تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

بیمارستان بروجرد همچنان بستری است/ نسخه “مهر ماندگار” هم دردی دوا نکرد

  • کد خبر : 32263
  • 26 مرداد 1392 - 9:50

 پروژه بیمارستان آیت الله بروجردی شهر بروجرد همچنان بر بستر وعده ها خوابیده است، پروژه ای که قرار بود با نسخه “مهرماندگار” تا پایان سال ۹۱ و یا در نهایت طی نیمه اول سال ۹۲ به بهره برداری برسد.  مهر :   تامین زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان یکی از اساسی ترین نیازهای هر […]

 پروژه بیمارستان آیت الله بروجردی شهر بروجرد همچنان بر بستر وعده ها خوابیده است، پروژه ای که قرار بود با نسخه “مهرماندگار” تا پایان سال ۹۱ و یا در نهایت طی نیمه اول سال ۹۲ به بهره برداری برسد.

 مهر :   تامین زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان یکی از اساسی ترین نیازهای هر جامعه ای محسوب می شود و کمبودها در این بخش می تواند سایر بخش ها را نیز متاثر کرده و گاه آسیب های جبران ناپذیری به سلامت مردم وارد کند.

شهرستان بروجرد با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر دارای تنها دو بیمارستان دولتی است که هر کدام از این بیمارستانها با بیش از ۱۰۰ سال قدمت، فرسوده شده و جوابگوی حوزه بهداشت و درمان این شهرستان نیستند.

این وضعیت به گونه ای است که مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد در واکنش به وضعیت مراکز درمانی بروجرد گفته بود که متاسفانه وضعیت بیمارستانهای شهر بروجرد مناسب نیست و از لحاظ قدمت در شرایطی هستند که جزو بناهای تاریخی محسوب می شوند!

مهر ماندگار هم به فریاد بیمارستان بروجرد نرسید

این در حالیست که با رشد جمعیت و نیاز روزافزون به بهداشت و درمان انتظار می رود متولیان امر برای تامین سلامت مردم و تسهیل دسترسی به مراکز درمانی مجهز و به روز تلاش کرده تا ضمن اطمینان بخشی به مردم در زمینه تامین نیازهای خود در این بخش، کمبود فضای درمانی موجود در شهرستان نیز برطرف شود.

در این راستا با توجه به کمبود فضای درمانی و ضرورت احداث یک بیمارستان جدید در بروجرد، ساخت بیمارستان آیت اله بروجردی در سفر اول هیئت دولت به استان لرستان مصوب شد که پس از گذشت ۶ سال هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

این در حالیست که این بیمارستان با توجه به اجرای طرح مهر ماندگار در سال پایانی دولت در فهرست این پروژه ها قرار گرفت که متاسفانه این موضوع نیز کمکی به بهره برداری بیمارستان آیت الله بروجردی نکرد تا همچنان این پروژه نیمه کاره باقی بماند.

وعده فرماندار بیات شد

پس از قرارگیری پروژه بیمارستان آیت الله بروجردی در لیست مهر ماندگار سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد وعده کرد که این پروژه در نیمه اول سال ۹۲ به بهره برداری برسد، موضوعی که هنوز محقق نشده است.

مهدی پازوکی که طی سال ۹۱ در جمع خبرنگاران سخن می گفت در این رابطه عنوان کرد: بیمارستان آیت اله بروجردی به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم در سالهای گذشته تا کنون به صورت نیمه تمام مانده است.

وی با یادآوری اینکه احداث بیمارستان آیت اله بروجردی  از مصوبات سفر اول هیئت دولت به لرستان است گفته بود که انتظار می رود با قرار گرفتن در ردیف پروژه های مهرماندگار و تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه بیمارستان آیت الله بروجردی در نیمه اول سال ۹۲ به بهره برداری برسد.

قول وزیر راه و شهرسازی به تاریخ پیوست

این در حالیست که خرداد ماه سال ۹۱ نیز وزیر راه و شهرسازی دولت دهم که به بروجرد سفر کرده بود در سخنانی گفت: برای تکمیل پروژه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی بروجرد از محل طرح “مهر ماندگار” چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کرده است.

علی نیکزاد با بیان اینکه این بیمارستان تا پایان امسال(سال ۹۱) تکمیل می شود، تصریح کرد: همچنین برنامه ریزی شده است که مطالبات معوق پیمانکار پروژه نیز تا تیرماه ۹۲ پرداخت شود.

وزیر راه و شهرسازی اعتبار سال ۹۱ بیمارستان آیت الله بروجردی را پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: امیدواریم با تزریق اعتبار در نظر گرفته شده از محل پروژه های مهر ماندگار این پروژه تا پایان سال ۹۱ تحویل داده شود.

به هر روی امروز در حالیکه ماه پنجم سال ۹۲ را پشت سر می گذاریم مشاهده روند ساخت بیمارستان آیت اله بروجردی نشان می دهد که نه تنها این بیمارستان به مرز بهره برداری نرسید بلکه عملیات اجرایی آن نیز تقریبا تعطیل شده است تا امید بروجردی ها به افتتاح این پروژه به ناامیدی گراید.

کمبود اعتبار عملیات اجرایی بیمارستان بروجرد را متوقف کرد

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد در رابطه با وضعیت کنونی این پروژه در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: در حال حاضر بیمارستان آیت اله بروجردی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلیل کمبود اعتبار عملیات اجرایی آن متوقف شده است.

مهدی پازوکی با اشاره به بهره برداری رسیدن برخی پروژه های مهر ماندگار بروجرد ادامه می دهد: به دلیل کمبود اعتبار برخی از پروژه های مهر ماندگار در شهرستان به اتمام نرسید که بیمارستان آیت اله بروجردی یکی از این پروژه ها است.

پازوکی می گوید: کل اعتباری که برای تکمیل این بیمارستان مورد نیاز است مبلغ ۹ میلیارد تومان است که هنوز اختصاص پیدا نکرده است.

انتقادات علاء الدین بروجردی: مردم حق دارند ناراضی باشند

وضعیت کنونی پروژه بیمارستانی آیت الله بروجردی شهرستان بروجرد در حالیست که وضعیت طولانی شدن پروژه های بیمارستانی در لرستان تاکنون بارها از سوی مسئولان مورد انتقاد قرار گرفته به گونه ای که حتی برخی از این پروژه ها از جمله بیمارستان الیگودرز دارای عمر نزدیک به دو دهه هستند.

پیش از این و در آخرین پرده از انتقادات علاء الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفته بود که وضعیت بیمارستانهای شهر بروجرد مطلوب نیست و مردم از وضعیت کنونی این بیمارستانها بسیار ناراضی هستند و حق هم دارند که ناراضی باشند.

وی همچنین خواسته بود که دولت هرچه سریعتر بیمارستان آیت الله بروجردی را به پایان برساند و در روند عملیات اجرایی این پروژه تسریع کند.

به هر روی هر چند که علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت دهم وعده کرده بود که همه پروژه بیمارستانی استان لرستان را تا قبل از پایان دولت دهم تحویل دهد، اما همچنان شاهد روند کند اجرای این پروژه ها در استان هستیم، پروژه هایی که با سلامت مردم پیوند خورده است و هر لحظه تاخیر می تواند تبعات بی شماری به دنبال داشته باشد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=32263

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.