تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
9

کوهدشت جوان ندارد!!!

  • کد خبر : 32571
  • 29 مرداد 1392 - 19:26

  راضیه همتی / میرملاس نیوز : کوهدشت جوان ندارد!!!   این بار از راه ناچاری و مثل آتشی که باد از چهار سو بدان وزیدن گرفته باشد،چون اشخاص فکور و فیلسوف،با عینکی میوپ و قیافه ای بزک کرده، قلم بدست و چشم گریخته از مسایل روزانه،بدون هیچ تفکری درزه ی مستعمل دیده ها و […]

66035_134

 

راضیه همتی / میرملاس نیوز :

کوهدشت جوان ندارد!!!

 

این بار از راه ناچاری و مثل آتشی که باد از چهار سو بدان وزیدن گرفته باشد،چون اشخاص فکور و فیلسوف،با عینکی میوپ و قیافه ای بزک کرده،
قلم بدست و چشم گریخته از مسایل روزانه،بدون هیچ تفکری درزه ی مستعمل دیده ها و شنیده هایم را رو میکنم.
من مثل آقای فرانتس نیستم تا نسبت به چیزهایی که جامعه ی بشری آنها را مسلم و مورد احترام قرار داده بی عقیده باشم.
اگر چه در شهر ما دلایل ارائه شده بعضی عزیزان در جواب ندانم کاری بعضی مسئولین قابل تقدیر است،ولی من یکی برای قانع شدم خودم هم که شده و به نیابت از تمام جوانان و نوجوانان کوهدشتی،درگیر شهرم …کوهدشت شده ام و کارهایی که در حد حرف و انجام نشده باقی ماندند و دست هایی که روی هم منتظرند.
حالا قیافه ی شهر و کوچه های شهر،پیشکش
به هم ریختن در و دیوار شهر به بهانه ی نصب اعلامیه ی انتصاب و انتکاس هم قطار ها پیشکش
پر نکردن چاله های شهر و وصله زنی خیابان ها پیشکش
اصلا…میرملاس هم پیشکش
اما بیکاری جوانهای تحصیل کرده ای که طعمه ی هزار زهر مار خانمان سوز میشوند،
پاهای برهنه ی جوانی که زباله جمع میکند
التماس جوانی که به زور پاهایش را ستون بدنش کرده و با دستهایی پر از خواهش سرنگ میخواهد
گریه های مادری جوان که پول داروی بچه ی بیمارش را ندارد
نق زدن های هر روزمان برای پول عمل های جراحی با هزینه ی هنگفت تاااا پول نان سر سفره مان….دیگر قابل پیشکش کردن و دو دستی تقدیم کردن نیست.
ما بزرگ شده ایم و به جمع هزاران نوجوانی پیوسته ایم که رویای دیده شدن و بزرگ شدن دارند.
برایم قابل درک نیست چرا دستی از آستین قدرتش بیرون نمی آید که کاری بکند؟؟و اگر هم بیرون بیاید مخاطب کلمه به کلمه اش فقط و فقط اقوامش است
برایم قابل درک نیست چرا انگشت اشاره ی مسئولین اینجا تنها به مقصد توهین کردن و لجن کردن دیگری بالا میرود نه برای افتتاح پروژه ی چند میلیارد تومانی.
کجاست مدعی که هدفش رسیدگی به اصلاحات امورمردم شهرمان باشد نه افتراء های بی ریشه ی قومیتی؟
کجاست تعصبی که پناهنده ی تحمل های بی جای ما شده است؟
کجاست جوانی که سرزندگی و اشتیاق جوانانه اش را سرلوحه ی سازندگی شهرمان کند؟
این جا در کوهدشت،شهر بی جوان،هرکس هنرمندانه جولان بدهد و گرد و خاکش بلند تر باشد،هرکس پنج بلندگوی تبلیغاتی بیشر داشته باشد و آشکارتر شعار بدهد و عمل نکند،هرکس کاری از پیش نبرد،برنده است.
اینجا آنقدر جوان بیکار میشود وحقوق شهروندی پایمال میشود،آنقدر کار آزموده در خفا به راه نیستی میروند..که افسوس کار همیشگی ماست.
در این بین جوان به معنای کامل کلمه نادیده گرفته میشود و دور برداشته هایی که خودشان را بالا کشیده اند(یا بالا کشیده شده اند)پشت ویترین های رنگیشان فقط تماشا چی هستند.
و جای هیچ تعجبی نیست که برای اهالی اینجا،انتحار،آنهم در قشر خاصی از جوانان و نوجوانان،گزیده ای از شعری آشناست.
ایام میگذرد و کوهدشت بی جوان هنوز وقتش را به بطالت و روزمرگی میگذارند و معصومانه شاهد پیشرفت شهر هایی است که تا دیروز به هیچ کوره راهی وصل نبودند و امروز کوچک ترین نقطه اتصالشان به اینجاست.
خانم ها و آقایان محترم!
این یک معماست…
اعتیاد معماست،
مدرک بالا و خانه نشینی معماست..
قول و قرار و عمل نکردن معماست..
این یک معماست حلش کنید لطفا..
کوهدشت جوان ندارد یا جوان نمیخواهد.

