تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

همراهی مجلس با کابینه تدبیر و امید/سکوت مجلس در برابر سخنان نجفی/نگران جان رییس جمهور هستم اجازه دهید هوا بخورد

  • کد خبر : 32004
  • 22 مرداد 1392 - 14:14

 نشست علنی صبح  سه شنبه مجلس شورای اسلامی برای بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی اطلاعات، آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم با حاشیه هایی همراه بود. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، نجفی نخستین وزیر پیشنهادی دولت یازدهم بود که پس از پایان سخنان موافقان و مخالفان با برنامه های […]

 نشست علنی صبح  سه شنبه مجلس شورای اسلامی برای بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی اطلاعات، آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم با حاشیه هایی همراه بود. 
به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، نجفی نخستین وزیر پیشنهادی دولت یازدهم بود که پس از پایان سخنان موافقان و مخالفان با برنامه های او برای دفاع از برنامه هایش پشت تریبون قرار گرفت. 
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از روز گذشته در صحن علنی مجلس آغاز شد و مخالفان اتهامات زیادی به وی وارد کردند که نجفی به تمامی اتهامات مخالفان پاسخ داد، به طوری که هنگام پایان سخنرانی بیشتر نمایندگان با فریاد «احسنت، احسنت» از سخنانش دفاع کردند. 
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در بخشی از سخنانش خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اقدامی که مخالفان روز گذشته انجام دادند باعث شد امروز مجبور شوم۱۰ تا ۱۲ دقیقه از وقت خود را به دفاع درباره مسایلی که مطرح کرده اند اختصاص دهم، در حالی که می توانستم به جای صحبت درباره مسایل سیاسی، برنامه های آموزشی خود را مطرح کنم. 
هنگام سخنرانی نجفی در مورد فتنه ۸۸ و دیدارهایش با رهبر معظم انقلاب مجلس را سکوت فراگرفته بود و نمایندگان تلاش می کردند که با سکوتشان بیشتر صحبت های وی را بشنوند، به طوری که در ساعات ابتدایی مجلس «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی بارها به نمایندگان تذکر می داد در صندلی های خود بنشینند ولی زمانی که نجفی سخنرانی می کرد همه با نظم و ترتیب در جاهای خود نشسته بودند و گوش می دادند. 
نجفی در بخشی از سخنانش گفت: سه شنبه بعد از انتخابات ریاست جمهوری از سوی رهبر معظم انقلاب به من زنگ زدند و مرا برای دیدار با رهبری دعوت کردند. 
وی افزود: من از طرف هیچ شخصی در آن دیدار حضور نداشتم و تنها از سوی دفتر رهبری دعوت شدم که البته دو نفر دیگر از وزرای پیشنهادی دولت یازدهم نیز در آن دیدار حضور داشتند و این افتخار ماست که توانستیم در حضور رهبری به مسایل فتنه بپردازیم. 
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهارداشت: عده ای می گویند به رهبری اعتقاد ندارم ولی می گویم که نظام اسلامی نظامی الهی است و در راس آن، جان آن و محوریت آن رهبری قرار دارد. 
پس از سخنرانی و پاسخ محمدعلی نجفی به شبهات برخی نمایندگان مخالف بسیاری از نمایندگان با فریاد «احسنت، احسنت» پاسخ دفاعیات محمدعلی نجفی را دادند. 
نجفی در ادامه سخنان خود یادآور شد: بیش از ۵۶۰ پیام کوتاه (اس.ام.اس) و ۷۰۰ پست الکترونیک (ایمیل) از هموطنان دریافت کرده است که در آنها اعلام شده بود برای این که وزارت آموزش و پرورش را بر عهده بگیرم از جمله نذر ختم کل قرآن کرده اند. 
«علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت که عده ای از نمایندگان درباره معلمان شرکتی از شما سوال کردند چه پاسخی دارید؟ که نجفی پاسخ داد که در این رابطه بعدا اظهارنظر می کنم. 

