نمی دانیم اثری در این حمایت و دفاع ندارد.

تابش: ۳۴ قطعنامه علیه ایران صادر شده است

نماینده اصلاح طلب مجلس اظهار داشت: ترکیب کابینه پیشنهادی، ترکیبی اعتدالی است و فصل مشترک آراء ملی و مجموعه ای است که با هم معنا دارد. ترکیبی بهم پیوسته و توانمند و متوجه به جهات مختلف سیاسی است پس مناسب است که به کل این کابینه رای اعتماد بدهیم.

محمد رضا تابش که در موافقت با کلیات کابینه سخن می گفت، افزود: کابینه پیشنهادی برای خارج کردن کشور از مشکلاتی آمده است که متاسفانه جامعه به آنها گرفتار است متاسفانه حدود ۳۴ قطع نامه از سوی اتحادیه اروپا و سازمان ملل بر علیه ایران موجب شدت گرفتن تحریم ها، وضع بد اقتصادی کشور، تورم و نرخ بیکاری دورقمی و رشد اقتصادی صفر شده است و این در حالی است که دولت های نهم و دهم ۶۳ درصد درآمدهای نفتی ایران در طول هشت سال گذشته معادل ۷۰۰ میلیارد دلار را هزینه کرده اند که اگر مبتنی بر برنامه ریزی های علمی و واقع بینانه بود ما امروز به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده بودیم.

جعفرزاده: هدف دولت بهبود وضعیت رفاهی مردم است

نماینده مردم رشت در مجلس  که در موافقت با کابینه صحبت کرد، افزود: محوریت منافع ملی و تلاش برای تحقق اصول واقع بینی و رعایت حقوق شهروندی، رشد و توسعه همه جانبه و ارتقاء سطح زندگی شهروندان، مبارزه با فساد و بهسازی ظرفیت دولت، پایدارسازی محیط زیست و تعامل سازنده در روابط بین الملل، بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت همواره مورد تاکید نظام جمهوری اسلامی بوده است و آخرین بار رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران به این موضوع اشاره کردند و ما نمی توانیم بدون داشتن روابط سازنده با دنیا منافع کشورمان را تامین کنیم.

غلامعلی جعفرزاده با اشاره به برنامه های دولت یازدهم در حوزه اقتصاد خاطر نشان کرد: حوزه اقتصاد، حوزه ای است که موثر بر رفاه و رضایت زندگی روزانه مردم است و مقبولیت نظام در گرو کارآمدی از جمله کارآمدی اقتصادی است. هدف نهایی برنامه اقتصادی دولت یازدهم بهبود وضعیت رفاهی مردم، افزایش قدرت خرید کالا و کاهش شکاف درآمدی است و آنطور که من بررسی کردم در اهداف راهبردی حوزه اقتصادی، بهبود وضعیت رفاهی مردم، کاهش تورم و افزایش قدرت خرید مردم، شغل آفرینی پایدار و مهار بیکاری و گسترش عدالت اقتصادی، ایجاد تعادل در بازارهای مختلف و داشتن ارتباط سازنده با بازار جهانی و اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه های این دولت است.

جلالی: عده ای با فتنه تجارت کردند

رئیس مرکز پژوهش های مجلس که در موافقت با کابینه سخن می گفت، افزود: در سال ۹۱ با کسری بودجه شدید از ۱۴۲ هزار میلیارد تومان بودجه ما ۹۵.۵ هزار میلیارد تومان محقق شد و در سال ۹۲ قطعا بودجه ای که مصوب کرده ایم قطعا محقق نخواهد شد. بدهکاری دولت بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است و میزان تورم در کالاهای خوراکی حدود ۶۲ درصد است و به طور میانگین هم با تورم ۴۲ درصدی مواجه هستیم.