 

“ایمیل دریافتی از نویسنده “

توضیح : مطلب فوق در نشریه ی سیمره چاپ شده است

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=32571

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 62در انتظار بررسی : 9انتشار یافته : ۵۳
  1. سلام،

    تا خودشان بفکر نباشند، چرا از دیگران این انتظار را دارند؟

  2. سلام به همگی .ناراحت نشید ها، اما این جونایی که شما عکسشون رو گذاشتید بدرد همین دراز کشیدن رو چمن اونم جلوی مردم می خورن .
    انتظار دارید کسانی که براشون مهم نیست جلوی مردم تو چمن دراز بکشن و این صحنه زشت و خجالت آور رو بطور دسته جمعی انجام بدن و ندونن این کار عیب است به کجا برسند ؟؟؟؟
    حالا هی بشینیم بزنیم تو سر خودمون بگیم ما هم جوان داریم .
    اگر دیدید جایی می گن چرا جوانها بی کار هستند و چرا کارهای مدیریتی رو به جوانها نمیدن منظورشون این جوانهای دراز کشیده در عکس شما نیست. منظورشون جوانهای نخبه ای هستن که آداب معاشرت و نشست و برخاست رو در مقدمه کار یاد گرفتن .
    اکثر جوانهای ما مرحله اول تعیین آینده شون وقتیه که دانشگاه قبول می شن . اولین کاری که میکنن تو اون شهری که دانشگاه قبول شدن دسته جمعی یه خونه میگیرن که دور هم باشن . کافیه بری یه تحقیق تو محله ای که چند تا جوان کوهدشتی با هم خونه گرفتن بکنبی اونوقت میبینی که مردم اون منطقه فکر میکنن کوهدشت یه ده کوره ای پشت کوههاست و مردمش در عصر هجر زندگی می کنن .تازه این خوباشون هستن . تا میرن تو یه شهر دیگه جوگیر میشن و اولین کار عوض کردن تیپ لباس و مدل دادن به موهاشونه که از بد روزگار با این کار هم از ده فرسخی کاملا میشه تشخیص داد که با بقیه فرق دارن و دارن ادای آدم های متمدن و پیشرفته رو در میارن و غافل از اینکه فقط لباسشون عوض شده و بعضا کارهایی کردن که اون لباس و اون تیپ از مد بیوفته !!!!!
    القصه عیب کار رو بیایید در خودمون و رفتارهامون جستجو کنیم . مقاله ای که دوستمون نوشته و در بالا خوندیم واقعا درسته و باید روش فکر کرد اما اینها فقط طرح مساله و گذاشتن علامت سوال هستند . علامت سوالهایی که در ذهن همه ماها روزی هزار بار تکرار مشود و روزی صد هزار بار آرزوی حل شدنشون رو با تمام وجود داریم . این کافی نیست . تا وقتی که پی به ارزشها و هنجارهی اجتماعی نبریم آش همین آش است و کاسه همین کاسه . منتها میترسم روزی برسد که دیگر تحمل داغی آش را نداشته باشیم و با شکستن این کاسه لکه های سیاه روی دامانمان ماندگار شوند . از خودمون شروع کنیم و سعی کنیم مثل جوانهای دیگر باعث افتخار شهر و دیارمان باشیم . تا جایی که شنیده ایم همیشه بطورمعمول اسم کوهدشت با توحش و دزدی و بی فرهنگی و نزاع های دسته جمعی و سرقت های مسلحانه باعث سرشکستگی و خجالت بوده .
    بنده دلیل تمام این کم و کاستی ها رو نبود الگوهای خوبی برای جوانهای کوهدشت می دونم . کسانی رو داریم که اگر جوانانمان بدانند که این عزیزان هم در همون کوچه های خاکی و خانه های محقر کوهدشت زندگی کرده اند و با سختی و به مشقت در شرایط بدتر گذشته و هزار مرتبه محروم تر از الان با توکل به خدا و امید به آینده رشد کرده اند مطمئنم تاثیر بسزایی خواهد داشت . ما در سطح کشور مدیران ارشدی داریم که اگر چند مرتبه ای هم اسم کوهدشت رو به خوبی و با افتخار شنیدیم به خاطر وجود این عزیزان و به واسطه اونها بوده . بیایید هربار با یکی از این عزیزان مصاحبه ای دوستانه داشته باشید تا همه بشناسن و بدونن که هیچ کس با تنبلی و تن پروری و پارتی بازی به جایی نمیرسه و تا هرآدمی جوهره و شاکله وجودش رو درست نکنه محال ممکنه به جایی برسه . اونوقته که این می تونه یه نقطه شروعی برای امید جوانانمان به آینده باشه و بتونیم برای ده سال آینده جایگزین های خوبی برای ین عزیزان داشته باشیم با این تفاوت که اونها فقط خودشون بودن و خودشون اما ماها پشتوانه های معنوی و کوههایی از تجربه رو جلوی رومون داریم که میتونیم به برکت وجودشون راه درست رو پیدا کنیم و هروقت لازم شد بهشون تکیه کنیم .
    حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است

