تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

اهانت گوگل به پیامبر(ص) و مسلمانان +سند

  • کد خبر : 32761
  • 02 شهریور 1392 - 13:07

 به گزارش سرویس فناوری/دانلود میرملاس نیوز و به نقل از ابنا، پایگاه اینترنتی روزنامه الوفد چاپ قاهره  چند روز پیش خبری مبنی بر اهانت سیستم ترجمه گوگل (http://translate.google.com) به پیامبر اسلام(س) منتشر کرد که در برخی مطبوعات واکنش هایی را به همراه داشت. اگر کلمه lier (به معنی دروغگو) را در قسمت انگلیسی این سایت درج کرده […]

 به گزارش سرویس فناوری/دانلود میرملاس نیوز و به نقل از ابنا، پایگاه اینترنتی روزنامه الوفد چاپ قاهره  چند روز پیش خبری مبنی بر اهانت سیستم ترجمه گوگل (http://translate.google.com) به پیامبر اسلام(س) منتشر کرد که در برخی مطبوعات واکنش هایی را به همراه داشت.

اگر کلمه lier (به معنی دروغگو) را در قسمت انگلیسی این سایت درج کرده و معنای آن را به زبان عربی بخواهید، کلمه الکذاب را به شما نشان می‏دهد که تا این مرحله همه چیز عادی به نظر می‏رسد.

پس از اینکه گزینه show example usage of words را کلیک کنید، عبارتی هایی را برای نمونه و آشنایی شما با کلمه جستجو شده ارایه می‏دهد.

پس از اینکه چند گزینه دیگر برای مشاهده نمونه های این کلمه در جملات را درخواست می‏کنید، ناگهان با عبارت أنتم المسلمون لستم سوى جهلاء، و قتله وإرهابیین، و عباد الله أکبر الشیطان، و محمد النبی الکذاب. مواجه می‏شوید که معنای آن شما مسلمانان نیستید جز نادان‏ها، قاتلان، تروریست‏ها و بندگان بزرگ شیطان. محمد پیامبر دروغگو است [نستجیر بالله] می‏باشد.

 

 

این نمونه نشان داده شده از سوی قسمت ترجمه جستجوگر گوگل به گونه ای تکان دهنده است که هرگز نمی توان آن را تفسیر کرد. اما این حادثه در نوع خود اولین نمی‏باشد چراکه سیستم ترجمه گوگل بارها دست به تحریف و دروغ زده بود.

آخرین تحریف سیستم جستجوگر گوگل به ترجمه اسراییلی ها فلسطینی ها را می کشند برمی‎گردد که در سال ۲۰۱۰ سیستم مذکور آن را از زبان عربی به سایر زبان ها برعکس ترجمه کرده و به شکل فلسطینی ها اسراییلی ها را می کشند نشان داد.

سوالی که در مورد کلمه دروغگو ذهن همگان را به خود جلب می‏کند این است که آیا پایگاه معروف، بزرگ و وسیعی همچون گوگل در آرشیو پهناور کلمات خود نتوانست برای کلمه دروغگو مثالی غیر از این جمله بیابد؟

به گزارش ابنا، امروز ـ چهارشنبه ۳۰ مردادماه ـ وقتی کلمه lier را در همان سیستم ترجمه گوگل جستجو کردیم، همانند دو روز گذشته، کلمه الکذاب را ارائه داد ولی این‏بار اتفاقی عجیب رخ داد.

هنگامی که گزینه show example usage of words را کلیک کردیم، با عبارت No examples found for الکذاب مواجه شدیم که جای بسی تامل داشت.

 

این اقدام گوگل شاید به دلیل متوجه شدن از اهانت خود بوده ولی به هیچ عنوان نمی‏توان آن را یک اشتباه سهوی خواند چراکه تمام اشتباهات این شرکت معروف همه و همه درمورد مقدسات اسلامی اتفاق می‏افتد(!).

این نشان می‏دهد که گوگل هنوز از تظاهرات مسلمانان جهان علیه فیلم موهن پیامبر(ص) درس نگرفته است.

 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=32761

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.