تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

قاتل ناخوانده!

  • کد خبر : 32940
  • 05 شهریور 1392 - 18:45

  تورج آزادبخت / میرملاس نیوز:  آنچه در این دستنوشته مى آید شرحی بسیار اجمالی در مورد یک ناهنجارى اجتماعى یا بهتر بگویم یک خطر جدى یا یک دشمن داخلى براى خانواده ها و جوانان مستعد این شهر است. دراین مقاله برآن بودم تا درابتدا تلنگرى به جوانان و خانواده ها زده باشم و سپس […]

221218242739911481982037893137143159123130

 

تورج آزادبخت / میرملاس نیوز:

 آنچه در این دستنوشته مى آید شرحی بسیار اجمالی در مورد یک ناهنجارى اجتماعى یا بهتر بگویم یک خطر جدى یا یک دشمن داخلى براى خانواده ها و جوانان مستعد این شهر است. دراین مقاله برآن بودم تا درابتدا تلنگرى به جوانان و خانواده ها زده باشم و سپس آرامش مسؤولین را برهم بزنم شاید فکرى به حال این مصیبت وارده بکنند. 
 امیل دورکیم  دراثر معروف خود به نام  خودکشی،   آن را پدیده ای اجتماعی به شمار آورده و چنین تعریف می کند :
“خودکشی عبارت است ازهرنوع مرگی که نتیجه مستقیم یا غیرمستقیم کردار منفی یا مثبت خود قربانی است که می بایست چنان نتیجه ای به بار آورد “.
هم چنین می توان به تعریف دشه اشاره کرد که می گوید : ” اقدامی معمولاً از روی آگاهی برای سر به نیست کردن خود به آن ترتیب که مرگ هدف یا وسیله باشد .” 
 
“قرص برنج”
محصولى تازه وارد و براى برخى نان آور و براى برخى مصیبت آور! 
عامل قتاله اى که هیچ جرم و ممنوعیتى  براى آن در هـیچ جاى قانون تعریف نشده است. خوارکیى که با کمترین قیمت “کمتر از قیمت یک شکلات ناقابل” در دسترس افراد با هر سنى و جنسى در هر جا و زمانى قرار میگیرد. 
 در ماه هاى اخیر هر روز آمار خودکشى بوسیله این قرص بسیار خطرناک و بسیار “راحت در دسترس” ! به آمار بیکارى و سرقت و..این شهرستان افزوده شده است که متاسفانه فقط کسانى به آن توجه میکنند، خانواده هاى متوفیان هستند، آن هم پس از فوت عزیزان خود! 
  ورود این قاتل ” خارجى” که خیلى زود در این دیار ” پسرخاله” شده است باعث خیلى تغییرات در پدیده ” خودکشى “شده است. برعکس گذشته آمار تعداد متوفیان مرد بیشتر از خانم ها شده است. زمان خودکشى بسیار کوتاه شده و احتمال بازگشت به زندگى  “فرد مرتکب ” به این اشتباه را تقریبا صفر کرده است.
این در حالى است که چند وقت گذشته بعنوان یک عامل قتل خانوادگى استفاده شده بود ولى هیچ واکنشى از سوى مسؤولین انجام نگرفت . شاید در گذشته  خودکشى براى جوانان خصوصا خانم ها در این شهرستان  بیشتر از طریق خود سوزى و یا به دارآویختن بود آن هم بخاطر عدم قبولى در دانشگاه یا ازدواج بود و در برخى موارد خودکشى ناموفق و یا خداوند به آنها حیات دوباره میداد ولى اکنون با کمترین هزینه و راحتترین و در دسترس ترین عامل قتاله، بخاطر موضوعاتى بسیار کم ارزش اقدام به این کار میکنند و تقریبا میتوان گفت ١٠٠٪ موفق میشوند و به زندگى خود خاتمه میدهند.  
 
