- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۲۵ اثر به جشنواره تئاتر فصل نو در خرم آباد ارسال شد/ تجلیل از هنرمندان پیشکسوت

IMG20051360

 

 

دبیر جشنواره تئاتر فصل نو خرم آباد از ارسال ۲۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

امیر دلفانی در این رابطه به مهر گفت: این جشنواره با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری لرستان و همچنین شهرداری خرم آباد از ۳۰ مردادماه تا یکم شهریورماه سالجاری در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره تئاتر کارگاهی فصل نو شهرستان خرم آباد به همت موسسه آریاگران صحنه، عنوان کرد: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته هفت اثر نمایشی از مجموع ۲۵ طرح ارسال شده به دبیرخانه جشنواره به روی پرده می روند.

دبیر جشنواره تئاتر فصل نو خرم آباد عنوان کرد: فراخوان این جشنواره اول تیرماه سال جاری منتشر و کار بازبینی آثار هنرمندان و هنرجویان شرکت کننده در این جشنواره انجام شده است.

دلفانی عنوان کرد: در جریان برگزاری این جشنواره کارگاههای آموزشی کوتاه مدت با حضور اساتید مجرب برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: تاکنون حضور حامد نصرآبادیان و حامد شفیع خواه برای داوری آثار و برگزاری نشست های تخصصی تئاتر در این جشنواره قطعی شده است.

بنابر این گزارش انتخاب آثار اولین دوره جشنواره تئاتر فصل نو بر عهده محمدرضا عبدالهی فرد، امین ابراهیمی و احسان ملکی از هنرمندان دانش آموخته و با سابقه استان لرستان بوده است.

اولین جشنواره تئاتر فصل نو با یاد استاد فقید حسین شیدایی به مدت سه روز در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار می شود و  در مراسم اختتامیه از هشت هنرمند پیشکسوت تجلیل به عمل خواهد آمد.

موسسه تئاتر آریاگران صحنه پیش از این برگزاری چند کارگاه آموزشی را در پرونده کاری خود دارد.