- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

میرزایی اصل:لباس محلی استان‌های غرب کشور نماد تمام عیار حجاب است

میرزایی اصل  فرماندار شهرستان سنندج در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: لباس های محلی در استانهای غرب کشور نماد تمام عیار حجاب اسلامی است و شورای فرهنگ عمومی باید با برنامه ریزی، از این ظرفیت در راستای جبران خلاء های موجود استفاده نماید.

  به گزارش میرملاس نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری سنندج، میرزایی اصل افزود: این پوشش های محلی برگرفته از هویت دینی ما و مصداق بارز حجاب اسلامی هستند.

فرماندار سنندج گفت: عفاف پیش شرط و مقدم بر حجاب است چرا که عفت بمعنی پایبندی به اصول  و ارزشهای دینی است و اگر عفت باشد فلسفه حجاب برای فرد ملموس و قابل درک است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که جوانان به حجاب نگاه محدودیتی داشته باشند مشکلات و چالش‌های همچنان ادامه خواهد داشت.

میرزایی‌اصل اضافه کرد: نگاهی مبتنی بر اینکه حجاب مصونیت است باید در جامعه رواج پیدا کند که در این صورت معضل بدحجابی نیز خودبه خود حل خواهد شد.

فرماندار سنندج با اعلام اینکه بیان نقد و اختلاف نظرهای مختلف درخصوص مساله حجاب نشان از داشتن دغدغه برای چاره‌جویی و حل مشکلات در جامعه است، اظهار داشت: خوشبختانه ظرفیت های مناسبی در استان وجود دارد و نیاز است مسئولان از این ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

میرزایی اصل همچنین  افزود : از ظرفیت های موجود حضور پرشور مردم بویژه جوانان در مساجد و مصلاهای نماز جمعه است که شرکت گسترده این قشر نشان از پایبندی آنها به ارزش‌های اسلامی است.