معمولاً افرادی که اقدام به خودکشی می کنند دارای برخی خصوصیات رفتاری مشترک هستند.  اغلب در سطح اقتصادی پایین جامعه قرار دارند و یا این که دچار افسردگی هستند . وضعیت اقتصادى فعلى این شهرستان نیز  زمینه بسیار مساعدى را براى بروز این معضل اجتماعى فراهم ساخته است. 
فقر ، بیکارى ، عدم امکانات رفاهى ، نبود زمینه هاى شغلى ، افسردگی و …  از عواملى هستند که بخش مهمى از آن مربوط به بى تدبیر ، بى مدیریتى و باند بازى هایى ست که بحث در مورد آن بى اثر است و بخشى از آن مربوط به خانواده هاست . 
تداخل دو تفکر سنتى و مدرن ( شبه مدرن) در این شهرستان باعث یک ناهنجارى اجتماعى بزرگ شده است که  از یک سو خانواده ها توان وفق شدن با آن را ندارند و از سوى دیگر زمینه هاى رفع نیاز هاى جوانان در این شهر وجود ندارد. کدام کفه ى این ترازو سنگین تر است؟
به نظر بنده در زمان حال مهم این نیست که وزن کشى کنیم ،  مهم این است که عوامل قتاله جمع آورى شوند. هنوز کسى نمى داند چه کسى یا چه دستگاه هاى دولتى  موظف به جمع آورى این “نقل و نبات هاى کشنده ” هستند ولى به هر حال وجود چنین قرص هایى در بازار مصداق ” بنزین و کبریت” است. در یک طرف وجود زمینه هاى خودکشى در این شهر  و از سوى دیگر وجود این قاتل تازه وارد در بازار ! 
 
متاسفانه بخاطر برخى ممنوعیت ها و مسائل أمنیتی نمیتوان آمار دقیقى از این نوع خودکشى را اعلام کرد ولى بهر حال نگذاریم که کار به جایى هاى باریکتر بکشد و به این راحتى دست جوانانى که براى لحظه اى ناراحتى یا عصبانیت به زندگى خود خاتمه دهند. 
امیدواریم هر نهاد یا سازمانى که میتواند از فروش بسیار راحت این قرص ها در بازار این شهر ، جلوگیری کند به سرعت وارد عمل شود تا کمتر شاهد عزادار شدن خانواده ها یا بى سرپرست شدن کودکان باشیم.
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=32940

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. ای آقا با قرص نکشند با اسلحه میکشند،ما باید عوامل خودکشی رو کاهش دهیم فقرو بی کاری وتبعیض رو کاهش دهیم وکرنه راه واسه خودکشی زیاده

  2. چرا اینجور میگید اسلحه هم زیاد گیر نمیاد اون مقاله ک خانم امیدی درج کرده بود یادم نمیاد دقیق اما نوشته بود ۹۰ یا بالای۹۰ درصد خودکشی با قرصای دیگه حالشون خوب میشه اما قرص برنج حتی بوشم کشندس. پس باید از فروش این قرصا جلوگیری بشه.الان واقعا تو شهر ما امارش روز ب روز داره میره بالا.بیچاره پدرومادرای ک با هزار و ی امید و ارزو بچشون بزرگ میکنن بعد ب سادگی از دستشون میدن

  3. دست مریضاد تورج جان
    مطلب مهم و هشدار دهنده ای بود

  4. آب گچ هم برا خوذ کشی چیز خوبیه
    کسانی که عرضه و لیاقت زندگی کردن رو ندارند و قصد خودکشی دارند حتما این راه را امتحان کنند .. این راه از قرص برنج تضمینی تر است و بطور تدریجی کمتر از ده ثانیه به زندگی فلاکت بار یک انسان بی لیاقت پایان می دهد طوری که کم کم کچ در رگ و ریشه هاب بدن شما سفت شده و احساس می کنید جانتان از بدنتان بیرون می آید .

    این توصیه ای بود برای کسانی که خوشی زده زیر دلشون و احساس بدی دارن از زنده بودنشون . ماها باید بدونمیم زنده بودن لیاقت می خواد و هرانسان ضعیف عنصر و سستی که نمیتونه از این همه نععمت خدا درست استفاده کنه همون بهتر که خود کشی کنه .چرا الکی بندازیم گردن قرص برنج یا مسئولین ؟؟؟؟
    اگه اینطوری باشه باید تمام تیغ های جراحی رو هم از دارو خانه ها جمع کرد و یا نفت ها و بنزین ها را از سطح شهر جمع آوری کرد .
    آدم با یه چوب کبریت هم می تونه خودکشی کنه .
    بیایید دست تو دست هم بذارید عوامل بروز خودکشی رو پیدا کنید . بیایید مهندسی دوباره فرهنگ رو در دستور کار خانواده هامون قرار بدیم و از خودمون شروع کنیم و نهایتا هم از مسئولین انتظار داشته باشیم .
    فرهنگ پائین دلیل تمام این حوادث ناگوار و بروز اتفاقات منفی در شهر ما است . . .
    امین آزادبخت عزیز و همکاران ایشون می تونن قسمت آموزش خودکشی بنده را حذف نمایند اما اگر این مار را نکنند بهتر است …
    یا حق

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.