- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

معارفه مدیر‌کل سازمان ثبت اسناد و املاک لرستان / آنلاین شدن تمام معاملات دفاتر اسناد رسمی کشور

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان ثبت اسناد و املاک استان لرستان طی مرا‌سمی با حضور معاون سازمان ثبت اسناد کشوربرگزار شد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس ، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ‌در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل قبلی سازمان ثبت اسناد و املاک لرستان در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: از ابتدای شهریور ماه در همه دفاتر اسناد رسمی کشور یک نرم‌افزار برای آنلاین شدن همه معاملات و عقود نصب و راه‌اندازی می‌شود.

محمد مهدی انجم شعاع از آنلاین شدن تمام معاملات دفاتر اسناد رسمی کشور خبر داد و افزود: نصب این نرم‌افزار در تمام دفاتر اسناد رسمی کشور الزامی است و همه آنها باید به این نرم‌افزار مجهز شوند.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با راه‌اندازی این نرم افزار تمام اسنادی که در دفاتر اسناد رسمی سطح کشور ثبت می‌شود، به صورت آنلاین و متمرکز به بانک اطلاعاتی سازمان ثبت اسناد کشور وارد می‌شود.

انجم شعاع اظهار داشت: این امر در راستای یک‌نواختی رویه ثبت اسناد، شفاف‌سازی فعالیت‌های دفاتر، مراقبت از عملکرد آنها به صورت آنلاین و … صورت می‌گیرد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: یکی از برنامه‌های مهم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توسعه اجرایی اسناد رسمی کشور و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اجرایی اسناد رسمی در کشور است.

انجم شعاع اظهار داشت: نرم افزار این طرح نیز تهیه و در همه شهرستان‌های استان فعال شده است.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان لرستان بر ضرورت ایجاد تحول اساسی در مقررات و قوانین ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد.

جعفر بدری با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک یکی از ارگان‌های اساسی برای تنظیم و نظم معاملات و فعالیت‌های اقتصادی در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: در این راستا باید تحول اساسی در مقررات و قوانین این سازمان در سطح کشور صورت گیرد.

وی افزود: قوانین و مقررات این سازمان مربوط به بیش از ۵۰ سال قبل است و متاسفانه نتیجه وجود این قوانین و مقررات ایجاد شرکت‌های گوناگون با انواع فسادها است.

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان گفت: متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم مقرراتی کارآمد برای اجرای امور در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور داشته باشیم.

در این مراسم از زحمات محسن مرادی مدیرکل قبلی سازمان ثبت اسناد و املاک لرستان تقدیر و داریوش چهری در این مراسم به عنوان مدیر‌کل جدید سازمان ثبت اسناد و املاک استان لرستان معرفی شد.