تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
9

کوهدشت و سنت تبلیغات انتخاباتی

  • کد خبر : 325
  • 15 بهمن 1390 - 1:07

نویسنده : امین آزادبخت / میرملاس نیوز

کوهدشت و سنت تبلیغات انتخاباتی

با وجود تغییرات فرهنگی بسیار زیاد در دهه های اخیر وتحت تاثیر قرار گرفتن بسیاری از مظاهر زندگی٬حرکت وتغییر ظاهری جامعه (کوهدشت)از وضعیت سنتی به سمت تجدد وپیشرفت٬شهرستان کوهدشت به دلایل مختلف در بعضی مسائل فرهنگی هنوز هم ساختار سنتی خود را حفظ کرده وگاه مشاهده سقوط بعضی ارزشها و هنجارهای مناسب نیز هستیم .در واقع می توان گفت نیمه سنتی فرهنگ کوهدشت بر نیمه جدید برتری محسوسی دارد .که البته با توجه به وضعیت اقلیمی ٬ساختار روستایی وبن بست جغرافیایی طولانی مدت شهر وعدم تبادل وتداخل فرهنگ ها باید به دنبال راه کارهای جدید بود .

وقتی صحبت از انتخابات می شود ٬ناخودآگاه بحث تبلیغ وتبلیغات در پی آن خواهد امد . اما آنچه پر واضح است که تبلیغات پیشرفته و مدرن در شهرستان کوهدشت بدلایلی کمترین بازدهی را خواهد داشت .که البته این داستان ویژه ای است که از سالیان دور تا کنون دامنگیر شهرستان ما را گرفته است .

متاسفانه طی دوره های اخیر ملاحظه می شود که مسئله تبلیغات در شهرستان کوهدشت شکل واقعی خود را از دست داده و به عبارتی تبلیغات انتخاباتی کاملا تغییر شکل وماهیت داده است .وتا زمانی که فرهنگ ونگرش مردم جامعه نسبت به انتخابات وفرد منتخبشان تغییر نکند ٬این روند شکل حاد تری به خود خواهد گرفت . یک تبلیغات و رقابت سالم می تواند بصورت مناظره ٬میتینگ ٬سخنرانی ها ٬مصاحبه ها٬معرفی نامه ها وبسیاری روش های معقول دیگر .در جهت آشنایی افراد با کاندیداها وفرد منتخب آنها باشد .اما آنچه مشاهده می شود این مسائل در کوهدشت از درجه اهمیت بسیار پایینی برخوردار شده اند.

تبلیغات در کوهدشت متاسفانه در سالهای اخیر به سمتی رفته که کاملا با آرمانهای ملی و دینی ما در تضاد است .این روز ها دیگر یک سخنرانی داغ وآتشین هرگز کارایی یک فاتحه خوانی رانداشته وتوانایی ایجاد یک موج مثبت انتخاباتی را نخواهد داشت. یکی از روشهای جدید که خصوصا طی دوره های گذشته زیاد به گوش می رسید ٬بحث تطمیع ٬پاداش٬تقسیم …..بود. که البته این بزرگترین توهین به یک انسان ومردم یک جامعه مدنی و اسلامی خواهد بود :.این که فردی حاضر به فروش رای ونظر (عزت وآزادگی )خویش گردد .مادامیکه نگاه ونگرش فرد فرد جامعه به به جایی رسید که رای خود را حق زندگی٬آزادی ٬معرفت وناموس خویش بداند آنگاه فرد وجامعه به بلوغ اجتماعی وسیاسی رسیده است وتا زمانیکه انتخاب برای ما در درجه چندم اهمیت قرار بگیرد ٬شاهد عقب ماندگیها و واپس گراییهای روز افزون خواهیم بود .

هدف از تبلیغات ٬باید٬رسیدن به شناخت ومعرفت آحاد جامعه ویک انتخاب مناسب باشد .شاید نظر بعضی عدم ایراد واشکال از کاندیداها باشد .چرا که انسانها ذاتا قدرت طلب وبه دنبال رسیدن به مناسب ومقام های مادی ومعنوی نیز هستند وگاه برای رسیدن به این اهداف کارهایی نیز انجام می دهند .که البته همگی نیک می دانیم این امر مذموم وبرای کسی که می خواهد نماینده یک جامعه اسلامی باشد مردود است .اما این مردم هستند ٬که امروز باید به درجه ای از شناخت رسیده باشند ٬که بتوانند در این میان بهترین واصلح ترین ها را انتخاب کنند .