    • در جواب شما باید بگم که من خودم از همین جوان ها هستم اما باید به شما دوست عزیز متذکر میشم که ما و امثال ما آداب معاشرت رو میدونیم این شما هستین که به خودت اجازه میدی و ادب رو رعایت نمی کنی و صریح و بی پرده حرف های بی موردی رو در مورد جوانانی بازگو می کنی که شاید از شما خیلی با معاشرت تر باشند اما شما همه چیز را صرف در دراز شدن بر چمن می بینید که نشان از خستگی و فشار روحی وارده بر جوانی است که ژرف می انیشد و آینده ای را در جلوی چشمان خویش متصور می شود که شما متفکران و برنامه ریزان آن هستیدآن هستید که خود چیزی را در چنته نداشته و فقط دم از داشته های نداشته یتان میزنید اما از یک لحاظ ما جوانانی که مورد حمله شما قرار گرفته ایم بر خود خواهیم بالید که شما را وادار به نوشتن مطلبی نمود ه ایم.

  3. تصحیح می کنم عصر حجر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • جناب سوخته تو خودتم نمیدونی چی نوشتی فقط خواستی نشون بدی که یه چیزی بلدی ولی متاسفانه بلد نیستی…اگر تو ۱ ثانیه بجای این جوان های عزیز میبودی بجا اینکه تو اینترنت باشی الان تو تیمارستان بودی……واقعا متاسفام واسه ی اون ادبیات بلاجو ویت که بکار بردی!

      • هم من میدونم چی میگم و هم شما خوب متوجه شدهی جریان چیه اما داد از وقتی که انسان خودش رو به خواب بزنه آقای کارمند پارتی دار . . .

  4. بسیار زیبا.
    حرف دل خون شده م رو گفتی!

