تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

لغو۱۰ مصوبه دولت احمدی‌نژاد.

  • کد خبر : 32455
  • 28 مرداد 1392 - 0:48

  میرملاس نیوز/سرویس سیاسی: نخستین نشست هیات دولت تدبیر و امید عصر یکشنبه به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در این جلسه که بیش از سه ساعت طول کشید، بعداز اظهارات روحانی و قرائت منشور اخلاقی دولت، تصمیمات و مصوباتی مهم اتخاذ شد که از جمله آنها برای بهبود وضعیت […]

098b5ad3d508f7742d461bce4e5372be

 

میرملاس نیوز/سرویس سیاسی: نخستین نشست هیات دولت تدبیر و امید عصر یکشنبه به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در این جلسه که بیش از سه ساعت طول کشید، بعداز اظهارات روحانی و قرائت منشور اخلاقی دولت، تصمیمات و مصوباتی مهم اتخاذ شد که از جمله آنها برای بهبود وضعیت معیشت مردم و نجات دریاچه ارومیه است.
در این جلسه، هیات دولت مصوب کرد که کارگروه نجات دریاچه ارومیه با مسئولیت وزیر نیرو و عضویت وزرای جهاد کشاورزی، کشور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایجاد شود.

این کارگروه ماموریت یافت با استفاده از سوابق مطالعات و اقدامات قبلی به عمل آمده در این زمینه و بررسیَ‌های تخصصی و میدانی بیشتر، ظرف ۲ ماه راهکارهای نجات دریاچه ارومیه را تدوین و جهت تصمیم‌گیری نهایی به دولت ارائه کند.

هیات دولت همچنین تصویب کرد که بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مربوط اقدامات لازم را برای ترخیص کالاهای اساسی وارده به کشور بویژه تخلیه و ترخیص کشتی‌های حامل کالاهای اساسی را به عمل آورند.

در این جلسه، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی موظف شد:

الف- ظرف حداکثر دو هفته لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۲ را تدوین و به دولت ارایه کند.

ب- گزارش اجرای قانون برنامه پنجم را پس از اخذ گزارش دستگاههای مربوط تدوین و به دولت ارایه نماید تا در هنگام ارایه بودجه سال ۱۳۹۳ مطابق قانون به مجلس شورای اسلامی و مردم ارایه شود.

ج- لایحه بودجه قانون سال ۱۳۹۳ را سریع تر تدوین و به دولت ارایه نماید تا در موعد قانونی مقرر، تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

هیات دولت همچنین تعدادی از آیین‌نامه‌های اجرایی و اساسنامه‌ها و موضوعات پیشنهادی دستگاهها که در دولت قبل به تصویب رسیده بود ولی به دلیل تغییر دولت ابلاغ نشده بود را مجددا بررسی و تصویب کرد که در سیر ابلاغ قرار خواهند گرفت.

دولت همچنین تعدادی دیگر از این موارد برای بازنگری و در صورت لزوم برای اصلاح به دستگاه های مربوطه و کمیسیون های هیات دولت ارجاع داد تا پس از بررسی بیشتر در دستور کار دولت قرار گیرند.

دولت کنونی همچنین ۱۰ مصوبه دولت قبل را که متضمن ایجاد امتیاز خاص برای اشخاص حقیقی و حقوقی بود و یا تعهد مازاد بر اعتبار برای دستگاهها ایجاد می‌نمودند را لغو کرد.

بر اساس دستور رییس جمهور، مقرر شد دستگاههای اجرایی اقداماتی را که می توانند در ۱۰۰ روز بر اوضاع و معیشت مردم تاثیر مثبت داشته باشند، ظرف یک هفته به دولت اعلام کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=32455

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. خدا کنه اکثر این مصوبات به نفع مردم تمام شود.

  2. با سلام
    این اقای روحانی در توهم به سر میبرد. . تعلیق داوطلبانه و تسلیم بی قید و شرط ایشان در براتبر غرب در اذهان همگان هست . ایشان میخواست با کلید مکشلات را حل کند اما با داس و تیر بار صورت مسئله را پاک کرد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.