یکی از مسائل دیگری که به شدت در کوهدشت رواج دارد بحث قول دادن ٬قول گرفتن ٬قسم دادن وقسم خوردن افراد وگروه ها جهت رای به یک فرد خاص است .که البته این مسئله درکوهدشت متاسفانه جا افتاده و برخی ازکاندیداها و عوامل آنها معمولا از این حربه استفاده می کنند.اما آیا به نظر شما این بستن چشم وگوش وعقل افراد ومردم بر روی واقعیتها وحقایق نیست ….این به این معناست که من قسم می خورم که حتی اگر کسی یا کسانی بهتر ٬بادانش تر ٬لایقتر از اقای( ایکس) در کارزار انتخابات باشد به او رای نخواهم داد

در پایان آرزوی ما اینست که روزی فرا رسد که تمامی ما برای انتخاب ونظر خویش ارزش قائل شویم .

 کاش میشد بسیاری بدانند این تنها یک رای نیست …

امین آزادبخت / میرملاس نیوز


لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=325

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 20در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۰
  1. مرصی اندی کلا

  2. طایفه بزرگ ایتیوند هم رسما” حمایت خود را از آقای قبادی اعلام می کند.

    ***به امید پیروزی مجدد شیخ دوست داشتنی***

  3. فقط حاج ملکشاهییییییی

  4. بابا سردار لکلک نمایندت ملکشاهیه

  5. آهای جوانان کوهدشتی خواهش میکنم ازداوطلباتون بپرسیدبرنامشون برای خارج کردن کوهدشت ازبن بست جغرافیایی چیه…….؟؟؟؟

  6. آقای امین آزادبخت /میرملاس نیوز – با سلام و احترام -جانا حرف دل گفتی و نوشتی دغدغه همه نخبه گان جامعه شناسان صاحب نظران اندیشمندان متفکران علما روحانیون وطلاب حوزه های علمیه اساتید و دانشجویان دانشگاهها معلمان و دانش آموزان مسئولان کارکنان کارمندان و کارگران دوایر ونهادها دولتی وغیردولتی کسبه و بازار وبالاخره آحاد مردم باید حرکت به سوی نهادینه کردن تبلیغات انتخاباتی سالم و به دور از جنجال و هیاهوی مرسوم باشد / برخی از رفتارهای تبلیغات انتخاباتی چه بخواهیم یا نخواهیم متاسفانه نشان از فقر فرهنگی است و اگر بخواهیم شهر و دیار ما با همه افتخاراتش در تمام عرصه ها / دامن خود را از این آلام و دردها مبرا کند بایستی خیلی از رفتارهای تبلیغاتی نا صحیح و ناصواب تعدیل گردد /

    همان گونه که بنیانگذار این نهضت از قبل همه را بالاخص کاندیداهای محترم را به آن هشدار و انذار داده است که : نصیحتی است از پدری پیر به تمامی نامزدهای مجلس شورای اسلامی که سعی کنید تبلیغات انتخاباتی شما در چهارچوب تعالیم و اخلاق عالیه اسلام انجام شود؛ و از کارهایی که با شئون اسلام منافات دارد جلوگیری گردد . باید توجه داشت که هدف از انتخابات در نهایت حفظ اسلام است . اگر در تبلیغات حریم مسائل اسلامی رعایت نشود، چگونه منتخب حافظ اسلام می شود. باید سعی شود تا خدای ناکرده به کسی توهین نگردد؛ و در صورتی که رقیب انتخاباتی به مجلس راه یافت، به دوستی و برادری، که چیزی شیرین‌تر از آن نیست، لطمه‌ای نخورد.

  7. خدا کنه هرکی میتونه برای شهرمون بیشترین کار ها رو انجام بده بالا بره نه فقط دنبال پارتی بازی خودش باشه انشالله

  8. از اقای آزادبخت برای اطلاع رسانی خوبش تشکر می کنم

  9. جاء الحق و زهق الباطل
    ۱۳۵۷/۱۰/۲۶ – شاه رفت
    ۱۳۵۷/۱۱/۱۲ – امام آمد
    شهر را چراغان کنید امام آمد
    ——————————————————————————–
    قسم به صبحگاه ( هنگامیکه خدا جهان را بنور خورشید روشن میسازد/وقسم بدو شب اول ذیحجه/قسم بحق جفت و بحق فرد / وقسم به شب هنگامیکه بروز روشن مبدل شود/ آیا در این امور که قسم بآنها یاد شد نزد اهل خرد لیاقت سود کند نیست / ایرسول ندیدی که خدای تو با عاد چه کرد/ ونیز باهل شهر ارم که صاحب قدرت و عظمت بودند چگونه کیفر داد/ در صورتیکه مانند آن شهر در استحکام و بزرگی م تنعم در بلاد عالم نبود / و نیز بقوم ثمود که سنگ را شکافته و کاخها بر خود از سنگ میساختند چه کیفر سخت داد/ و نیز فرعون را که صاحب قدرت و سپاه بسیار بودند چگونه بدریای هلاک غرق نمود / برای اینکه در روی زمین ظلم وطغیان کردند/ وبسیار فساد بر انگیختند/ تا آنکه خدای تو بر آنها عذاب پی در پی فرستاد / ایرسول خدای تو البته در کمین گاه ستمکاران است / ( فجر ۱-۱۴)
    ———————————————————————————————————————- در میان ایام الله انقلاب هیچ روزی چون دوازدهم بهمن نبود که در آن مردی از دودمان پیامبران و بر شیوه آنان با دستی پر معجزه و دلی به عمق و وسعت دریا چون آیه رحمت فرود آمد و ملت بزرگ ایران را در قعر ذلت رهانیده و بر بال ملائکه قدرت حق نشانید و تا اوج عزت و عظمت بر کشید