    • دل خون شده من از دروغ های این جماعت به ظاهر سالم آه از بی عدالتی این جماعت

  5. با سلام من بعنوان یک شهروند در یکی از شهر های ایران همیشه از بردن نام زادگاهم وحشت دارم چرا؟ چون روزی با خانمم به خانه ای یکی از دوستان ایشان رفتیم و پدر دوست خانم بنده فرغ از هر جا شروع کرد به فحاشی کردن به اهالی کوهدشت که عهدهای از جوانان غیور کوهدشتی جنب منزل ایشان در راه کسب علم دور از خانه و کاشانه اردو زده وبه اصطلاح معمول محله را به گند کشیده و هرگونه اعتراض برابر با اربده وقشون کشی این راست قامتان لرستانی می باشد خلاصه کلام اینکه بنده به ایشان گفتم که من هم از اهالی شهر پولدارها( کوهدشت)هستم واینجوری ها هم که شنما میفرمایید نیست گفت که اگر باور ندارید تا گزیدهای از صحنه های که عهدهای از آنان به عنوان دزد از دیوار بالا رفته اند را خدمتتان ارائه نماییم که با پا در میانی دوست خانم بنده قضیه ختم به خیر شد.در جایی دیگر حمله عهدهای دیگر از جوانان برومند کوهدشتی به مراسم اربعین حسینی و بستن در و اقدام به سرقت طلاهای خانم ها به فجیع تریت طرز ممکن را به رخم کشیدند. و من سعی کردم در دیگر جاها ومراسمات هویت خود را فاش نکنم تا نشلید حماسه ای دیگر سروده شود. در خیابان های کوهدشت که رد میشوی خانم ها را میبینی که با بوق و چراغ و فحش و ناسزا سر بر نمی دارند که بعنوان عابر پیاده در یابند که جان آنان توسط خودرویی در حال تهدید شدن است آیا این از عفت اینان سرچشمه می گیرد یا از ریا کار بودن وسنگین ورنگین بودنشان.آیا در دامان اینگونه مادران شخصیت و یا هویتی شروع به رشد و بروز می نماید پس نویسنده محترم مقاله باید نیروی خود را صرف تربیت هم جنسانتان بعنوان مادران فردای کوهدشت وایران بکند و بکوشید که زنانی شایسته پرورش مردان وزنانی سربلند و جهانگیر کنند تا فرزنندان فردایی کوهدشت از آنان بعنوان الگو پیروی کرده وبدانند که برای برجستگی و خو نمایی در جامعه معیار های فراتر از معیار های فعلی کوهدشت اعم از توحش و دزدی و زور گیری نیز وجود دارد که می تئان با تکیه بر آنان در بین سرها سری داشته باشی. یادمان باشد که همانگوننه که امروزه جهاد جهاد قلم و علم است نه جهاد به سبک طالبانیسم غیرت وجسارت نیز در سایه این دو عامل می توانند سازنده و شایسته بر خود بالیدن باشند.

    • با سلام …………….اینطور هم که شما میگید نیست انگشتان همه مثل هم نیستند این را بدان جوانان کوهدشتی دارای توان علمی بسیار بالا که در سطوح مختلف کشوری و لشکری فعالیت میکنند جای بسی تاسف است که شما همه انها را محکوم به دزدی میکنید …………….منظور نویسنده این است که کوهدشت ملمو از جوانان بیکار که اواره شهرها شده اند چرا شهرشهان در این مدت خالی از هرگونه کارخا نه و یا واحدهای تولیدی می باشد گناه جوانان کوهدشت چیست که جناب همه را به یک انگشت نگاه میکنید ان کسانی که هم دزدی کرده اند از روی فقر و نداری بوده است خدا وکیلی اگه از تو کمک میگرفتن به انها کمک میکنی ……………..مشکل شهر ما کوهدشت خیلی است حتی از لحاظ فکری …………..جوانان کوهدشت باید تاوان گناه کدام نماینده را بدهند که در شهرهای دیگر مورد تهمت قرار میگیرند ………………….خداوند میگه اگه شب کسی را در حال دزدیدن دیدید فردا به ان نگاه نگاهش نکنید شاید شب هنگام توبه کرده باشد……..برادر عزیز هیچ گاه در هر زمان و هر مکان از زادگاه و اصل ونصبت فرار نکن میشد بروی انها را راهنمای و کمک کنی . تو چه جوابی دادی به پدر دوستتان

      • ملمو اشتباهه دلبندم . مملو درسته

        • اشتباه تایپی پیش اومده مرا به بزرگی خودتان ببخشید همانطور که خود شما ……………………شماهم زیاد داشتیدهمانگوننه نه همانگونه………..شنما نه شما………..فرزنندان نه فرزندان………………

    • جناب بی هویت اولا شما اصالت خود را فراموش کرده اید کو غیرت کوهدشتیت در ثانی اکثر نخبگان کشور و صاحب مقاله های phd کوهدشتی هستن اگه مایلی شماره ها را برات ایمیل کنم از شما خواهش میکنم در باره ی جوانان کوهدشت این طوری اظهار نظر در هیچ جایی از ایران نکن

  6. خطاب به بی هویت
    باید عرض کنم که بله شهرستان کوهدشت از این مدلها که شما فرودید دارد اما نباید چشم پوشی کنیم از بزرگاه و شخصیتهای و جوانان برومند و با تربیت و فهیم این شهرستان که در دانشگاههای مختلف جهان و در شهرهای مختلف کشو حضور دارند.
    عرض کنم که کوهدشت شهریست که تعصب و این چیزهایی که فرمودی بر ان حاکم است و با این حال تحصیکرده های زیادی دارد
    من خودم به عنوان یک کوهدشتی شجاعت و غیر و بی باکی را بسیار قبول دارم اما همراه با فرهنگ و تدبیر و شعور و علم و از افراد
    اما عربده کشی و دیگر رفتار های زشت شجاعت نیست بلکه حماقت است
    عرض کنم که به جای فرار از هویت خود بیایید هویت خود را که دوازده هزار ساله است را به روز و اپدیت کنیم