کاظم جلالی گفت: دولت کشور را در شرایطی تحویل گرفته که با نقدینگی شدید مواجه هستیم و تعطیلی یا عدم استفاده از ظرفیت واحد های صنعتی و همچنین مشکل شدید اشتغال به خصوص تحصیل کردگان را شاهد هستیم در این وضعیت اگر به جای دکتر روحانی باشیم کشور را باید به چه مدیرانی اداره کنیم. آیا ما فرصت آزمون و خطا داریم؟ آیا می توانیم کلاسه اکابر تشکیل دهیم؟ آیا می توانیم دوره طرح کاد بگذرانیم یا باید شخصیت هایی که توانایی مدیریت کشور را دارند و کارآزموده هستند مسئولیت بپذیرند؟

جلالی ادامه داد: برخی از افراد پیشنهادی برای وزارت خانه ها اصرار داشتند وزیر نشوند چرا که درک درستی از مسائل کشور دارند و می دانند مسئولیت پذیرفتن در این شرایط بسیار سخت است. از این رو نباید به بهانه سن به دنبال رد کردن آن ها باشیم این بی انصافی است. وارد اتهامات دیگری بحث شرکت سهامی هم بی جا است.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت گفت: برخی گرایشات در داخل مجلس وجود دارد که ۹۵ درصد مردم را جزء فتنه گران می دانند ما روی هر کسی که دست می گذاریم می گویند فتنه گر است. در ابتدای همین دوره مجلس زمانی که می خواستیم برای هیئت رئیسه انتخابات برگزار کنیم برخی دوستان آمدند و گفتند که ما در مجلس ۴۰ تا ۵۰ نفر فتنه گر داریم یا برخی ساکت فتنه محسوب می شوند.

جلالی گفت: البته برخی بر موج فتنه سوار شدند و با فتنه تجارت کردند و بیشتر به فتنه پرداختند.

بذرپاش: سن بالا موجب بی تحرکی کابینه خواهد شد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کابینه تصریح کرد: انتخاب برخی چهره های فتنه ۸۸ در کابینه یازدهم مورد سئوال مردم است.

مهرداد بذرپاش ادامه داد: کم و بیش می دانیم که این کابینه نتیجه سهم خواهی هاست اما مجلس نمی تواند از این موضوع بگذرد زیرا فتنه سوء تفاهم نبود، پس از آن نیز افراد دخیل در فتنه هرگز عذرخواهی نکردند و با فتنه کوچکترین مرزبندی انجام ندادند.

وی تصریح کرد: کابینه فعلی به دو دلیل توان اجرایی وعده های مورد نظر رئیس جمهور را نخواهد داشت اول اینکه کابینه به شدت مسن است، میانگین سنی افراد کابینه بالای ۶۰ سال است که موجب خواهد شد با کابینه ای به شدت بی تحرک مواجه باشیم زیرا کار اجرایی در حد وزیر نیازمند روزانه حداقل ۱۵ ساعت کار سخت اجرایی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز زمان مدیریت اشرافی نیست، اظهار داشت: در این شرایط با توجه به مسن بودن وزرا، کارها به دست آقازاده ها که توان جبران نیروی افراد مسن را دارند می افتد بنابراین شاهد بازگشت عناصر پشت پرده خواهیم بود.

نماینده تهران با اشاره به اینکه کابینه فعلی شبیه کابینه هاشمی است خطاب به روحانی ادامه داد: بعد از ثبت نام شما، هاشمی ثبت نام کرد و تا قبل از اعلام عدم توفیق ایشان برای حضور در انتخابات از شما حمایت نکرد پس شما فقط به مردم وامدار هستید.

بذرپاش تصریح کرد: شعار دولت یازدهم استفاده از افراد شایسته بود، آیا از میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و وزیران دولت سابق کسی نبود که شایستگی حضور در کابینه یازدهم را داشته باشد؟

حکیمی: آقای روحانی تائید صلاحیتتان را مدیودن شورای نگهبان و رهبری هستید

عطاالله حکیمی در مخالفت با کابینه گفت: سوالی از آقای روحانی دارم. یادتان نرفته پس از طرح موضوع عدم صلاحیت شما چقدر نگران بودید و با توسل به اصولگرایان و خانواده های معظم شهدا پیگیری می کردید. آیا جز این است که با پیگیری اصولگرایان، خانواده های شهدا و ایثارگران، شورای نگهبان و مقام معظم رهبری و دلسوزان با یک درجه تخفیف تایید شدید؟ حتی یک مرحله ای تمام شدن انتخابات را مدیون مقام معظم رهبری، انقلاب، خانواده های شهدا و اعضای محترم شورای نگهبان هستید.