  10. مریم خانم گل گفتی

  11. طایفه بزرگ ضرونی طرفدارمحض ولایت هست وهرکاندیدی ولایتی ترباشددرقلب این طایفه جادارد

  12. آقای ملکشاهی در کرمانشاه عملکردت خیلی خوب بود امیدوارم موفق باشی
    کر با غیرت

  13. فقط یک انسان فرهیخته و با تحصیلات عالی می تواند کوهدشت را از این فلاکت نجات دهد.

  14. برادر عزیزم آقای آزادبخت:مردمان پاک سرشت این مرزوبوم باورهایی دارند که شاید درکمتر جایی ازاین عالم خاکی وجود داشته باشد همه طوایف وعشیره های ایرانی هم آن باورهارا دارند ولی اطمینان دارم مانند این خطه نیستند درطول تاریخ این مردم اصل ونصب داشته اندوهمواره از اندیشه های پاک ذات مطلق وانبیاء واولیاء بهره برده ودر عمل با آن زیسته اند فرهیختگان وبزرگان این خطه اگرچه به لطف محرومیت وبی عدالتی حاکمان دوران ستم شاهی متحمل گمنامی ها و…. شده اند ولی تاریخ انقلاب اسلامی دفاع مقدس ثابت کرد که این سرزمین (کوهدشت ونورآباد )بزرگان و اندیشمندانی درخود دارد که سنت وفرهنگ وارزشهای آن را مثل مادر برای نسل های دیگر حفظ وحراست خواهد کرد ووظیفه عقلا ودانشمندان ومردم عزیز است که آن سرمایه هارا خوب تشخیص وبه مردم بشناسانند تا این مرزوبوم نیز مانند دیگر مناطق کشور نهالهای خود را به ثمر وشکوفا کند اگر با سستی مواجه شویم همچنان باید تحمل کنیم وبسازیم والا نظام مقدس جمهوری اسلامی همه بستر های رشد وبالندگی را مهیا نموده وباید بانمایندهای ارزشی ،متعهد ودلسوز خود را در عمل مدیریتی ثابت کرده اند این راه راپیمود انشاءالله

  15. آقای آزادبخت عزیز شما یه عکاسی پس اظهار نظر رو بگذار واسه صاحب نظرهاش لطفاً !!!!!!!!!

    • کی گفته عکاسا حق اظهار نظر ندارن
      من از اقای ازادبخت جهت مقاله ی خوبشان تشکر میکنم. رای ما برادر نجیب و دوس داشتنی کامیاب تیموری…….

  16. با سلام خدمت امین جان
    خبری که هم اکنون به دستم رسید این بو د که فرماندار عوض شده و به جای آن آقایی آریایی فرماندار شده است
    می توانید برای صحت این خبر به فرمانداری بروید و آقایی آریایی را ببینید چند ساعت پیش معارفه ایشان بود .

  17. خدا وکیل دیدگاه را خوندم خیلی خنده دار جالب بود ن متاسفانه مردم تنگ نظر داریم که تعصب چاشنی کارشون است به ا یده ی اینجانب اگه تمام نمایندگان را هم بفرستیم به مجلس باز لیاقت یک نماینده مبتدی را ندارند فقط این مردم ساده را با عوام فریبی سر کار می گذارند و وقتی با آرا مردم به مجلس راهی می شوند بازدهی انها زیر صفر است و مردم کوهدشت باز باید نگارنده یک نماینده بی لیاقت دگر باشند

  18. اول اینکه اقای سعید تو چه کاره طایفه ایتیوند هستی؟ تا جایی که من میدانم بزر گان طایفه ما به دکتر تقی زاده یا علی گفتندشما کجا بودید؟…….و دوم فکر می کنم اقای ازادبخت واقیت رابیان کردند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.