تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

اعتماد یا اتهام ؟

  • کد خبر : 32034
  • 22 مرداد 1392 - 17:23

  سجاد شفیعی/میرملاس نیوز: صحن علنی مجلس شورای اسلامی از روز دوشنبه ۲۱ تیر ماه شاهد حضور رییس جمهور و وزرای پیشنهادی ایشان بود که برای کسب رای اعتماد کابینه از نمایندگان مجلس به بهارستان گام نهاده بودند ، رویدادی که پس از پیروزی جریان اعتــدالی در انـــتخابات ریاست جمهوری و به دنبال گمانه زنی […]

46605_orig

 

سجاد شفیعی/میرملاس نیوز:

صحن علنی مجلس شورای اسلامی از روز دوشنبه ۲۱ تیر ماه شاهد حضور رییس جمهور و وزرای پیشنهادی ایشان بود که برای کسب رای اعتماد کابینه از نمایندگان مجلس به بهارستان گام نهاده بودند ، رویدادی که پس از پیروزی جریان اعتــدالی در انـــتخابات ریاست جمهوری و به دنبال گمانه زنی های مختلف در خصوص ترکیب کابینه ، چشم میلیون ها ایرانی را بر صفحه ی تلویزیون هایشان دوخت تا شاهد اولین تعامل مجلس و دولت در فضای تازه ی سیاسی کشور باشند . 

از اولین روز های پیروزی دکتر روحانی ، بسیاری از اصولگرایان افراطی و رسانه هایی همچون کیهان بر آن شدند که با انکار نقش موثر اصلاح طلبان در پیروزی رییس جمهور منتخب ، با دلایلی نخ نما شده همچون رای کمتر از ۱۰ درصدی جریان اصلاحات در کشور ، به توجیه اشتباهات و شکست بزرگ جریان منتصب شان در انتخابات پرداخته و ناکامی خود که نتیجه ی رفتار هشت ساله و همچنین عدم تمرکز بر روی کاندیدای واحد که آنهم به دلیل شکاف گسترده در بدنه ی اصولگرایی بود را لاپوشانی کنند .

با شروع گمانه زنی ها در خصوص ترکیب کابینه ی دولت یازدهم  و پیش بینی این واقعیت که طیف گسترده ای از وزیران را چهره های منتصب به آیت اله هاشمی رفسنجانی و دکتر محمد خاتمی تشکیل خواهند داد ، مرحله ای دیگر از پروژه ی تخریب و اتهام افراطیون اصولگرا کلید خورد که نه تنها برای مردم تازگی نداشت ، بلکه یکی از اصلی ترین دلایل کنار رفتن این جریان تمامیت خواه از بدنه ی اجرایی کشور توسط رای دهندگان بود ، اتهام زدن به شخصیت های که در جبهه ی مقابل قرار دارند به بهانه های گوناگون همچون نقش آفرینی در فتنه ی ۸۸ ، نزدیکی به استکبار و در راس آن آمریکا ، سکوت در برابر اختشاشات پس از انتخابات ۱۳۸۸ و هر آنچه که خود می دانید و می بینید .

هر چه به آغاز کار دولت و نهایی شدن لیست کابینه ی دکتر روحانی نزدیکتر شدیم اقدامات افراطیون سرعت و شدت بیشتری به خود گرفت و تا آنجا پیش رفت که کیهان پس از معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس ، در حرکتی جالب و از سر دلسوزی ، البته به اصطلاح خود ، از نمایندگان مجلس خواست تا با عدم رای اعتماد به برخی چهره ها ، رییس جمهور را یاری دهند که از چنبره ی سهم خواهان رهایی یابد و استقلال خود را بدست آورد ، آیا این مخدوش کردن چهره ی منتخب مردم نیست ؟

آیا اقدامات آقایان حسین شریعتمداری ، حمید رسایی  ، دکتر ذاکانی و سایر دوستان و یارانشان از سر دل سوزی برای مردم و نظام است و یا نه با هدف سهم خواهی ؟ چرا رویه ی شکست خورده ای را دنبال می کنند که بسیاری از اصولگرایان آن را محکوم کرده و از آن دوری می جویند ؟

خوشبختانه پخش زنده ی جلسه ی بررسی برنامه و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم  از تلویزیون ، بار دیگر چهره ی این افراد را روشن کرد و مشخص ساخت که شکاف ایجاد شده در بدنه ی جریان اصولگرایی ، آنهم به دلیل رفتارهای افراطی و تند روانه ی همین آقایان ، آنقدر عمیق است که حتی خود را نیز برنتافته و با الفاظی همچون دستمال به دست ، چاپلوس و کاسبکار یکدیگر را خطاب قرار می دهند .

به نظر می رسد افراطیون اصولگرا قصد ندارند از  پروژه ی منسوخ تخریب و اتهام  ، آنهم در شرایطی که کشور به آرامش ، اعتدال و اصلاح نیاز دارد دست بردارند و با مردم همراه شوند . اینان حتی خودی ها را هم از دم تیغ می گذرانند و هر که را در مقابل می بینند مورد لطف قرار می دهند بدون آنکه سند و یا مدرکی معتبر در دست داشته باشند .

تکیه بر فتنه ی ۸۸ و چماق کردن آن بر سر مردمی که فشار های اقتصادی و سیاسی چهار سال گذشته نای اندیشیدن به گذشته و زندگی در حال را از آنان گرفته ، آنقدر تکراری و بی قواره شده که دیگر حتی خنده دار هم نیست چه رسد به خطر آفرین .

در پایان به نقل قولی از حجت الاسلام و المسلمین باقری نماینده ی مردم بناب در مجلس شورای اسلامی اشاره می کنم که به راستی سوال بسیاری از مردم ایران است : « من فتنه را محکوم می‌کنم اما کدام فتنه ، چرا بعد از چهار سال فتنه و فتنه‌گران را مشخص نمی‌کنند؟ امروزه هر فردی که شخصی را در تعارض با منافع خود می‌بیند بحث فتنه ۸۸ را بهانه قرار می‌دهد » .

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=32034

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. با سلام ،سجاد جان دست درد نکنه خیلی عالی بود

  2. مجلسه خانه ملته باید تمام حرفا زده شود

  3. سپاس از دوست عزیز و هنرمندم جناب آقای شفیعی که نگاهی روشنگرانه به موضوعات این چندروز اخیر داشته و خواهد داشت

  4. درود بر سجاد
    دست رو خوب جاهایی گذاشتی
    تشکر

  5. سلام خیلی خوشم اومد از مطلب واقع بینانت.

  6. سجاد جان دست مریزاد
    خوشحالیم که بلاخره بعد از ۸ سال کشتی به گل نشسته اصلاحات به ساحل امن آرامش رسید…

  7. بسیار زیبا وکارشناسی شده آقاسجاد آفرین این مردم با منسوخ دانستن افراط وتخریب وتحجر دوباره اصلاحات رابرگزیدند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.