** لاریجانی: اجازه دهید رییس جمهور هوا بخورد 
رییس مجلس شورای اسلامی به دلیل تجمع بیش از حد نمایندگان اطراف رییس جمهوری در هنگام سخنرانی « محمود واعظی» وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که اجازه دهید رییس جمهوری هوا بخورد. 
پس از قرارگرفتن «محمود واعظی» وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در پشت تریبون برای دفاع از برنامه های خود بسیاری از نمایندگان اطراف حجت الاسلام والمسلمین دکتر«حسن روحانی» تجمع کرده و با وی به گفت و گو پرداختند. 
تجمع و ازدحام در کنار صندلی دکتر روحانی به حدی بود که لاریجانی خطاب به نمایندگانی که اطراف رییس جمهوری جمع شده بودند گفت: نگران جان رییس جمهور هستم اجازه دهید هوا بخورد. 

**روبوسی وزیر اطلاعات با نماینده مخالفش 
وزیر پیشنهادی اطلاعات پس از آن که نماینده مردم بروجرد به عنوان مخالف برنامه هایش سخنرانی کرد، به استقبال وی رفت و پیشانی وی را بوسید که این حرکت «محمود علوی» با احسنت احسنت نمایندگان همراه بود. 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سومین جلسه علنی مجلس که صبح امروز سه شنبه برگزار شد، به بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات پرداختند که در حین سخنرانی «بهرام بیرانوند» نماینده مردم بروجرد، تعدادی از نمایندگان با دکتر حسن روحانی در حال گفت و گو بودند. «بهروز نعمتی» نماینده اسدآباد در مجلس در حین سخنرانی نماینده مردم بروجرد که به عنوان مخالف برنانه های وزیر اطلاعات سخن می گفت، خواستار تذکر بود که لاریجانی گفت: زمان ارائه تذکر یا اخطار را من تشخیص می دهم، شما وقتی دکمه خود را زدید این جا معلوم می شود. 
در حین صحبت های مخالف برنامه های وزیر اطلاعات، وزیر پیشنهادی نفت نیز با حضور در کنار صندلی برخی از نمایندگان با آنان به گفت و گو پرداخت. 
پس از آن که «رضا عبدالهی» نماینده ماهنشان به عنوان موافق اول برنامه های وزیر پشنهادی اطلاعات صحبت کرد، بخشی از وقت خود را به «جواد جهانگیرزاده» نماینده ارومیه داد که در پایان نمایندگان با گفتن احسنت احسنت سخنان وی را تایید کردند.
«حمید رسایی» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر که به عنوان مخالف دوم برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات در حال رفتن به سمت جایگاه بود به سوی وزیر پیشنهادی اطلاعات رفت و با وی روبوسی کرد که در این حین «علیرضا منادی» عضو هیات رییسه مجلس گفت: چقدر مخالف ایثارگری هستی؟ 
در حین سخنرانی «حمید رسایی» به عنوان دومین مخالف برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات، «ایرج ندیمی» نماینده لاهیجان نیز خواستار ارائه اخطار بود که این وقت به وی داده نشد. در حین سخنرانی رسایی برخی نمایندگان، سخنان وی را به صورت سرپایی گوش می دادند. 
رسایی در مخالفت خود با برنامه های وزیر پیشنهادی به سال های ۷۶ و اتفاقات ۷۸ اشاره کرد که در این حین «محمد رضا تابش» خواستار ارائه تذکر شد که این وقت هم به وی داده نشد. در ادامه «مهدی کوچک زاده» و «جواد کریمی قدوسی» با تابش گفت و گو کردند. 
تابش پس از ناکامی در ارائه تذکر، صندلی خود را ترک کرد و به جایگاه هیات رییسه رفت و با دکتر لاریجانی گفت و گو کرد و پس از آن به سمت محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات آمد و با وی نیز به گفت و گو پرداخت. 
« هادی قوامی» نماینده مردم اسفراین نیز که به عنوان دومین موافق برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات سخن می گفت پس از سخنانش با احسنت احسنت نمایندگان مواجه شد. 
پس از پایان سخنان موافقین و مخالفین برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات می بایست « سید محمود علوی» به تشریح برنامه های خود و پاسخگویی بپردازد که به دلیل پایان جلسه علنی صبح امروز، رییس جلسه اعلام کرد که در جلسه عصر به سخنان وزیر پیشنهادی اطلاعات گوش خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=32004
  • ارسال توسط :
  • 121 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای همراهی مجلس با کابینه تدبیر و امید/سکوت مجلس در برابر سخنان نجفی/نگران جان رییس جمهور هستم اجازه دهید هوا بخورد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.