  7. یعنی مردم از بس که خندیدم
    اینا که دوستای خودمونن ….
    دمت گرم

  8. سلام به همگی
    چند وقتی بود نبودم دلتون تنگ شده بود میدونم .
    برادر بی هویت سلام .
    بمرم ارانت . چنه خجالتت کیشایه ا لا هه سوی رونا . . .
    عیب نداره داداش گلم . اینا طور افراد در هر قومیت و شهر و روستایی پیدا می شن که مایه شرم هستن و فقط مخصوص کوهدشت نیستن .البته قبول دارم که ماها یه ذره بیشتر از بقیه هستیم …!!!
    منم جات خالی چند باری اینطوری شدم و این بلا سرم اومده اما سعی کردم طوری رفتار کنم که وقتی کسی فهمید کوهدشتی هستم خجالت نکشم . روحت رو اونقدر بزرگ کن که از بد بودن کس دیگه ای انقدر خجالت نکشی و اینطور احساس بدی بهت دست نده . قبول دارم که هیچ چیزمون تو این شهر هزار دالان یک وجبی به شهر نشین ها نرفته و آداب و اخلاق و وضعیت زندگیمون فقط ظاهرش فرق کرده .
    نون نداریم بخوریم اونوقت اولین چیزی که تو خونمونه ماهواره است .
    شب از زور گرسنگی میریم دزدی اونوقت مثل بچه کارخونه دارها لباس می پوشیم .
    سالی یکبار حمام نمیریم اونوقت روزی ده بار آبقند به موهامون میزنیم و دنبال لباس مارک دار میگردیم .
    سقف خونمون داره میریزه رو سرمون اما میریم دنبال ماشین قسطی که جلو بقیه کم نیاریم .
    چی بگم والا . حرف دلت درسته اخوی اما تمام اینا دلیل نمیشه که وقتی کسی به آدمهای کوتوله و بی فرهنگ توهین کرد ما یادمون بره که آدمهای بزرگ و خوبی هم داریم که هم تحصیلات عالیه دارن و هم در این کشور خدمات کلان داشتن . توصیه می کنم هرجا همچین صحبتی شد خیلی سریع و بطور اتفاقی
    بحث رو عوض کن و از داشته های شهرت حرف بزن !!!!!!!!!!!!!!!!!

    • با سلام راستی ماهواره چه ربطی به نون داره به جای گیرنده دیجیتال استفاده میکنن…….همیشه در همه جا بد و خوب هست اما هیچ وقت نباید به همه قوم اهانت کرد و نباید در هر زمان و مکان اصالت خود را فراموش کرد ………..بعدش شهر ما متاسفانه هیچ نداره از کدوم داشته هاش تعریف کنن یا کنیم

      • به آدمهای بزرگی که داریم و اسمشون رو از ترس نمیبرن افتخار کن . برو یه تحقیقی کن ببین چه انسانهای شریف و بزرگی تو این مملکت هستن که تو اون کوچه پس کوچه های کوهدشت زندگی کردن و تو میتونی به وجودشون افتخار کنی . به اینها میگن داشته ها

      • آخه رفقای ما فقط به دیدن ماهواره راضی نمیشن یواش یواش دوس دارن ادای اوناها رو هم در بیارن عزیز دل برادر .

  9. با سلام و وقت خوشی به عزیزان!
    من به عنوان نویسنده ی این متن،باید خدمتتان عرض کنم که در هر دیاری که کمی سرک میکشی،عده ی معدودی که بعضی از شما عزیزان جوان خواندیدشان و بعضی عربده کش و خیابان گرد،همیشه بوده و هست..
    و افتخار آفرینان زیادی هم در صحنه هستند که بردن نامشان در این فرصت اندک مقدور نیست
    همان افرادی که اگر می ایستند و اگر کتابی مینویسند،با افتخار پشت جلدش نام کوهدشت را رنگین مینگارند
    تا یادگار اکنون و آیندگانی باشد که با همین نامه نگاری ها قرار است کوهدشت و کوهدشتی را بشناسند
    کوهدشت همیشه خوب یا بد نبوده اما قرار نیست ما اینگونه به کرسی قضاوت بنشینیم و سیاه نمایی کنیم
    این جا منظور از جوان،همان راست قامتانیست که فرمودید.منتهی نه آنانی که برای دست درازی به مال مردم قد علم کرده اند.
    من منکر این حقیقت نیستم و فقط و تنهاوووووووصرفا جهت اطلاع عرض کردم.
    اینجا جوان کم نیست….کو گوش شنواااا؟؟؟؟؟؟

  10. سلام.واقعا اسم درخوری برای خودتان انتخاب کرده اید :بی هویت.کاش به همه ی خانمهای کوهدشتی توهین نمی کردید.

