تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

مردم آسوده باشند /اقدامات فوری در زمینه اقتصاد طی کمتر از ۱۰۰ روز

  • کد خبر : 32769
  • 02 شهریور 1392 - 16:24

  میرملاس نیوز/سرویس سیاسی : به نقل از ایرنا، دکتر « روحانی» روز شنبه در حرم مطهر امام خمینی (ره) و پس از تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی افزود: در هفته گذشته دولت در دو جلسه، همه اقدامات لازم برای تامین کالاهای اساسی تا پایان سال را برای کشور انجام داد […]

mehdi ghasemi-23-3

 

میرملاس نیوز/سرویس سیاسی : به نقل از ایرنا، دکتر « روحانی» روز شنبه در حرم مطهر امام خمینی (ره) و پس از تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی افزود: در هفته گذشته دولت در دو جلسه، همه اقدامات لازم برای تامین کالاهای اساسی تا پایان سال را برای کشور انجام داد و مردم می توانند کاملا در این زمینه آسوده خاطر باشند.
وی با بیان این که شرایط کشور از لحاظ اقتصادی در رکود و تورم است، اظهارداشت: در اصطلاح می توان گفت که کشور دچار یک رکود تورمی است و بنابراین برای حل معضلات اقتصادی پیچیدگی هایی پیش روی دولت است.
دکتر روحانی تاکید کرد: در عین حال دولت مصمم است در اولین جلسه این هفته (فردا) در هیات وزیران کارگروهی مشخص کند که در مدت ۱۵ روز تمام موانع و راهکارهایی که امروز برای رونق اقتصادی، اشتغال، راه اندازی بنگاه های کوچک و بزرگ، تحرک اقتصادی در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات و توجه به حضور و فعال شدن بخش خصوصی وجود دارد را لیست کند تا در جلسه بعدی هیات دولت آن را بررسی کنیم.

**مشکلات را حل خواهیم کرد
رییس جمهوری به مردم اطمینان داد که دولت او با وجود چالش ها و مشکلات، با اتکا به خداوند، حمایت قاطع مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی، مشکلات را حل خواهد کرد.
روحانی گفت: دولت در هفته اول کاری خود، چند اقدام مهم را انجام داده است، نخستین اقدام این بود که در سطح وزیران افراد شایسته، دوراندیش و صاحب تجربه در این شرایط حساس مسوولیت را برعهده بگیرد.
وی تصریح کرد: حضور وزیران قدرتمند و مسوولان توانمند برای مردم آرامش بخش خواهد بود. در رده های بعد هم وزرا و مسوولان افراد شایسته ای را برای خدمت دعوت خواهند کرد که آن نیز برای مردم باعث ثبات و آرامش خواهد بود.
رییس جمهوری در ادامه گفت که امام بزرگوار برای ما عزت، سربلندی، استقلال و ازادی را به ارمغان آورد و این زیارت و تجدید پیمان با آرمانهای امام ، یک عمل تشریفاتی نیست. دولت در آغاز کارش می خواهد در برابر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با همه آرمان های امام راحل که در واقع آرمان های اصیل ملت ایران است بار دیگر تجدید میثاق کند.
روحانی اظهارداشت: اعتلای کشور، توسعه همه جانبه، مردم سالاری، تحقق ارزش های متعالی اسلامی و انسانی و ترویج فضایل اخلاقی در این سرزمین، آرمان امام (ره) بوده است.
وی اضافه کرد: امام سایه شوم تحقیرهای داخلی و خارجی را که از استبداد و استعمار ناشی می شد برای همیشه از سر مردم برداشت.
رییس جمهوری با بیان این که ما اعتدال را از امام آموخته ایم ، گفت: امام بزرگوار حتی در برابر حرکت های تندروانه برخی از جریان ها و اشخاص همواره رفتاری سازنده داشت و ما تدبیر و امید را نیز از ایشان آموخته ایم چرا که امام در دوران نهضت، استقرار نظام اسلامی و همچنین در روند اداره حکومت، دورنگری، آینده نگری و تدبیر را مدنظر داشت و همواره سراسر رفتار، کلام و منش ایشان، امید بود.
دکتر روحانی با اشاره به این که امام به حقوق مردم و صیانت از آن توجه ویژه داشت، تاکید کرد که این دولت به همه آن آرمان ها وفادار خواهد ماند و امروز در محضر روح بلند بنیانگذار کبیر انقلاب، دولت بار دیگر بر عهدی که با مردم بسته است تاکید می کند.
وی گفت: لازم می دانم از خاندان بزرگ امام راحل و از شخص حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی فرزند یادگار امام (ره) به خاطر حمایت هایشان از این دولت قدردانی کنم.

