تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

سوری : فرهنگ و تمدن غنی لرستان به دنیا معرفی شود/ دستگاهها به کمک میراث فرهنگی بیایند

  • کد خبر : 32848
  • 04 شهریور 1392 - 8:49

    به گزارش میرملاس نیوز ؛ نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت معرفی فرهنگ و تمدن غنی لرستان به دنیا تاکید کرد.  مهر: حجت الله خدایی سوری صبح پنج شنبه در جلسه توسعه گردشگری استان لرستان با تاکید بر اینکه متاسفانه طی ۳۰ سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب […]

IMG16392148

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت معرفی فرهنگ و تمدن غنی لرستان به دنیا تاکید کرد.

 مهر: حجت الله خدایی سوری صبح پنج شنبه در جلسه توسعه گردشگری استان لرستان با تاکید بر اینکه متاسفانه طی ۳۰ سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب توجه خاصی از سوی دولت به لرستان نشده است اظهار داشت: البته بخشی از این کم توجهی به خود مردم لرستان برمی گردد که مطالبه گر نبوده اند.

وی با بیان اینکه این عدم توجه دولت و مطالبه گری مردم لرستان موجب شده که این استان در هر زمینه جزء استانهای آخر کشور باشد افزود: این در حالیست که در زمینه بیکاری استان اول کشور محسوب می شویم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: لرستان در هیچ زمینه ای پیشرفت نداشته و اگر این هویت و میراث فرهنگی را هم نگهداری نکنیم دیگر هیچ چیزی نخواهیم داشت.

سوری با بیان اینکه میراث فرهنگی لرستان دارای قدمت بسیار غنی و آثار آن مربوط به دوره ساسانی است عنوان کرد: این در حالیست که میراث فرهنگی اصفهان که نسبت به لرستان از قدمت کمتری برخوردار بوده و به دوره صفویه برمی گردد در کشور شناخته شده تر بوده و این استان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می شود.

وی با بیان اینکه لرستان با این هویت غنی هنوز در کشور شناخته شده نیست تصریح کرد: در این راستا باید همه دست به دست هم دهیم که حداقل این هویت و قدمت غنی لرستان را حفط و به دنیا معرفی کنیم.

خدایی سوری تصریح کرد: برا معرفی جاذبه های استان و ظرفیت ها موجود در این بخش باید همه دستگاهها دست به دست هم بدهند و مسئولیت این کار تنها به عهده میراث فرهنگی نیست.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به لحاظ اعتباری نیز میراث فرهنگی لرستان وضعیت مطلوبی ندارد ادامه داد: اختصاص یک میلیارد تومان به میراث فرهنگی لرستان به هیچ عنوان کافی نیست.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=32848

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. از افتتاح پروژه های مثلا عمرانی خبری نیست ولی از به کار گیری نیروهای الشتری در ادارات نورآباد بعنوان رییس وکارمند یکی از اقدامات نماینده محترم تا دلت بخواد این هم یه نوع کاره دیگه حی نگین نماینده کار نمی کنه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.