  11. م.ک.ف ……..از شهرداری تهران .این جوانهای که بیکارن که شماانهارو دوزد خطاب میکنی گناهی ندارن شک نکن اگر من و شما هم پول تو جیبمون نباشه و چند بار پیش دوستان ضایع بشیم میریم به خاطر پول ادم میکشیم .پس مقصر اصلی جامعه و مسولین هستن نه این بدبخت ها خلاصه هرکه به اینا بگه دزد معلومه نفسش از جای گرم بیرون میاد ….و بنده همیشه دربین همکاران و هر جای دیگه با سربلندی میگم بچه کوهدشتم اینم جواب اون اقای بی تعصب که گفته بود نمیگم بچه کوهدشتم .درضمن جوانان ما میخوان راه صد ساله رو یک شبه برن

    • افرین بر غیرت و مردانگیت که اصالت خود را فراموش نکرده ای

      • آفرین بر شما . احسن بر این همه وقاهت .
        اگر بودید که روسفید می کردید عرب جاهلیت رو …
        بسوزی تعصب. بخشکی جهل. بمیری ذات خراب که هرچی میکشه این شهر همه از اطاعت شماست .
        بجای اینکه این تفکر رو در نطفه خفه کنی نشستی و هورا میکشی ؟؟؟؟
        خداوندا تو میدانی که انسان بودن و ماندن در این دنیا چه دشوار است
        چه رنجی می کشد آنکس که انسان و از احساس سرشار است

    • این از درک نادرست شماست که اگه پول تو جیبت نباشه آدم میکشی . خب ما هم دردمون همینه . میگیم مگه هرکی پول تو جیبش نبود آدم میکشه ؟؟؟؟
      مرد حسابی کل دعوا سر اینه که میگیم آدما باید شرافتمندانه زندگی کنن . مگه نشنیدی میگن طرف با سیلی صورتش رو سرخ نگه می داره .
      آقای کارمند شهرداری تهران لطف کن با این تفکرت هیچ اسمی از کوهدشتی بودنت نبر که ما را به خیر تو امید نیست شیر مادرت شر مرسان .
      عجب . الان میفهمم چرا هروقت اسم برگشتن به کوهدشت رو پیش بزرگترهام میبرم و میگم بریم برا شهر خودمون و برا پیشرفتش گام برداریم یه خنده تلخی میکنن و بحث رو عوض میکنن .
      آخه این تفکره که شما دارید . این حرفه که شما میزنید . کسی نیست این وسط یه دادی بکشه یه فریادی بزنه و بگه که همین تفکراته که پدر این شهر رو درآورده و آبرو برامون نذاشته .
      امروز جیبت خالی و دزدی میکنی و میذاریش به حساب نداری و فردا دلت ماشین مدل بالا میخواد و بخاطر اینکه داشته باشی آدم میکشی . رو حرفات فکر کن و با خودت یکبار دیگه مرور کن ببین چی گفتی اونوقت باز هم نظرتون رو بگید .
      به قول اون بنده خدا :
      خوشا آنان که حر از بر ندانند . . .

  12. ای کاش همه ی کاس ها رو روی سر جوونامون نشکنیمممم!!
    همه ی مشکلات ما به سیاستمدارامون برمیکرده …
    و تمام کسای که ادعای درست کاری میکنن…
    بدون تردید…
    کاش اونارو بازخواست کنیم نه…

  13. با سلام: در رد حرفهای آقای بی …….هویت باید بگم بخاطر اینکه بگن با کلاسی و خیلی حالیته بگو بچه ی پونک ،نارمک و یا هر زهر ماری دیگه هستم . باید بهت بگم ما در سال ۷۶ دانشگاه بودیم (شهید چمران اهواز) چند تا هم اتاقی داشتیم که قبلا با بچه های لرستانی هم اتاق بودند(از همه شهرها ی ایران بودند)و اینها به هر حال خاطره ی خوشی از لرستانی ها نداشتند. ولی دوست عزیز مایعنی من و دوستان کوهدشتیم که با این آقایون هم اتاق شدیم ،با هویت خودمان و با کوهدشتی بودن خودمان ثابت کردیم که لک ولر جزو با اصالت ترین قومهای ایرانی هستند . دوستانی که این مطلب را می خوانند حتما به یاد این خاطره مافتند که یک روز صبح که ما از خواب بیدار شده بودیم یکی از بچه ها که اهل شمال بود من و دوستم را غرق بوسه کرد ،نهایتا که دلیل را جویا شدیم ایشان گفت: فکر نمی کردم لرها آدمهای خوب هم داشته باشند.