**کاربرد سلاح شیمیایی قویا محکوم است/از اوضاع منطقه به شدت متاسفیم
دکتر روحانی در ادامه سخنان خود در حرم مطهر امام راحل؛ گفت: کاربرد سلاح شیمیایی کاملا و قویا محکوم است و دولت ایران که خود قربانی سلاح های شیمیایی است به جامعه جهانی توصیه می کند که توان خود را برای جلوگیری از کاربرد این گونه سلاح ها در هر کجا به ویژه سوریه بکار گیرد.
وی اظهار داشت: لازم می دانم از اوضاع منطقه به شدت اظهارنگرانی و تاسف کنم، شرایطی که امروز در سوریه حاکم شده است و بسیاری از مردم بیگناه، آن هم توسط سلاح های شیمیایی مصدوم یا شهید شده اند.
رییس جمهوری با اشاره به ناامنی ها و اقدامات تروریستی در لبنان تصریح کرد: حمله هوایی رژیم صهیونیستی در این شرایط به لبنان نیز محکوم است و این امر نشان دهنده آن است که دشمنان توطئه بزرگی را برای ما و خاورمیانه طراحی کرده که در سوریه، لبنان و مصر بیش از همه جا مشهود است.
دکتر روحانی افزود: بی ثباتی منطقه به ضرر منطقه و مسلمانان و تنها به سود رژیم صهیونیستی خواهد بود که امیدواریم با هوشیاری مردم منطقه و تلاش کشورهایی که دلشان برای ثبات این منطقه می تپد در آینده ای نزدیک شاهد آرامش و ثبات در این منطقه باشیم.

**هفته دولت نباید جشنواره تبلیغاتی تلقی شود
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه هفته دولت هیچگاه نباید به عنوان جشنواره تبلیغاتی تلقی شود، گفت: دولت با اینکه باید خدماتش را برای مردم تبیین کند، در عین حال فعالیت های یکساله خود را در معرض نقد و ارزیابی مردم و فرهیختگان قرار دهد.
به گزارش ایرنا، دکتر « روحانی» همچنین امروز شنبه در حرم مطهر امام راحل و پس از حضور بر مزار شهیدان بزرگوار باهنر، رجایی و بهشتی و شهدای دولت در جمع خبرنگاران افزود: در هفته دولت امسال تنها یک هفته از عمر دولت می گذرد و امیدواریم سال آینده دولت بتواند دستاوردهای یکساله خود را به مردم عرضه کند.
رییس‌ دولت یازدهم با بیان اینکه ما به تلاش همه دولت‌های پس از انقلاب ارج می‌نهیم، اظهار داشت: به خوبی می‌دانیم که همه دولت‌ها در حد توان خود تلاش کردند تا آرمان‌های انقلاب، نظام و خواست ملت را محقق کنند.

**تفکر را نمی توان ترور کرد
روحانی با اشاره به اینکه هفته دولت همواره با ارج نهادن و احترام به روح بزرگوار شهیدان رجایی و باهنر توام است، یادآور شد: در سال ۱۳۶۰ از هفتم تیر تا هشتم شهریور، جنایتکاران تروریست تصور کردند که با شهادت مسوولان و بزرگان نظام می‌توانند کشور ما را به استبداد و استعمار گذشته بازگردانند.
رییس جمهوری اضافه کرد: اشتباه جنایتکاران تروریست این بود که تصور می‌کردند این نظام به افراد، اشخاص و ساختار وابسته است در حالی که مبنای نظام جمهوری اسلامی ایران، تحول فکری کل جامعه و مردم است و هیچگاه نمی‌توان تفکر را ترور کرد.
روحانی تاکید کرد: مردم همچنان پای تفکری که بر مبنای آزادی و اسلام انتخاب کرده‌اند، استوار ایستاده‌اند.
رییس جمهوری در ادامه گفت: ما به روح بلند شهید رجایی که اسوه ایستادگی، مقاومت، صبر، تحمل، ساده‌زیستی، فداکاری و قانونمداری بود و به روح بلند شهید دانشمندمان دکتر باهنر، نخست‌وزیر فهیم که سراسر زندگی او اخلاق و تواضع بود، درود می‌فرستیم.
وی با تصریح بر اینکه دولت تدبیر و امید راه شهیدان رجایی و باهنر را ادامه خواهد داد، اظهار داشت: راه آنان راه ایستادگی، قانونمداری، تلاش، فداکاری و خدمت صادقانه بی‌منت به مردم بود.
روحانی، اعتدال را به عنوان خط فکری و سیاسی این دولت مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این دولت، شهید بهشتی را به عنوان اسوه و نمونه اعتدال می‌شناسد.
وی در مورد شخصیت شهید بهشتی توضیح داد: وی پیش از انقلاب به عنوان شاگرد امام راحل ضمن اینکه در مسیر تحرک انقلاب گام برمی‌داشت، تدبیرگر و مدبری بود که به فکر ساختار آینده، مسوولان و کارگزاران آینده بود به همین دلیل، مدارسی که در قم چه در حوزه علمیه و چه در بخش دبیرستان توسط شهید بهشتی تأسیس شد در این مسیر قرار داشت.
دکتر روحانی با یادآوری این نکته که شهید بهشتی همواره در برابر ناملایمات و اتهامات صبورانه برخورد می‌کرد،اظهارداشت: او شخصیتی به معنای واقعی فراجناحی بود و اینگونه نیز عمل می کرد، گرچه موسس یک حزب بود اما در درون آن حزب هم دو تفکر که در نهایت به اصولگرایی و اصلاح طلبی منتهی شد، فراجناحی رفتار می کرد و راه را برای حضور منتقدان هموار می‌ساخت.
رییس‌جمهوری در پایان تصریح کرد که دولت تدبیر و امید، به فراجناحی بودن و اعتدال که از شهید بهشتی آموخته، پایبند خواهد بود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=32769

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با آرزوی موفقیت وسربلندی برای دولت تدبیر وامید وتشکر از جناب آقای آزادبخت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.