- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کاهش ۹۰ دقیقه ای زمان تردد در محور خرم آباد – اراک/۱۳۴کیلومتر طول و سه مسیر رفت و برگشت

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان اعتبار اجرای طرح آزادراه خرم آباد – اراک را حدود ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، مجتبی ملکی در جمع خبرنگاران گفت: اعتبار اجرای پروژه آزادراه خرم آباد – اراک با ۱۳۴کیلومتر طول، حدود ۹هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال خواهد شد.

وی افزود: این آزادراه که با حضور قرارگاه سازندگی خاتم به عنوان پیمانکار درحال احداث است، از سه راهی شازند در استان اراک آغاز و در پلیس راه تجره در حوالی شهر خرم آباد خاتمه می یابد.

ملکی یادآور شد: این پروژه به چهار قطعه تقسیم شده که شامل قطعه اول به طول ۶۸کیلومتر (از ابتدای مسیر تا دشت سیلاخور، قطعه دوم به طول ۱۴ کیلومتر (از تقاطع جاده دورود – بروجرد) ، قطعه سوم آن به طول ۳۲ کیلومتر( تقاطع جاده کمربندی ) و قطعه چهارم آن نیز به طول ۱۴کیلومتر (جاده کمربندی خرم آباد) تقسیم بندی شده است.

وی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد مجموع اعتبارات این طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجری پروژه و ۴۰ درصد نیز توسط قرارگاه خاتم الانبیاء تامین می شود.

ملکی تصریح کرد: بهره برداری از این طرح موجب کاهش ۹۰ دقیقه ای زمان تردد در محور خرم آباد – اراک می شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه افزایش ایمنی، کاهش تصادفات رانندگی و صرفه جویی در مصرف سوخت از دیگر مزایای این طرح ملی است، خاطرنشان کرد: عرض مسیر آزاد راه خرم آباد – اراک ۳۵ متر است که در سه مسیر رفت و برگشت و در طول یک دوره زمانی سه ساله احداث میشود.