    • سلام برادر یا خواهر عزیز .
      چقدر خوب بود همه ماها مثل شما و دوستانتون شان کوهدشت رو حفظ میکردیم و باعث خوش بینی مردم به خودمون و شهرمون میشدیم .
      بر منکرش لعنت که کوهدشت آدمهای خوب هم داره .
      هزار بار گفتم که شهر ما و همشهریهای ما خیلی جاها از همه سر تر هستن و در خیلی موارد واقعا شایسته و برآزنده تعریف . اینهایی که بنده گفتم برای قسمت بد ماجرا بود . برای کسانی که باعث سر شکستگی من و امثال شماها هستن نه برای آدمهای درست و انسان کوهدشت .
      اینها رو میگم تا اونایی که خودشون رو به خواب زدن بیدار بشن و یه فکری به حال آینده بکنن.

  14. وای مردم از این همه کلاس جناب سیاه سوخته جان و اقا یا خانمی که الحق والانصاف لقب بی هویت برازنده تو و امثال توست شما ها که در انگلستان زندگی نمی کنید شما که سنگ روشنفکری و های کلاس بودن را به سینه میزنین می دانم شما هم مث کسانی که از هیچ به نان ونوایی رسیدن که دارید مسخره می کنید و مردم را به باد سخره میگیرید به راستی شما چاره پیشنهاد یا راهکاری هم دارید جناب بی هویت جان متوجه شدیم اقوام خانم شما در بروجرد زندگی میکنن.

  15. پرچینمان را با مترسک ها نمیخواهم.
    بودن به سبک آدمک ها را نمیخواهم.

  16. دمت گرم
    خدایی یه یعنی مقاله…
    کوشت کل آشتیه گیون یک.

  17. کوهدشتم مثه همه جا خوب و بد داره منتها خوباش خیلی خوبدن و متاسفانه بدهاش خیلی بد!!!
    من ۱۲ ساله از کوهدشت رفتم ولی همیشه به کوهدشتی بودنم افتخار کردم و حتی کسانی که اسم کوهدشت رو نمیدونستن نگفتم خرم اباد که مرکز استانه.بلکه کوهدشت رو بهش شناسوندم و با افتخار گفتم کوهدشتیم.

  18. درود بی پایان بر همه تان که برایم بسیار عزیزید.
    کوهدشت رو باید جوری که هست شناسوند.
    با تموم زیباییهاش.
    با میرملاس و تاریخش که داره زیر بار بی منتی!کمر خم میکنه….
    من با شعار بی خود دادن مخالفم…اما کوهدشت و کوهدشتی،ذهن های خاموشی اند که تا ابد سکوت نخواهند کرد(در برابر بی عدالتی و فقرهای ساختگی…و این ثابت شده است)

  19. جوانان کوهدشتی فدای سیاسی بازی های بعضی شده اند که خود واقوامشان در رفاه هستند اما نمی دانند امثال من باهزار بد بختی توانسته ام مدرکی بگیرم اما الان باید برم دنبال کارگری که آن هم اگر کسی به کوهدشتی بودنمان پی ببرد بهمان کار نمی دهند

  20. من چه بگم وقتی جوانان این شهر با بی عدالتی این. جماعت باید دود را جایگزین کار کنند متشکر از شما خانم همتی

  21. سلام من بروجرد زندگی میکنم اینجا تااسم کوهدشت میاد میخندن ومیگن دزدا واقعا نمیدونم در پاسخشون چی بگم فقط اینکه هر چه هم نخبه داشته باشیم دزدای کوهدشتی سراسر کشور در ماجرای بم ،سرقت مسلحانه و غیره معروفترن

