تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

آغاز فصلی نو برای تئاتر لرستان

  • کد خبر : 32577
  • 29 مرداد 1392 - 20:25

اولین جشنواره تئاترکارگاهی فصل نوشهرستان خرم آباد به همت موسسه آریاگران صحنه وبا دبیری امیردلفانی ازروز چهارشنبه ۲۹مرداد در تالار بهمن اداره ارشاد‌اسلامی خرم‌آباد آغاز به کار کرد. به گزارش خبرنگار میرملاس نیوز در خرم آباد ؛  این جشنواره که اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان لرستان، شهرداری خرم آباد و حوزه هنری لرستان حامیان برگزاری […]

15554060_6947117edaaf

اولین جشنواره تئاترکارگاهی فصل نوشهرستان خرم آباد به همت موسسه آریاگران صحنه وبا دبیری امیردلفانی ازروز چهارشنبه ۲۹مرداد در تالار بهمن اداره ارشاد‌اسلامی خرم‌آباد آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار میرملاس نیوز در خرم آباد ؛  این جشنواره که اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان لرستان، شهرداری خرم آباد و حوزه هنری لرستان حامیان برگزاری آن می باشند ۷ اثرنمایشی در این جشنواره حضوردارند که ازتاریخ ۳۰مردادماه تایکم شهریورماه ۹۲ به رقابت می پردازند. داوران آثار این جشنواره آقایان مالک حدپورسراج، حامدنصرآبادیان و حامدشفیع خواه می باشند که در خلال آن نشستهای تخصصی تئاتر را جهت علاقمندان برگزار می کنند. چهارشنبه صبح مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور جمعی از علاقمندان و همچنین هنرمندان تئاتر در تالار بهمن برگزار شد که از نکته های جالب توجه این مراسم جای خالی خبرنگاران و اهالی رسانه بود.!!
همچنین در روز اول این جشنواره سه اثر (مرگ در می زند، مرداب و داستان باغ وحش) اجرا می شود. نشست تخصصی تئاتر شورایی با حضور امین ابراهیمی از هنرمندان موفق عرصه تئاتر استان از دیگر برنامه های روز اول است.
امیر دلفانی دبیر این جشنواره در گفتگو با خبرنگار میرملاس گفت: طرح این جشنواره از اسفند ماه سال گذشته توسط بخش تئاتری موسسه‌ی آریاگران صحنه به اداره کل ارشاد اسلامی، شهرداری و حوزه‌هنری ارائه شد که پس از طی مراحلی با حمایت این سه ارگان در تیرماه اولین جلسه برگزار شد و پس از آن، فراخوان اجرای جشنواره به دست علاقمندان رسید.حدود ۲۵کار به جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۲۵ اثر برای بازبینی آماده شدند که در روز عید‌فطر پس از بازبینی ۷‌نمایش که پنج اثر به صورت مستقیم و دو اثر به صورت مشروط وارد جشنواره شدند.
وی گفت: انتخاب آثار اولین دوره جشنواره تئاتر فصل نو برعهده آقایان محمدرضاعبدالهی فرد،امین ابراهیمی واحسان ملکی ازهنرمندان دانش آموخته و باسابقه استان بوده است. کارهای راه یافته کارهای تجربی بوده که هنرمندان در ژانرها و سبک‌های مختلف(ایمایی، پانتومیم ، نمایش محیطی و..) تمرینات خود را انجام داده‌اند.
دلفانی در خاتمه هدف این جشنواره رادیدن آثار هنرمندان جوان توسط پیشکسوتان این عرصه و همچنین رشدو گردش تئاتر لرستان بعد از رکودی چندماهه عنوان کرد و یادآور شد که هیئت داوران این جشنواره به صورت افتخاری در این جشنواره حضور یافته‌اند که امیدواریم با حمایت‌های مسئولین استان آینده‌ی روشنتری را برای تئاتر استان شاهد باشیم. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که روزی در سطح ملی و بین‌المللی قرار بگیرد و نیز روزی بلیط تئاتر در سبد خانواده‌های لرستانی قرار بگیرد.
دیگر برنامه های اجرایی این جشنواره به صورت ذیل می باشد:
پنجشنبه ۳۱مردادماه:نشست تخصصی تئاتر تجربی با حضور احسان ملکی(۱۰صبح تالار بهمن)
نشست تخصصی از ایده تا اجرا در تئاتر فیزیکال با حضور استاد حامدشفیع خواه(۱۲ظهرتالار بهمن)
اجرای اثار بیچاره من(شکوفه رحمتی) باد می ایستد(امیرمحمدسپهوند)ابولهول(داودپورحمزه)مثلث سرخ(حسین برفی نژاد)
جمعه ۱ شهریورماه:کارگاه تخصصی بازیگری در تئاترفیزیکال(استاد حامدنصرآبادیان),غباروبی تربت پاک استاد حسین شیدایی,آیین اختتامیه جشنواره(ساعت۱۸:۳۰)
اولین جشنواره تئاترفصل نو بایاد استادفقیدحسین شیدایی به مدت ۳ روزدرتالارشهیدآوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشادخرم آباد برگزار میشود که درمراسم اختتامیه ازچندتن ازهنرمندان پیشکسوت تاثیر‌گذار استانی نیز تجلیل بعمل خواهد آمد.

تهیه خبر : نرگس حافظی / میرملاس نیوز / خرم آباد

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=32577

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. نمایش بادمیایستد بسیار زیبابه عرصه نمایش درامد اما ازبازیگران این نمایش …. هر متنی باقدرت بالاهم نوشته شده باشه اون بازیگره که بهش جون میبخشه وبرای تماشگر دیدنیش میکنه.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.