تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

ورود ۴ میلیون گردشگر به لرستان/ لرستان با دارا بودن ۹۰ پل “پایتخت پل‎های تاریخی” است

  • کد خبر : 32776
  • 02 شهریور 1392 - 16:50

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از رشد ۳۱ درصدی بازدید از موزه‌های استان خبر داد.  به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، قربانی در جلسه رونق گردشگری در لرستان، بیان کرد: علی‎رغم افزایش سه برابری قیمت بلیط ها، بازدید از موزه‎های لرستان تا ۳۱ درصد رشد داشته است. وی ورود بالغ بر […]

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از رشد ۳۱ درصدی بازدید از موزه‌های استان خبر داد.

 به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، قربانی در جلسه رونق گردشگری در لرستان، بیان کرد: علیرغم افزایش سه برابری قیمت بلیط ها، بازدید از موزههای لرستان تا ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی ورود بالغ بر چهار میلیون گردشگر به لرستان برای اولین بار را اتفاقی خوب ارزیابی کرد و افزود: امسال در لرستان رشد ۳۱ درصدی ورود مسافر و رشد ۱۳۱ درصدی اقامت را داشتهایم و این استان برای اولین بار مقصد گردشگری بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ۵۵ درصد از مسافرانی که به لرستان سفر کردهاند از استان تهران بودهاند.

قربانی تصریح کرد: علی رغم دستور استاندار برای حمایت مالی از میراث فرهنگی؛ اما با وجود صرف هزینههای هنگفت برای تبلیغات، ریالی به این سازمان اختصاص نیافته است.

وی ادامه داد: زمانی که از حمایت کردن از گردشگری استان شانه خالی میشود؛ چرا باید موفقیتهای این حوزه را به نفع خودشان مصادره کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به وجود ۹۰ پل تاریخی در لرستان از این استان به عنوان پایتخت پلهای تاریخی یاد کرد و گفت: پل گاومیشان لرستان بزرگترین پل تاریخی در دنیاست و چنین پلی در هیچ کجا وجود ندارد.

قربانی از آبشارهای طبیعی به عنوان دیگر ظرفیت‎های گردشگری در لرستان نام برد و ادامه داد: در سه ماهه اخیر دو آبشار جدید در لرستان کشف شده که یکی از آنها سه برابر آبشار بیشه، دیگر آبشار لرستان است.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=32776

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. چهار ملیون گردشگر ؟!!!!
    مال دوروزن برمه .
    احتمالا چهار میلیون گردشگر که از اهواز میخواستن برن تهران و قم و شهرهای شمالی کشور از لرستان رد شدن و یک تو کمربندی وایساده و ماشینها رو شمارش کرده یا برعکس.
    یه احتمال دیگه هم هست و اونم اینه که همون آدمها رو موقع برگشتن دوباره شمارش کرده باشن .
    احتمال سوم هم اینه که لرستانی هایی هم رو که از استان رفتن به استانهایی دیگه و برگشتن به شهرهای خودشون هم جز مسافرین به حساب آوردن .
    احتمال چهارم هم اینکه شاید اس ام اس های تبریکی که در لرستان از طرف هموطنان دیگه برا لرها اومده رو بحساب آوردن و جز دید و بازدیدها بحساب اورده باشن . البته امکان صحت این مطلب هم کم نیست شاید درست گفته باشن و چهار میلیون نفر او مدن و از این همه امکانات، هتل ها، پارکها ،بوستانها،تفریح گاهها،مکانهای توریستی و موزه های که داریم دیدن کردن و هرکدوم دو سه روزی تو شهرهای لرستان موندن تا بتونن کاملا از این امکانات استفاده کنن و به اندازه کافی لذت ببرند .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.