- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

میراث فرهنگی لرستان بدون صاحب است

n00113679-b
 
 
نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: میراث فرهنگی لرستان، میراثی بدون صاحب شده است.
ابراهیم آقامحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با انتقاد شدید از مسئولان سازمان میراث فرهنگی گفت: در طول دوره‌های مختلف و طیف‌های سیاسی که رئیس جمهور بوده‌اند، متاسفانه هیچ‌کدام گامی در خور میراث فرهنگی لرستان بر نداشته‌اند.

وی افزود: همیشه کمترین توجه به میراث فرهنگی لرستان شده است.

آقامحمدی تصریح کرد: مسئولین میراث فرهنگی لرستان کسانی بوده‌اند که گوش به فرمان استاندار بوده و هیچ‌کدام نتوانسته اقدام مثبتی در این زمینه انجام دهند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان استاندار فعلی طی این سه سال چهار مسئول برای میراث فرهنگی لرستان منصوب شده که هیچ‌کدام شناختی از میراث فرهنگی لرستان نداشته‌اند و این بزرگترین ضربه را به میراث فرهنگی لرستان زده است.

وی افزود: امروز دوباره شایعه سرپرستی میراث فرهنگی به گوش می‌رسد که کسی بدون کوچک‌ترین تجربه می‌خواهد سکاندار این میراث گران‌بها باشد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: میراث فرهنگی یک ارث بلا وارث است.

آقامحمدی یادآور شد: میراث فرهنگی لرستان و قدمت این میراث یک گنج بی‌نظیری است که کمتر جایی در کشور این‌گونه است.

وی به غارکوگان اشاره کرد و گفت: در نشستی که با استاندار لرستان داشته‌ام، در خصوص راه‌دسترسی غارکوگان مطالبی را بیان کردم که متاسفانه حتی استاندار شناختی در این خصوص نداشته و اعلام کرد که از طریق راه سد بختیاری راه‌دسترسی به این غار امکان‌پذیر است، این در حالی است که این راه هیچ ارتباطی با غارکوگان ندارد.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: ما اعتراض‌مان به این است که افرادی در این مسئولیت قرار می‌گیرند ارزشی برای این میراث نیاکان ما قائل نیستند.

وی افزود: امروز وضعیت میراث فرهنگی لرستان نگران کننده است که امیدواریم در این دولت توجه جدی به این مسئله شود.