تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

حواشی سفر استاندار لرستان به شهرستان دلفان: چپ شدن خودرو بنیاد مسکن لرستان

  • کد خبر : 32936
  • 05 شهریور 1392 - 18:00

سفر استاندار لرستان به شهرستان دلفان حواشی نظیر چپ شدن خودرو بنیاد مسکن،خرابی خودرو بخشداری کاکاوند، زخمی شدن مدیرکل بنیاد مسکن لرستان و راننده وی را به همراه داشت. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، استاندار لرستان به همراه تنی چند از مدیران کل استان شامگاه گذشته با هدف بازدید از طرح‎های عمرانی […]

سفر استاندار لرستان به شهرستان دلفان حواشی نظیر چپ شدن خودرو بنیاد مسکن،خرابی خودرو بخشداری کاکاوند، زخمی شدن مدیرکل بنیاد مسکن لرستان و راننده وی را به همراه داشت.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، استاندار لرستان به همراه تنی چند از مدیران کل استان شامگاه گذشته با هدف بازدید از طرح‎های عمرانی و… وارد شهرستان دلفان شدند.

در این سفر دو سه ساعته که به سرعت انجام می‎گرفت، بدون توقف و با سرعت مسیر امامزاده ابراهیم (ع) توسط استاندار و تیم همراه و مسئولان شهرستان طی شد، تا به بارگاه امامزاده رسیدند.

پس از بازدید سریع و زیارت امامزاده که کمتر از ۲۰ دقیقه به طول نی‎انجامید استاندار و تیم همراه با سرعت سوار اتومبیل‎هایشان شده و این مسیر طولانی که در حال حاضر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ع) در حال ساخت است و روی تابلوهای آن نوشته شده «جاده در دست تعمیر است» را تا مرکز شهر با سرعت طی کردند.

در طول این مسیر که پر از گرد و خاک حاصل از عبور و مرور خودروهای یاد شده بود، متاسفانه خودرو مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از جاده منحرف شده و به دره کوچکی پرتاب شد که تعدادی از خودروهایی که صحنه تصادف را دیدند به خودرو چپ شده بنیاد مسکن نزدیک شده و سرنشین‎های آن را بیرون آورده و لنگان لنگان آنان را سوار خودرو دیگری کرده و به راه خود ادامه دادند.

این حادثه تنها موجب خسارت به خودرو بنیاد مسکن، زخمی شدن مدیرکل بنیاد مسکن و کتف راننده ختم به خیر شد.

اکیپ خبری که در خودرو بخشدار کاکاوند بودیم به امید اینکه بتوانیم به خودرو استاندار برسیم و دستاوردهای این سفر چند ساعته را جویا باشیم به راهمان ادامه دادیم که بدیل مشکلات جاده و صعب‎العبور بودن آن خودرو ما هم دچار خرابی شد و با بکسل کردن آن به این مسیر پیچ در پیچ ادامه دادیم، اما به خودرو ایشان نرسیده و از انجام مصاحبه عقب ماندیم و زمانی به مرکز شهرستان رسیدم که استاندار لرستان مقصد را به خرم‌آباد ترک کرده بودند.

ای کاش استاندار لرستان با در نظر گرفتن این موضوع که شهرستان دلفان نسبت به سایر شهرستان‎های استان محروم‎تر بوده و از چرخه توسعه، عمران و آبادانی نسبت به شهرستان‎های برخوردار عقب مانده، این انتظار از وی می‎رفت که وقت بیشتری را در اختیار این شهرستان قراردهند و مشکلات و موانع پیشرفت آن را مورد بررسی قرار می‎دادند و با عجله منطقه را ترک نمی‎کردند.

در طول این سفر چند ساعته جهت پیگیری به بهره‎برداری نرسیدن طرح کمربندی نورآباد-کرمانشاه به نزد آقای مدیرکل راه و شهرسازی لرستان رفته‎ایم و دلیل افتتاح نشدن طرح و موانع و مشکلات اجرای طرح را جویا باشیم که آقای مدیر کل تن به انجام مصاحبه ندادند و جواب دادند «من مصاحبه نمی‎کنم ما الان برای کار دیگری آمده‎ایم» و برای بار دوم نیز درخواست مصاحبه با وی را کردیم که ایشان وقت با ارزش خود را در اختیار رسانه‎ها که زبان گویای مردم هستند، قرار ندادند که این سئوال برای مردم باقی است که چرا طرح‎های مسکن و شهرسازی لرستان در دلفان این چنین پیش می‎رود؟ چرا با وجود اینکه در دیگر شهرستان‎های کشور هر روز در رسانه ملی مشاهده می‎شود، طرح‎های مسکن مهر مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرند و شهرستان دلفان همچنان متقاضیان طرح هنوز شاهد بهره‎برداری رسیدن یک واحد مسکن مهر نبوده‎اند.

