- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مخالف کابینه: فرزند آیت الله هاشمی را “دله دزد” و “ضربه زننده به روحانیت” خواند/ لاریجانی: رعایت کنید و اینطوری حرف نزنید، چرا اسم می برید؟/ تذکر یک نماینده: آقا دم از مدرس می زند! مدرس بهتان زن؟

45690_418 [1]

 

محمدعلی بزرگواری بعنوان مخالف کلیات برنامه دولت یازدهم پشت تریبون مجلس رفت.

میرملاس نیوز /سرویس سیاسی:  وی ضمن تبریک به حسن روحانی، وی را از شخصیت‌های برجسته نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: مجلس باید مدرسی باشد. اینجا جای چاخان‌گویی و وکیل‌الدوله‌ها نیست. مطمئناً خود وزیرانی که رأی می‌آورند، با این چابلوسان برخورد خواهند کرد. کسی تا دیروز دست احمدی‌نژاد را می‌بوسید، امروز چه کارها که نمی‌کند.

بزرگواری گفت: در دولت اصلاحات و دولت نهم و دهم شعار جوان‌گرایی گوش فلک را کرد اما برویم از صندوق عتیقه آقای هاشمی رفسنجانی و آقای خاتمی وزیر در بیاوریم؟ برخی از این وزرا را بخواهیم در برخی پروژه‌ها ببریم، باید سرم به آنها وصل کنیم. وقتی در رأس این نظام رهبری عزیز در طول ۴ سال از فتنه ۸۸ سخن می‌گویند که فتنه‌گران مملکت ما را به پرتگاه سقوط می‌بردند و نظام ما را به عنوان نظام متقلب معرفی کرده بودند، آیا رواست که از اهالی و طرفداران فتنه در کابینه استفاده کنیم؟ از کسانی که به نمایندگی از سران فتنه در جلسه با رهبری شرکت کردند؟ باز برویم از همین‌ افراد استفاده کنیم و آرامش کشور را به هم بزنیم؟ چرا حرف اساسی نزنیم؟ چرا اگر از فتنه حرف بزنیم، می‌گویند اینها افراطی هستند؟ پس رهبری اولین افراطی است!

وی اضافه کرد: ما با فتنه‌گران سر سازش نخواهیم داد. هزینه‌های بزرگی را به نظام تحمیل کردند. فقط از خدا می‌ترسم. از هیچ کس نمی‌ترسم. ما دوست شما هستیم و می‌خواهیم تعامل شما را پاسخ بدهیم. ما از انتخاب خیلی از وزرا و معاونان تشکر می‌کنیم اما بگذارید روی آنها که حرف داریم، حرف‌مان را بزنیم.

این نماینده که سخنانش به طور زنده از تلویزیون پخش می شد، تأکید کرد: آقای زنگنه بیاید و باز هم آن آقازاده دله دزد مهدی هاشمی بیاید و میدان‌دار شود؟ نباید به او رأی داد. این آقازاده‌های دله‌دزد به نظام و روحانیت خیلی ضربه زدند.

بزرگواری افزود: امام راحل و شهدا از ما می‌خواهند نگذاریم نااهلان حاکم شوند.

همچنین قاضی‌پور در تذکر آئین‌نامه‌ای تأکید کرد: کسی حق ندارد در نظام جمهوری اسلامی در پشت تریبون اسم افراد را بیاورد.

لاریجانی هم تأکید کرد که تذکر شما درست است. اینطوری حرف نزنید و اسم نبرید.

ایرج ندیمی نیز در تذکری آئین‌نامه‌ای گفت: اتهام و فحش جفای به مجلس است.

کمال‌الدین پیرمؤذن هم در تذکری آئین‌نامه‌ای گفت: آن آقا اسم مدرس را هم می‌آورد. آیا مدرس چماق‌دار و بهتان‌زن بود؟

همچنین جواد جهانگیرزاده در تذکری آئین‌نامه‌ای خاطرنشان کرد: اگر ما قانونمند باشیم، نیازی به چماق نیست. انتظار مردم از ما این است که در یک فضای آرام‌تر بررسی کنیم. نباید تهمت زد و حرف‌هایی از جمله پیرمرد زد. رئیس‌جمهور مختار است که هر کسی را انتخاب کند.

یونس اسدی تأکید کرد: غرور و تکبر اجازه نداد این آخوند بزرگوار درست صحبت کند. خود ایشان هم می‌داند که چقدر دستمال‌کش دولت بوده است. حالا به من می‌گوید چابلوس.

لاریجانی تأکید کرد: این کلمه چابلوس خوب نبود، شما هم چیزی روی آن نگذارید.