- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

جشنواره موسیقی زاگرس نشینان ایران در بروجن برگزار می شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجن گفت: هفتمین جشنواره موسیقی زاگرس نشینان ایران از چهارم تا ششم شهریورماه امسال در این شهر برگزار می شود.اسماعیل آجاکه  افزود: این جشنواره با هدف شناخت هنر موسیقی در مناطق و نواحی زاگرس نشین کشور که دارای فرهنگ مشترک هستند و برای حمایت و قدرشناسی از اقدامات و خدمات هنرمندان این رشته برگزار می ‌شود. 
به گزارش میر ملاس نیوز به نقل ازایرنا ،اسماعیل آجاکه  اضافه کرد:۲۵۰ اثر شامل ۱۹۰ اثر تکنوازی و ۶۰ اثر گروه نوازی به دبیرخانه این جشنواره رسیده است که در بازبینی های داوران ۱۴ اثر گروه نوازی و ۳۰ اثر تکنوازی به جشنواره راه یافت. 
رییس اداره فرهنگ ارشاد و اسلامی بروجن تصریح کرد: هنرمندان رشته موسیقی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و هرمزگان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند. 
به گفته وی، آثار بخش گروه نوازی متناسب با موسیقی محلی هر منطقه و مناطق زاگرس نشین و بخش تک نوازی جشنواره موسیقی مناطق زاگرس شامل سازهای کوبه ای نظیر تمبک،دهل، نقاره، دف، سازهای کششی شامل کمانچه، نی، شمشال، نرمه نای، دوزله، سرنا، کرنا، بالابان، نی انبان، سازهای مضرابی شامل تنبور، دیوان، دوتار، قپوز و چگور و شاهنامه خوانی و مقام خوانی است. 
جشنواره های پیشین موسیقی زاگرس نشینان در شهر بروجن برگزار شده است.