وی درباره وزیران پیشنهادی کابینه گفت: ترکیب کابینه شامل اصلاح طلبان که بعضا از سردمداران فتنه و مهمتر حزب اعتدال و توسعه هستند سهم حزب اعتدال و توسعه شامل آقایان نعمت زاده، ترکان، بانک، نجفی، سلطانی فر، هاشمی و به زودی هم فاطمه و یاسر هاشمی و تعداد دیگری که در راه هستند اضافه خواهد شد. حزب اصلاح طلبان و کارگزاران شامل آقایان میلی منفرد، ربیعی، ظریف، آخوندی، زنگنه، چیتچیان طیب نیا و به نوعی آقای جنتی هم در این حزب جای می گیرند. اما آقای حسین دهقان، پورمحمدی و رحمانی فضلی را می توان در گروه اصولگرایان تعریف کرد. همچنین آقای نعمت زاده، نوبخت، بانک، ترکان، واعظی، ربیعی، زنگنه، آخوندی و تعدادی دیگر از اعضای اصلی فتنه هستند به عنوان کابینه معرفی شده اند و اگر افرادی از اصحاب فتنه به عنوان کابینه معرفی نشده اند به عنوان معاون، مشاور و مسئولیت های دیگر در دولت منصوب خواهند شد البته در این میان قصه آقای ظریف استثناء است، چرا که ایشان ضمن این که ۱۰۰ درصد غربی فکر می کند، تحصیلاتش را در آمریکا گذرانده و برای نمایندگان ملت و مردم ایران هم باید بگویم که پایان نامه فوق لیسانس و دکترای ایشان با چه کسی بوده است؟

نماینده رودبار افزود: می خواهم از آقای روحانی سوال کنم چه خبر است و چه فکری در سر دارید؟ آقای روحانی آیا نمی توانید نتیجه بگیرید که روحانی قبل از انتخابات که با هم در مناطق جنگی و ائمه جمعه و خانواده شهدا بودیم با روحانی پس از انتخابات کاملا متفاوت و متمایز است. آقای روحانی شما امروز باید به ملت ایران، خانواده شهدا، مقام معظم رهبری توضیح دهید که چرا رسما به دنبال احیای فتنه هستید آیا دنبال کودتای سفید هستید. آیا پیام امام راحل و شهدا و ایثارگران را فراموش کرده اید آیا چون تحصیل کرده غرب و سیاست مدار هستید باید وعده و شعارهای خود را به راحتی تغییر داده و این همه ارزش های الهی می خواهید چه جایگاهی را برای خود ایجاد کنید.

اسدی: هرچه از دهانمان در می آید بار دولت نکنیم

نماینده مردم مشکین شهر با عنوان یکی از موافقان کلیات کابینه اظهار داشت: انتظارمان از مخالفین این است که با استدلال و برنامه صحبت کرده و نقد منطقی کنند نه اینکه هر چه از دهانمان درآمد، بار دولت کنیم.

یونس اسدی نماینده مردم مشکین شهر به عنوان موافق کلیت کابینه و برنامه های دولت اظهار داشت: به نظر می رسد که کلیات برنامه دولت مورد استقبال نمایندگان قرار گرفته است؛ چراکه تنها ۲۰ نفر به عنوان مخالف و ۱۴۸ نفر به عنوان موافق را ثبت‌نام کرده اند.

جعفری: دولت یازدهم برای مهار تورم و افزایش قدرت ملی برنامه دارد

جلیل جعفری خلخال نماینده مردم خلخال به عنوان یکی از موافقان کلیت کابینه و برنامه های دولت یازدهم اظهار داشت: برخی از مخالفین محترم در حالی با برنامه های آقای روحانی مخالفت کردند که اگر برنامه های وی را مطالعه می کردند اینگونه اظهارنظر نمی کردند. هنوز چیزی نگذشته است این دولت بهترین برنامه ها را ارائه کرده است.

وی افزود: دین مداری، اعتدال گرایی، تصمیم گیری مبتنی بر خرد جمعی از ویژگی های کابینه دولت یازدهم است و ارتقای سطح زندگی هموطنان تعامل بیشتر قوا با هم اعتقاد به راس امور بودن مجلس، تکیه بر مردم، توجه به حمایت بر نسل جوان، تعامل با جهان از دیگر برنامه های دولت آقای روحانی است.

