تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

شکار یک قلاده پلنگ ایرانی در خرم‎آباد

  • کد خبر : 32463
  • 28 مرداد 1392 - 9:46

مدیرکل محیط زیست لرستان از شکار یک قلاده پلنگ در استان خبر داد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا ، محمدحسین بازگیر با اعلام این خبر افزود: این اقدام غیرقابل بخشش توسط شکارچی غیر مجاز در روستای سرو خرم‎آباد صورت گرفته است. اینقلاده پلنگ از گونه پلنگ ایرانی بود. وی یادآور شد: با تلاش محیط‎بانان حفاظت محیط […]

مدیرکل محیط زیست لرستان از شکار یک قلاده پلنگ در استان خبر داد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا ، محمدحسین بازگیر با اعلام این خبر افزود: این اقدام غیرقابل بخشش توسط شکارچی غیر مجاز در روستای سرو خرمآباد صورت گرفته است. اینقلاده پلنگ از گونه پلنگ ایرانی بود.

وی یادآور شد: با تلاش محیطبانان حفاظت محیط زیست استان لرستان شکارچی متخلف دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد. از این شکارچی غیر مجاز یک قبضه اسلحه شکاری، مهمات و سایر لوازم شکار کشف و ضبط شد.

بازگیر خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم بسیار گسترده زیست پلنگ در لرستان و زندگی شبانه آن امکان سرشماری از این گونه جانوری وجود ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در ادامه صحبتهایش اظهار کرد: با تلاشهای انجمن یوز، فعالیت آموزشی و رسانهای انجام شده در لرستان برای آگاهی مردم طی سالهای اخیر آمار شکار پلنگ کاهش داشته و این گونه جانوری هم اکنون از گونههای تحت حمایت است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۸ تا ۸۹، ۹ قلاده پلنگ ایرانی توسط شکارچیان در لرستان کشته شده است، گفت: از سال ۸۹ تاکنون این تنها مورد شکار پلنگ در لرستان بوده است.

گونه پلنگ ایرانی از گونههای کمیاب و تحت حفاظت است که دارای زندگی مخفی و بهشدت از انسان دوری میکند .

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=32463

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. خداوند او را لعنت کند

  2. حالا خداییش این انسان وحشیه یا اون زبان بسته؟

  3. حالا یه چی بگم حال کنید! حداکثر این آقا اونم اگه بترکه ۲ ملیون تومن جریمه میشه! تازه یک دقیقه هم حبس نمیشه! خب مشکل اینجاس که قوانین حفاظتی مون مسخرس

  4. آقای بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست وقتی در جایی که نباید باشی هستی (مدیر کل حفاظت محیط زیست) انتظار کشتار پلنگ را نیز باید داشت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.