تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

سیگار کشیدن باعث افزایش خطر پاره گی در رگ ها ی مغز می شود.

  • کد خبر : 32446
  • 28 مرداد 1392 - 0:23

حبیب نورعلی: میرملاس نیوز/ سرویس سلامت:آنوریسم مغزی(پاره گی) هنگامی رخ می دهد که یک رگ خونی در مغز ضعیف شده و این رگ ترکیده و باعث خونریزی (هموراژیک) می شود که می تواند مانند سکته مغزی منجر به آسیب مغزی یا مرگ شود. گفتنی است، این مطالعه شامل ۱۳۲ زن و ۳۳ مرداست که برای چند سال […]

1284708_599

حبیب نورعلی:

میرملاس نیوز/ سرویس سلامت:آنوریسم مغزی(پاره گی) هنگامی رخ می دهد که یک رگ خونی در مغز ضعیف شده و این رگ ترکیده و باعث خونریزی (هموراژیک) می شود که می تواند مانند سکته مغزی منجر به آسیب مغزی یا مرگ شود.
گفتنی است، این مطالعه شامل ۱۳۲ زن و ۳۳ مرداست که برای چند سال تحت نظر قرار گرفتند.از مغز با استفاده از CT آنژیوگرافی غیر تهاجمی هر شش یا ۱۲ ماه اسکن گرفته شد.
 
در طول دوره مورد مطالعه، پژوهشگران متوجه شدند که در میان این داوطلبان آن دسته ای از افراد که سیگار می کشیدند بیشتر دچارافزایش خطر پاره گی رگ های مغزی و نیز رشد ضعیف شدن رگ های مغز شده بودند.
بررسی ها نشان می دهند،در این مطالعه دانشمندان  محاسبه کردند که خطر پارگی آنوریسم درافراد سیگاری به طور متوسط ۲.۴ درصد درسال رشد می کند در مقایسه با افراد غیر سیگاری که ۰.۲ درصد این ضعیف شدن در طول سال برایشان رخ می دهد.
پزشکان به افراد سیگاری توصیه اکید می کنند که مصرف سیگار را ترک کرده و رژیم غذایی سالم و ورزش منظم داشته باشند و در صورت صلاحدید پزشک متخصص مغز و اعصاب برای اگاهی از وضعیت رگ های مغزی خود از تصویربرداری برای پایش رشد آنوریسم حتی اگرهم کوچک باشد استفاده کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=32446

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.