جعفری خلخال اظهار داشت: این دولت در حوزه اقتصاد قوی ترین برنامه را دارد و برای کاهش آسیب پذیری اقتصاد ملی، مهار تورم و افزایش قدرت ملی برنامه های مشخصی دارد ما باید اجازه بدهیم دولت برنامه هایش را اجرا کند و سپس به نقد آن بپردازیم. نماینده مردم خلخال با اشاره به اینکه اتحاد و همدلی و انسجام ملی ثمره این دولت است، گفت: چرا باید حرف هایی بزنیم که شیرینی انتخابات را در کام ملت تلخ کنیم.

سئوالات یک نماینده از روحانی درباره هدفمندی، اتمام پروژه های تیمه تمام و مشکلات خانواده ها

نماینده مردم شاهین شهر که در مخالفت با کابینه سخن می گفت، با بیان اینکه در برنامه های شما در خصوص ادامه برنامه هدفمندی یارانه‌ها تدبیری اندیشیده نشده است، گفت: دولت در حال حاضر ۴۲ هزار میلیارد به صورت نقدی پرداخت می کند که ۲۸ هزار میلیارد آن قرار است از محل گران شدن حامل های انرژی تامین شود، برنامه شما برای تامین مابقی این هزینه چیست؟ و قرار است از کجا فراهم شود؟ چه برنامه‌ای برای مردم در صورت گران شدن حامل های انرژی دارید و سهم بهداشت و درمان و کمک به بخش تولیدی را از کجا تامین خواهید کرد؟

حسینعلی حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد: یکی از معضلات کشور پروژه های نیمه تمام است، چه برنامه ای برای ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور دارید؟ و برنامه دولت شما برای مسکن مهر که حرکتی روبه جلو بود، چیست؟ چه تدبیری برای مقابله با رشد فزاینده قیمت مسکن دارید؟ و برنامه تان را در خصوص مسکن های مهر نیمه کاره بیان کنید.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه افزود: ما در دهه پیشرفت و عدالت هستیم و برنامه شما برای افزایش درآمد اقشار کم درآمد چیست؟ به نظر شما آیا می‌شود با درآمد روزانه ۱۰ هزار تومان خانه خرید، زندگی کرد، پسر زن داد و دختر را عروس کرد؟ نماینده مردم شاهین شهر گفت: آیا شما و وزرایتان از تعداد خانواده های طلاق خبر دارید، چه برنامه ای برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی دارید؟ چه تدبیری برای بیمارانی که بیمه نیستند و یا کسانیکه بیمه هستند، اما هزینه درمان بیماری خود را ندارند و در انتظار رفتن از این دنیا هستند، دارید؟

شوهانی: کابینه بر اساس اعتدال انتخاب شده نه شرکت سهامی

محمد شوهانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در موافقت با کابینه با تاکید بر این که معدل سنی کابینه یازدهم نقطه قوت آن است نه ضعف در پاسخ به انتقاد نماینده اردستان مبنی بر این که کابینه روحانی شرکت سهامی گفت: روحانی شخصیت های سیاسی، معتدل و انقلابی را بر اساس مشی اعتدال انتخاب کرده نه شرکت سهامی.

یک نماینده سهم ناطق نوری، آملی باریجانی و عبدالله نوری را در کابینه معرفی کرد

احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مخالفت با کابینه با بیان این که کابینه یازدهم شبیه شرکت سهامی خاص است، گفت: به نظر می رسد در این کابینه سهم اشخاص مشخص شده است یعنی آقای آخوندی سهم حجت الاسلام ناطق نوری، حجت الاسلام پورمحمدی سهم آیت الله آملی و آقای مهندس حجتی نیز سهم حجت الاسلام عبدالله نوری است.

قوامی: میانگین سنی کابینه یکی از نقاط قوت است

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: مخالفانی که به کهولت سن کابینه اشاره می‌کنند بدانند کشور در یک شرایط طوفانی است و در طوفان کشتی را به کشتیبان با تجربه می سپارند نه به جوانی که کمتر با مشکلات رو به رو شده است و این میانگین سنی کابینه یکی از نقاط قوت است.

هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق کلیات کابینه پیشنهادی روحانی دولت یازدهم گفت: از کلیات این برنامه دفاع می کنم. برنامه ای که روحانی ارائه داد و ترکیب وزرایی که انتخاب کرده است همه امور را در بر می گیرد. نیروی انسانی چه از نظر تخصص و تجربه و صلاحیت های مختلف همه را در بر گرفته که این یکی از نقاط قوت است.