قابل توجه آقای مدیرکل باید عرض کنیم، از ۱۱۰۰ کیلومتر راه روستایی این شهرستان تنها ۴۵۰ کیلومتر آسفالت و ۳۰۰ کیلومتر زیرسازی شده و مابقی آن به صورت خاکی و مالرو بوده که نهایتاً ۴۰ درصد راه‎های روستایی و عشایری شهرستان آسفالت هستند.

چهار خطه نورآباد – خرم‎آباد نیز در حوزه استحفاظی دلفان که ۲۰ کیلومتر بوده تنها حدود شش کیلومتر آن آماده بهره‎برداری و مابقی در دست ساخت است.

آقای مدیرکل راه و شهرسازی لرستان جاده کمربندی نورآباد کرمانشاه از سال ۸۵ شروع شده و تاکنون به بهره‎برداری نرسیده است و در طول مسیر اکبر آباد نیز هر چند وقت یکبار شاهد تصادفات ناگواری در بریدگی که توسط کارشناسان شما ایجاد شده هستیم.

به هر حال امیدواریم این سفر چند ساعته که با حوادثی هم همراه بود، تنها به بررسی مشکلات مسیر امامزاده ابراهیم ختم نشود.

چون شهرستان دلفان یکی از شهرستان‎های محروم استان بوده و همچنان چشم انتظار توجه ویژه مسئولان ارشد استان برای جبران عقب ماندگی‎های گذشته است.

شهرستان دلفان با ۴۴۶ روستا، دارای ۲ بخش،۱۰ دهستان است که با ۲۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت در شمال غربی استان لرستان و درمیان استان‎های کرمانشاه و همدان قرار گرفته است.

 

گزارش سمیه فتحی از دلفان

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=32936

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. با سلام به خدمت مدیریت محترم سایت و سرکار خانم فتحی برای گزارش زیبایش
    من پیشنهاد میکنم استاندار محترم برای مسابقات دو ماراتن شرکت کنند حتما برنده میشن

  2. مسئولین استان هر از گاهی که راهشان کج میشود و فکر بازدید از طرح های “همیشه نیمه تمام” شهرستان دلفان به سرشان میزند تا خود در منجلاب جاده های نا هموار و پیچهای تند و دیگر مشکلات این خطه گرفتار نشوند برایشان قابل درک و فهم نخواهد بود که مردمان پاکدل و محروم و مظلوم این دیار چه میکشند با این همه محرومیت.
    نظیر این چنین حادثه ای چند سال پیش هم در شهرستان دلفان رخ داده بود بدین شرح که:
    که در دولت نهم زمانیکه آقای عبدالرضا مصری ،وزیر رفاه وقت، باهیئت همراه برای بازدید از شهرستان دلفان در جاده خرم آباد نورآباد در حال تردد بودند خودرو حامل خواهر زاده ایشان که از معاونین ایشان بود به شدت دچار سانحه شد و متأسفانه خواهر زاده ایشان در این حادثه جان خود را از دست دادند.
    هدف بنده از یاد آوری این ماجرا این نیست که بخواهم ابراز شادمانی کنم از اتفاقات پیش امده برای این مسئولین . بلکه از شنیدن این چنین خبری بسیار هم ناراحت میشوم.اما نکته اینجاست که آیا حتما یک مقام دولتی باید دراینجا دچار حادثه شود تا شاید برای رفع آن مشکل گامهایی برداشته شود؟
    امیدواریم روزی فرا رسد که مسئولین، بین شهرستانهای مختلف تبعیض قایل نشوند و همیشه برای رفع فقر و محرومیت بطور عادلانه گام بردارند.

  3. جناب استاندار از بیکاری زیارت امازاده هارو در راس کار قرار داده

  4. با سلام نمیدونم چرا مدیران ما اینقد خودشونو به میز و ریاست میچسبونن بابا اگه ریاست ماندنی بود به تو نمیرسید رسانه که زبان گویای مردم است متاسفانه استان لرستان حتی در بعضی از موارد از داشتن مدیران کار امد محروم است

  5. با تشکر از گزارش خانم سمیه فتحی و سایت میر ملاس بهتر است از واژه ی “واژگون شدن” به جای “چپ شدن ” استفاده نمایید

  6. دهمرده بای بای

  7. دلفان دیار فراموش شده است نمونش در این شهرستان می بینیم ۸ساله که فاز ۳ سه ۵ ساله فاز ۴ فرهنگیان فروخته شده ولی زمینی واگذار نشده است فساد اداری در اینجا بیداد میکنه متاسفانه افرادی هم که خواهان خدمت هستن به نوعی از دور خارج می شوند و کسانی چون اقای همت نوری که از قلم به دستان شهرستان است مدیران مسول اغلب افرادی هستند که به راحتی میتوان دروی انها نفوذ کرد و شهرداری که بعد دو سال موفق به ساماندهی یک ایستگاه دام نشده است قطعا در تصمیمات و اوامر بزرگتر نمیتواند معجزه کند،. به امید دلفانی اباد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.