تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

بزرگواری: «چماق لری» برای ایجاد تنوع بود!!

  • کد خبر : 32115
  • 23 مرداد 1392 - 18:54

    به گزارش میرملاس نیوز ، نماینده شهرستان‌های «کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده» در مجلس شورای اسلامی از قوم بزرگ لر به‌خاطر به‌کار بردن عبارت «چماق لری» در نطق مخالفت با کلیت کابینه دولت روحانی عذرخواهی کرد و اظهار داشت: این عبارت تنها یک شوخی و برای تنوع در جلسه گفته شد. «سیدعلی محمد […]

 6867_746

 

به گزارش میرملاس نیوز ، نماینده شهرستان‌های «کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده» در مجلس شورای اسلامی از قوم بزرگ لر به‌خاطر به‌کار بردن عبارت «چماق لری» در نطق مخالفت با کلیت کابینه دولت روحانی عذرخواهی کرد و اظهار داشت: این عبارت تنها یک شوخی و برای تنوع در جلسه گفته شد.

«سیدعلی محمد بزرگواری»  با بیان این مطلب افزود: در نطق روز دوشنبه من که در مخالفت با کلیت کابینه دولت یازدهم ابراز شد، با یک شوخی جمله‌ای را عرض کردم که شوخی لری است و هدفم این بود که تنوعی را در جلسه ایجاد کرده باشم.

وی گفت: اگر برادران و خواهران عزیزم در سراسر کشور از این شوخی لری از خادم کوچکشان در خانه ملت نگران شده‌اند صمیمانه عذر خواهی می‌کنم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم با تاکید بر اینکه این عبارت تنها در قالب شوخی لری بود، ادامه داد: همه عزیزان کشور به‌ویژه قوم لر می‌دانند «چماق» نماد قدرت است همانطور که آریوبرزن سردار لر ایرانی جلوی اسکندر مقدونی را با «چماق» در سلسله جبال زاگرس در دیار غیرتمند کهگیلویه گرفت.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=32115

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۰
  1. ایشان فرق چماق و گرز را نمی داند. گرزی که بر سر دشمنان فرود می آمد و چماقی که ظالم بر سر مظلوم می زند. هر چه میکوشیم ذهنیت ها را خوب کنیم چنین افراد بی اندیشه ای خرابش می کنند

  2. بابا یه اشتباهی کرده این بنده خدا !دوستان به نظرم اگه ما نیز بر این طبل بگوبیم نه تنها آبروی خودمان را بیشتر بازیچه قرار داده ایم بلکه این مسئله هی بیشتر بسط پیدا میکند و سر از رسانه های بیگانه در می آورد.پس به قول شاعر جواب …… خاموشی است.

  3. افسوس از نمایندگان لر زبان ………که همیشه مجلس جای سکوت انهاست و هیچ حرفی برای گفتن ندارن ……….مگر تنوع و شوخی دیگری نبود که از کلمه چماق لری استفاده کردید جناب نماینده …………..عذر خواهی را چه سود ………….قوم بزرگ لر که اینجور مزحکه شده ………..افسوس

  4. از ماست که بر ماست. وقتی نمایندگان ما در جلسات مجلس همیشه چراغ خاموش هستند که انگار اصلا نیستند همینه دیگه یه بار هم که می خوان صحبت کنند هزار تپق می زنند یا قاطی می کنند متاسفم برای نمایندگانی که ما داریم

  5. عزیزم چماق آنها دارند که آبا کهگیلویه را به بوشهر آب کوهرنگ را به یزدو اصفهان و اب الیگودرز را به قم بردند !!!!!!!!!!

  6. بزرگواراول فکر کن بعد صحبت کن

  7. آی کی یو یکذره تفکر کن وتا آخرعمر شرمنده قوم غیور لر نشو

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.