تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

استقلال، عزت، افتخار و اقتدار برای ایران اسلامی، فصل مشترک ملتی آگاه و بزرگ

  • کد خبر : 32249
  • 26 مرداد 1392 - 9:31

  محسن فتاحی / میرملاس نیوز :   این روزها با ارائه لیست وزاری پیشنهادی دولت دکتر روحانی به مجلس و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، توجه و نگاه بخش عمده ای از اقشار مختلف مردم به ویژه سیاسیون و نیروهای پیگیر موضوعات سیاسی کشور به خصوص نسل جوان و […]

1 (14)

 

محسن فتاحی / میرملاس نیوز :

 

این روزها با ارائه لیست وزاری پیشنهادی دولت دکتر روحانی به مجلس و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، توجه و نگاه بخش عمده ای از اقشار مختلف مردم به ویژه سیاسیون و نیروهای پیگیر موضوعات سیاسی کشور به خصوص نسل جوان و نوجوان کشور به واقع علاوه بر دارا بودن مطالبات جدی از دولت و نظام، خواستار تغییر و تحولی بنیادین در عرصه اجرایی کشور برای تامین رفاه و آسایش خویش و دیگر اقشار مردم هستند، معطوف شده است.
این توجه و نگاه تیزبین و دقیق تمامی مسایل و موضوعات مطرح شده دراین روند را به خوبی رصد و به ذهن می سپارد چراکه به عینه مشاهده می کند در جریان تصمیم گیری برای عرصه مدیریت اجرایی کشور، چه نگاهها و تفکرات سیاسی و حزبی مطرح و میدان داری می کند.
افراد پیگیر این مسایل می بینند که برخی برای تامین منافع و مطامع از دست رفته خود، چگونه  همه چیز را به هم ربط می دهند تا شاید از این طریق مانع تزریق روحیه، تحرک، تدبیر، اعتدال، عقلانیت و همزیستی و همراهی در بدنه قوه مجریه شوند.
ملت آگاه و فهیم ایران، همه و همه در حقیقت و اصل ماجرا با وقایعی مانند فتنه سال ۸۸ که موجب بروز خسارت های زیادی برای کشور و همه گروههای سیاسی حتی اصلاح طلب شد، مخالف بوده و هستند ، چراکه ایرانیان در طول تاریخ سراسر درخشان و ارزشمند خود نشان داده اند که هیچگاه مایل به بروز درگیری و خون و خونریزی برای کسب یک موفقیت و یا گذر از یک دوران ناخوشایند نبوده و همواره راههای مسالمت آمیز و گفتمانی را برای تحقق خواسته های خود درپیش گرفته اند.
اینک برخی افراد که وابستگی آنها به گروهها و جریان های سیاسی همانند “دم خروس” کاملا هویداست، سعی دارند با استفاده از روش های نخ نما شده و ابزاری از برخی علایق و اعتقادات و باورهای مردم برای حفظ شرایط تکتازی خود ، بهره برداری کنند.
افرادی که شاید خواسته و ناخواسته باورها و اعتقادات پاک و خالصانه مردم را بازیچه دست خود قرار داده و از آن در قالب چماقی برای راندن رقیب سیاسی خود که اینبار مورد حمایت جدی و قاطع مردم نیز قرار گرفته، استفاده کنند.
ایا زمان ان نرسیده که این پرسش را برای خود طرح کنیم که تا کی باید ما منافع ملی و مصالح عمومی ملت، کشور و نظام را فدای مصالح و مطامع احزاب و گروهها و افراد کنیم.
تا کی باید این کشور به واسطه کج اندیشی و کوتاه فکری برخی همچنان در عرصه رقابت جهانی برای دستیابی به توسعه متوازن و پیشرفتی همه جانبه و مردم پسند، عقب ماندگی را تجربه کند.
کشوری که سراسر ظرفیت، قابلیت و توانمندی است و می تواند در سایه مدیریتی جامع، عالمانه، مردمی و با مدنظر قرار دادن شعار تدبیر، اعتدال، عقلانیت ، وحدت ، برابری، برادری و همفکری و خرد جمعی، در کوتاه ترین زمان ممکن ، طولانی ترین مسیرهای موردنیاز برای تحقق رشد و بالندگی را طی کرده و تنها با توکل به توان و تخصص نیروهای متخصص، متعهد، جوان و تلاشگر داخلی، جهان را به حیرت وادارد.نکته ای که برای ما ایرانیان هیچگاه تعجبی درپی نداشته چراکه در طول تاریخ بارها شاهد افتخارآفرینی و موفقیت های چشمگیر و خارق العاده ساکنین ایران زمین در عرصه های مختلف بوده ایم.
به نظر می رسد، دوران اینکه برخی با سردادن شعار ولایتمداری و دفاع از ارزش ها که تنها حکم ابزاری برای تحقق امیال و خواسته های فردی و گروهی عده ای قلیل و محدود از جامعه را تشکیل می دهد ، بخواهند همچنان در جریان مخالف حرکت مردم حرکت کرده و خود را دایه های مهربان تر از مادر نشان دهند، بسر آمده و مردم فهیم و بابصیرت ایران اسلامی در سایه دفاع از ارزش ها و آموزه های اصیل اسلامی و با تبعیت و پیروی از ولایت فقیه در یک حکومت کاملا مردمی و اسلامی که به واقع نماد حکومت مردم سالار دینی در جهان امروزی است، خود به خوبی می دانند ، کی و کجا باید حضور حماسی خود را به رخ کشیده و سرنوشت کشور و مملکت خویش را برای رشد و تعالی به چه کسانی بسپارند.
اینها همه تاکیدی است براین موضوع که این ملت به طور یقین رفتار و کردارهای افراد را به خوبی ثبت و ضبط کرده و در بزنگاههای مهم و حساس سرنوشت، پاسخ کسانی را که براین باورند که فکر و عقل آنها بر همگان برتری دارد و هرآنچه که خود باور دارند بر باور همگان دارای مزیت و برتری است، خواهند داد.
ایران اسلامی دارای ملتی است که اگر جریان فتنه را در سال ۸۸ تجریه کرد در کوتاه زمان پس از آن حماسه ساز ۹ دی شد، ملتی که اگر ظلم و جور شاهان را تحمل کرد، مبتکر مشروطیت بود برای برقراری آزادی های مشروع و اجتماعی .
ملتی که اگر گرفتار طاغوت زمان شده بود، حماسه انقلاب شکوهمند اسلامی را رقم زد و وقتی گرفتار جنگی ناخواسته و تحمیلی از سوی استکبار جهانی شد، دوران دفاع مقدس را با خون عزیزانش رقم زد تا دنیا بداند ایران اسلامی، همواره ایران اسلامی است و مردمان این سرزمین همه هستی و داشته های خود را تنها برای استقلال، عظمت، عزت، سربلندی و افتخار و اقتدار این مرزو بوم می خواهد.

 

محسن فتاحی / مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان لرستان

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=32249

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام علیکم – بله واقعا که ملت آگاه و فهیم ایران به خوبی مسایل را تشخیص می دهند و نیاز به افراد ریاکار برای دلسوزی ندارند. مطلب شما کاملا درست و منطقی است و همه باید بدانند که مردم ایران ملتی باهوش و مومن و متعهد هستند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.