- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

هشت پروژه گردشگری در هفت شهرستان استان/ شیرز صاحب دستگاه تصفیه فاضلاب می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: تاسیسات زیربنای در دریاچه گهر لرستان احداث می‎شوند.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، سید قاسم قربانی از آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه گردشگری در هفت شهرستان استان به مناسبت هفته دولت خبرداد و گفت: این پروژه‎ها نقش مهمی در توسعه زیرساخت‎های گردشگری استان لرستان دارند.

وی با بیان اینکه احداث یادمان شهدای شهرستان پلدختر در مساحتی بیش از ۵۰ متر مربع واقع در تپه شهدای گمنام یکی از این طرح‎ها است، افزود: احداث تاسیسات زیربنایی از قبیل سکوی پیک نیکی و محوطه‎سازی در کمپ گردشگری شهرستان ازنا، تکمیل تاسیسات زیربنایی از قبیل حصارکشی، احداث راه دسترسی و … در کمپ گردشگری شهرستان پلدختر، احداث سرویس بهداشتی هشت چشمه‎ای مردانه و زنانه به همراه سپتیک در آبشار چکان شهرستان الیگودرز از دیگر طرح‎های میراث فرهنگی لرستان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: ساماندهی سرویس بهداشتی موجود و محوطه‎سازی پیرامونی سراب کهمان شهرستان الشتر، احداث سرویس بهداشتی هشت چشمه‎ای مردانه و زنانه به همراه سپتیک در تنگ شیرز شهرستان کوهدشت، احداث تاسیسات زیربنایی در دریاچه گهر از قبیل نورپردازی، برج نوری و …. شهرستان دورود از دیگر طرح‎های میراث فرهنگی در این هفته است.

قربانی با بیان اینکه احداث سرویس بهداشتی ده چشمه‎ای زنانه و مردانه و همچنین نمازخانه در پارک شهید بهشتی شهرستان بروجرد از دیگر برنامه‎های هفته دولت است، گفت: اجرای این پروژه‎ها با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به اتمام می‎رسند.