    • سلام دوست!
      چشمم از این همه فانوس شکسته روشن..
      شما میتونید در پاسخشون از قدمت فرهنگت بگی ..
      از ورزشکاراش بگی
      از صدای زخمی زاگرس بگی
      از کوه هایی که بدون کسب اجازه !از بالاییا دارن گاز فوران میکنن و انگار تا منفجر نشن و هزار نفرم نابود نکنن صداشون به جایی نمی رسه.
      شما از داروهای کشف شده ای بگو که هیچ جای دنیا مشابه ندارن ..
      بگو کوهدشت و
      ادامه بده…کوهدشت.
      (( و
      هش دار که قطره خونی در چمنزار
      سرخ تر از قطره خونی بر مخمل سرخ است))

  22. با سلام به همگی( برادر و خواهر) مقاله خانم همتی حرف دل همه مردم و خصوصا جوانان کوهدشتی است امیدوارم اونایی که دستشان به جایی میرسد خصوصا مسئولین و بزرگان و نخبگان مقیم داخل و خارج از کشور که الحدلله کم نداریم فکری به حال اون بکنند و کمی از بار مشکل کم کنند . حداقلش پیگیری سد معشوره اس

    • بر ستون های ساکت سنگی
      شعله ور مانده خیمه ی خورشید
      با غروری سترگ ، شاهانه
      می روم پله پله تا جمشید

      می روم نرم و ساکت و سنگین
      زیر پا فرش سایه ها کشدار
      ایستاده است لشکری سنگی
      نیزه در دست نقش بر دیوار

      گنجی از یاد رفته را ماند
      این سرای مجلّل عریان
      مانده تاریخ راز مرده ی من
      در دل این تمدن ویران

      .
      .
      خوش آمدید

  23. باید کار فرهنگی کرد و همه از لحاظ اقتصادی برای شهرمون کار کنیم که فرهنگ تقریبا با درامد رابطه مستقیمی دارد. امید که هر کسی بخشی از درامدش را صرف شهرش هزینه نماید

  24. سلام بر همگی
    با تشکر از نویسنده جوان خانم همتی که بحق توانست گوشه ای از مشکلات این شهر به ظاهر خاموش و سرشار از پتانسیل جوانی را قلم بزنند.
    کاش مسئولین ما فقط یکسال به جوانان و توان این عزیزان اعتماد کنند !

    • خوش آمدید آقاى سورى.
      اعتماد….
      جوان….
      کوهدشت…
      همه علامت سوالند…و علامت تعجب و تحیر.
      سپاس.

  25. واقعا برای مسولین این شهر متاسف هستیم که جوانای این شهر از بس که هیچ شغل و منبع درامدی توی این شهر نیست دست به هر کاری میزنن.

  26. من وخانواده می خواستیم یه راه میانبر بریم تا برسیم ایلام اینقدر ترسوننمون که اگه با ماشین کلاس بالا بری محاله زنده بمونی که ترسیدم ومنصرف شدم وحاضر شدم ۲۰۰کیلومتر بشتر برم اما ناکام از این دنیا نرم از قرار معلوم اونجا اصلا امنیت نداره.کاش مسنولینش به فکر بودن این خیلی تبلیغات بدی برای کوهدشت.

  27. بهترین جوان دارد مثل خودم جوان تا بخوای

  28. مهمتر از بیکاری اونجا مساله ادب و تربیت۰۰۰۰دخالت نکردن و سرک نکشیدن تو زندگی دیگران۰معلم با مسابقه مدرسه اونجا رو میشناسم که نه برخورد درستی توی مدرسه با دانش اموز داشت نه توی فامیل کسی دلخوشی ازش داشت از حرفای رکیک زشت گرفته تا حرف زدن پشت رو و جلو بقیه و بی احترامی کردن به بقیه۰۰۰۰ این از شاغلین بعد برید فکر بیکارهارو بکنید۰۰۰مهمترین مساله اونجا ادب و تربیت هست که واقعا معزل بزرگی هست نه بیکاری۰۰۰۰۰

  29. با سلام خدمت تمام دوستان عزیز من ۱۷ ساله از شهرستان کوهدشت رفتم و در تهران زندگی می کنم
    شهرستان کوهدشت دارای بزرگانی است که ما از بودن شان افتخار می کنیم.
    ولی عده ای هستند که با ……………..مکرر آبروی شهرستان مان را برده اند و وقتی میگوییم کوهدشتی هستیم با خنده و پوزخند مسخره ی دیارمان را می کنند به امید روزی که در شهرمان هیچ‌گونه خلافکاری وجود نداشته باشد و شهرمان باعث سربلندی ما باشد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.