دفاع دواتگری از رحمانی فضلی و ظریف 

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در نطق دفاعی خود از کلیات کابینه ضمن دفاع از انتخاب ظریف و رحمانی فضلی به عنوان وزرای پیشنهادی وزارت امور خارجه و کشور گفت: انتصاب رحمانی فضلی با پنج سال سابقه در دیوان محاسبات نشان از توجه دولت روحانی به امر نظارت دارد و یک دولت پاک دست را نوید می دهد.

مهدی دواتگری با اشاره به برخی انتقادات نسبت به این که غربی ها نسبت به پینشهاد دکتر ظریف برای امور خارجه ابراز خرسندی کرده اند گفت: در حالی که روزنامه وال استریت ژورنال ارگان صهیونیست ها و علیه دکتر ظریف اعلام موضع کرده و حمله شدیدی به ایشان کرده است. چرا شما واقعیت ها را نمی گویید. وقتی صهیونیست ها از معرفی ظریف ناراحت هستند ما باید حساسیت خودمان را بالا ببریم و هوشمندانه عمل کنیم.

مطهری: شرط موضع‌گیری صریح وزیران درباره فتنه نادرست است

علی مطهری در دفاع از کلیات کابینه یازدهم با اشاره به اینکه برخی نمایندگان موضع گیری صریح وزیران درباره فتنه ۸۸ شرط رای اعتماد دانستند گفت: اگر چه رئیس جمهور با شناخت افراد اقدام به معرفی آنان کرده و نیز مراجع ذیصلاح همچون قوه قضاییه اطلاعات لازم را در اختیار رئیس جمهور قرار دادند چنین اعلام موضوعی ضروری نمی باشد و ناشی از شرط گذاری های سیاسی و تحمیل گزینه مورد نظر به رئیس جمهور تلقی می شود، اما به هر حال این اعلام موضع حق نمایندگان است تا از این طریق آسوده خاطر شوند.

نماینده مردم تهران عنوان کرد: مهم این است که بدانیم محل نزاع و بحث دقیقا کجاست. اگر در یک انتخابات اعتراضی دارید آنگاه که شورای نگهبان رای خود را صادر کرده و به آن تمکین کنیم همانگونه که تاکید رهبری است مشکلی وجود ندارد، اشکالی که به موسوی وارد می کنیم همین است که چرا در برابر قانون تمکین نکرد. اگر می گفت اعتراض دارم اما به شورای نگهبان تمکین می کنم از او قبول بود و شاید حتی امروز او رئیس جمهور بود؛ محل نزاع اینجا نیست که اگر کسی اعتراض داشت می تواند راهپیمایی آرام داشته باشد یا نه چون قانون اعلام کرده که راهپیمایی بدون حمل سلاح و بدون اینکه مخل امنیت باشد آزاد است.

وی با اشاره به دلایل موافقت خود با کلیت کابینه پیشنهادی عنوان کرد: تخصص و تجربه اکثریت آنها دلیل موافقت بنده است به طور مثال افرادی مانند نعمت زاده و زنگنه شاید در حوزه کاری خود یگانه باشند، در جلسه نمایندگان با وزرای پیشنهادی به وضوح احساس می شد که این وزیران در سطح بالاتری در دولت نهم و دهم قرار دارند اگر چه احساس می کردند برخی پایین تر از سطح این دولت هستند. اگر کسانی از انتخاب مردم ناراحت هستند بعد از ۴ سال تخریب هاشمی در حالیکه به او فرصتی برای دفاع ندادند، ولی مردم به کاندیدای وی رای دادند بهتر است به آسیب شناسی رفتار خود بپردازند تا ببینند چرا با وجود این همه امکانات مردم از آنها روی برگرداندند.

حجت الاسلام باقری: باید مشخص کنیم چه تعدادی در کشور عضو فتنه هستند

حجت الاسلام باقری در موافقت با کابینه پیشنهادی یازدهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: ما روحانی و کابینه پیشنهادی را جزو اصولگرایان واقعی همراه با اصلاح طلبان واقعی می دانیم. در انتخابات اخیر، همان گونه که مردم به افراطیون اصلاح طلب و ۲۲ خرداد واکنش نشان دادند به تهجر، التقاط و اصولگرایی افراطی نیز خط بطلان کشیدند.

