تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

هفتمین جشنواره موسیقی محلی زاگرس نشینان آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 32902
  • 04 شهریور 1392 - 17:40

هفتمین جشنواره موسیقی محلی زاگرس نشینان ایران  در شهرستان بروجن از توابع استان چهار محال و بختیاری آغاز به کار کرد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، در این دوره از جشنواره یادشده ،‌ هنرمندان رشته موسیقی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و […]

هفتمین جشنواره موسیقی محلی زاگرس نشینان ایران  در شهرستان بروجن از توابع استان چهار محال و بختیاری آغاز به کار کرد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، در این دوره از جشنواره یادشده ،‌ هنرمندان رشته موسیقی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و مرکزی حضور دارند. 
این جشنواره در دو بخش گروه نوازی و تکنوازی برگزارمی شود که بخش تک نوازی سازهای کوبه ای نظیر تمبک، دهل، نقاره، دف، سازهای کششی مانند کمانچه و سازهای بادی از جمله نی، شمشال، نرمه نای، دوزله، سرنا، کرنا، بالابان، نی انبان و سازهای مضرابی نظیر تنبور، دیوان، دوتار، قپوز و چگور را شامل می شود. 
اجرای شاهنامه خوانی و مقام خوانی نیز از بخش های دیگر این جشنواره است. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری هنگام آغاز این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره موسیقی زاگرس نشینان ایران عامل در تقویت پیوند و ایجاد همدلی و اتحاد اقوام ایرانی در ۱۲ استان زاگرس نشین کشور است. 
حسین گنجی افزود: موسیقی باید به عنوان عاملی برای تقویت هنر دینی و انسجام ملی مورد استفاده قرار گیرد که در این میان انواع موسیقی رایج در کشور، موسیقی محلی نقش اثرگذاری دارد. 
وی موسیقی محلی نواحی ایران را موسیقی پاک و بی آلایش دانست و گفت: این موسیقی برگرفته از فرهنگ اقوام ایرانی است و با توجه به ریشه عمیق فرهنگی می تواند به اعتلا و اعتبار هنر موسیقی کشور کمک کند. 
گنجی اضافه کرد: این جشنواره علاوه برتعمیق وفاق و همدلی مردمان زاگرنشین ایران زمین، فرصتی مغتنم برای حفظ موسیقی محلی بخش وسیعی از ایران است. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال و بختیاری افزود: جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین با پرداختن به آواها و نواهای بومی تاکیدی بر فصل مشترک اقوام ایرانی دارد. 
جشنواره های پیشین موسیقی زاگرس نشینان نیز در شهر بروجن برگزار شده و این دوره از جشنواره از امروز به مدت سه روز در فرهنگسرای شهر بروجن برگزار می شود. 
در حاشیه برگزاری جشنواره موسیقی، نمایشگاه تابلوهای نقاشی توسط انجمن هنرهای تجسمی بروجن نیز در نگارخانه فرهنگسرای این شهر با موضوع موسیقی با بیش از ۵۰ اثر گشایش یافت. 
مرکز شهرستان بروجن در فاصله ۶۲ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است. 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=32902

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. آرزوی موفقیت برای مهران غضنفری عزیز

  2. منم آرزوی موفقیت برای ایشان و گروهش دارم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.