- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سرای روزنامه نگاران کشور در ۱۵ استان فعالیت دارد

مدیر عامل سرای روزنامه نگاران ایران گفت: این سرا در حال حاضر در ۱۵ استان کشور دفتر نمایندگی دارد و سه هزار ۸۰۰ نفر عضو آن هستند.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، مجید امرایی  در آیین اختتامیه اولین جشنواره فصلی مطبوعات، خبرگزاری ها وپایگاه های خبری محلی استان مرکزی در اراک افزود: تاسیس سرای روزنامه نگاران و برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات تحولی در این حوزه ایجاد کرده است. 
وی اضافه کرد: ۸۸ کارگاه آموزشی در یکسال گذشته در نمایندگی های سرای روزنامه نگاران کشور برگزار شده است . 
وی گفت: جشنواره فصلی مطبوعات نیز دربخش های تیتر، صفحه آرایی، گزارش تصویری و عکس، مصاحبه و گفت و گو، یادداشت، سرمقاله و مقاله برگزار شده است. 
امرایی ادامه داد: در پایان هر سال نیز جشنواره جشنواره ها با معرفی آثار برتر برگزار و کتاب سال منتشر می شود. 
این مقام مسوول اضافه کرد: تاسیس دانشکده روزنامه نگاری با دو رشته روزنامه نگاری و روابط عمومی در مهر ماه امسال از برنامه های این سرا است. 

در ادامه این آیین محمود اکرامی فر دبیر جشنواره فصلی مطبوعات نیز بر اخلاق مداری و امانتداری در مطبوعات تاکید کرد و گفت: انتقاد سازنده باعث پیشرفت کشور می شود و مطبوعات باید از سیاه نمایی پرهیز کنند. 
وی ادامه داد: اخلاق حرفه ای چیزی جز اخلاق اسلامی نیست و نشان دادن زیبایی ها، کار روزنامه نگاران است. 
وی با یادآوری اهمیت تیتر نویسی و اصول آن گفت: بیشتر مردم تیترخوان هستند و انتخاب تیتر به اندازه نوشتن یک مقاله اهمیت دارد. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: در مدت فعالیت سرای روزنامه نگاران این استان، فعالیت های خوبی در امر آموزش و پژوهش انجام شده است. 
مصطفی مشایخی افزود: این مجموعه به دور از فضای سیاسی در حوزه آموزش وپژوهش و رفاه حال خانواده مطبوعات تلاش می کند. 
وی برگزاری دوره آموزشی و کارگاهی سردبیری مطبوعات و خبرنگاری، دوره مقدماتی گرافیک و صفحه آرایی، نشست تخصصی نقش رسانه در پدافندغیر عامل و برگزاری نشست های هم اندیشی را از جمله برنامه های برگزار شده،عنوان کرد. 
در این جشنواره از ۱۸ نفر از برگزیدگان در بخش های مختلف با اهدا لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد . 
علی حیدر شاه حسینی و حکیمه پاکباز از خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این جشنواره تقدیر شدند.