عضو کمیسیون اقتصادی همچنین با تاکید بر این که من فتنه را محکوم می کنم ادامه داد: چرا بعد از چهار سال فتنه گری و فتنه گران را معرفی نمی کنند. الان هر کس با منافع خود فردی را در تعارض می بیند وی را فتنه گر می بیند. بله شما کاسب فتنه و بدتر از آن دلال فتنه هستید چرا که بدون دلیل و با جهالت حرکت می کنید. آیا می توان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کاندید بشوند آیا می توانند به مقامات بالای اجرایی و علمی برسند. باید مشخص کنیم که بعد از این چهار سال که این تعداد مثلا ۵۰ هزار نفر ۱۰۰ هزار نفر عضو فتنه هستند و نباید کاندیدا شوند.

وی با بیان این که برخی جریانات سیاسی از فتنه نان می خورند تا به اهداف خود برسند گفت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در ۲۹ خردادماه هر کسی آمده در خیابان ها و کشت و کشتارها را راه انداخته فتنه گر هستند اما قبل از آن افرادی بودند در ستادهای مختلف همکاری داشتند و شورای نگهبان برای آن ها صلاحیت داده بود و ما نمی توانیم به آنان عیب جویی کنیم.

کریمی قدوسی: نباید دانشگاه را بدست اهل فتنه سپرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به روحانی گفت: برخی کسانیکه شما به عنوان وزیر معرفی کرده اید، وقت شما را گرفته و کابینه را به سمت تقابل با ملت پیش می برند.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد به عنوان یکی از مخالفان کلیات برنامه و کابینه دولت یازدهم در نطق خود اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در تنفیذ حکم ریاست جمهوری سه شرط را برای بقای تنفیذ بیان کردند: ۱. تعهد در پیمودن صراط مستقیمی که تاکنون در آن قرار داشته اید، ۲. دفاع از حقوق ملت و ۳. ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبرین.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه محل تولید علم است، اما عده ای در فتنه به سراغ این مراکز آموزشی و آزمایشگاهی رفتند و آن را تخریب کردند و امروز نباید دانشگاه را بدست اهل فتنه سپرد.

منصوری آرانی: مخالفین باید درباره شرایط بد معیشتی که برای مردم ایجاد کردند سخن می گفتند

عباسعلی منصوری آرانی که در موافقت با کابینه سخن می گفت، با بیان اینکه انتظارداشتیم مخالفین برنامه های دکتر روحانی را نقد می کردند افزود: ما انتظار داشتیم مخالفین کابینه بحث می کردند در مورد اینکه آیا برنامه های آقای روحانی می تواند برای میلیون ها بیکار شغل ایجاد کند یا نه آنهایی که به روحانی رای دادند احساس می کنند دکتر روحانی می تواند مشکل بیکاری را حل کند کسانی که به روحانی رای دادند از وضعیت بد اقتصادی به روحانی رای دادند لذا مخالفین باید می آمدند بحث می کردند در مورد برنامه ها، در مورد بدی معیشت مردم که خود این آدمها آن را رقم زدند.

نماینده مردم کاشان در مجلس، به اهمیت نقد برنامه های دولت توسط منتقدین انتقاد کرد و گفت: میلیونها ایرانی که مسکن ندارند گوش می دهند ببینند برنامه های دکتر روحانی برای رفع نیاز مسکن چیست صدها هزار بیمار که از بیماری رنج می برند و به روحانی رای دادند منتظرند ببینند چگونه قرار است وضعیت بهداشت آنها درست شود. جوانهایی که ورزشگاه ندارند می خواهند ببینند به دولتی که رای دادند چگونه می خواهند برنامه ها را عملی کند.

وی با بیان اینکه مسلم است بعد از انتخاب روحانی در جامعه نشاط  ایجاد شد افزود: هزاران تحصیلکرده امیدوار شدند تا پارتی بازی کنار رود و شایسته سالاری بیاید جلو و مبنا شود از۷۵ میلیون ایرانی ۵۰۰۰ نفر هم اصولگرا و اصلاح طلب نیست و کاری به این سیاسی کاری ها ندارند اتفاقا همین ۵۰۰۰ نفر مردم را دچار این مصیبت کردند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=31950

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.