- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بهره‌برداری از ۵۲ پروژه گاز رسانی به روستاهای لرستان در هفته دولت / مشکل گازرسانی به شهر درب گنبد حل می شود

IMAGE635126971797803623

 

 

سرپرست شرکت گاز لرستان از بهره برداری از ۵۲ پروژه گازرسانی به روستاهای لرستان در هفته دولت خبر داد.
 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از  خبرگزاری دانشجو ، حشمت الله شمس خرم آبادی امروز در نشست خبری بیان داشت: همزمان با هفته دولت ۵۲ پروژه گازرسانی به روستاهای لرستان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسند.

 وی افزود: با بهره برداری از این پروژه ها حدود سه هزار خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند می شوند.

 سرپرست شرکت گاز لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ پروژه گازرسانی روستایی در دست اجرا و ۹۲ پروژه گازرسانی روستایی نیز در دست مطالعه هستند، گفت: متاسفانه در روند انتقال گازرسانی به برخی از این روستاها با مشکل معارضان محلی که اجازه لوله گذاری در اراضی خود را نمی دهند مواجه هستیم.

 شمس خرم آبادی افزود: در استان لرستان ۲۸۴۵ روستا وجود دارد که بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است یک سوم از این روستاها قابلیت انتقال گاز را ندارند و با این حال در مجموع تاکنون ۳۵۷ روستای لرستان از نعمت گاز بهره مند شده اند.

 وی ادامه داد: با برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدتی که تدوین شده اند امیدواریم که تا دو سه سال آینده گازرسانی به روستاهای لرستان به نرم کشوری که ۶۰ درصد برسیم.

 سرپرست شرکت گاز لرستان گفت: در حال حاضر از مجموع ۲۵ شهر لرستان ۲۰ شهر از نعمت گاز بهره مند هستند که عملیات گاز رسانی به پنج شهر باقیمانده شامل شهرهای گراب، کونانی، سپیددشت، درب گنبد و شول آباد نیز در حال انجام است.

 شمس خرم آبادی ابراز امیدواری کرد که مشکل گازرسانی به شهر درب گنبد کوهدشت با انتقال خطوط لوله گاز ایران به عراق که از این شهر می گذرد رفع شود.

 وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶۰ کیلومتر خط تغذیه در لرستان در حال اجراست که با بهره برداری از این خطوط زمینه انتقال گاز به خیلی از نقاط فراهم شود.