تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

تحلیل کرمرضا پیریایی از عملکرد معاونت مطبوعاتی

  • کد خبر : 33022
  • 06 شهریور 1392 - 12:36

  تحلیل عملکرد مدیریت مطبوعات کشور در ۳ ساله اخیر نیازمند کارگسترده و ارائه مقالات مختلف است و طبیعی است در این مختصر و در قالب یک یادداشت نمی‌توان از عهده چنین کاری برآمد اما مجوز بزرگان در قالب عبارات موجز منع و ردع را بر می‌دارد که اگر نمی‌توانم همه موضوعات و مطالب را […]

 

تحلیل عملکرد مدیریت مطبوعات کشور در ۳ ساله اخیر نیازمند کارگسترده و ارائه مقالات مختلف است و طبیعی است در این مختصر و در قالب یک یادداشت نمی‌توان از عهده چنین کاری برآمد اما مجوز بزرگان در قالب عبارات موجز منع و ردع را بر می‌دارد که اگر نمی‌توانم همه موضوعات و مطالب را ارائه کنم می‌توانم به اندازه وظیفه و در حد میسور به این مهم عمل و اهتمام کنم.

 ۱- جناب آقای محمدجعفر محمدزاده در مسئولیت مطبوعات دولت دهم هم اهتمام شایسته‌ای در انجام وظایف خود داشته‌اند و هم به نظر اینجانب دچار افراط و تفریط نشده‌اند نه در رویکرد و نه در عملکرد. معاونت مطبوعاتی در دوره ایشان متغیرها را هم خوب دیده و هم خوب عمل کرده است چه در متغیر موضوعات چه در متغیر جامعه هدف و چه در متغیر شیوه و روش و در اخلاق، در همه این‌ها و حتی المقدور متعادل و خوب اقدام کرده است.

تنها نقدی که احتیاطا بر این دروه می‌توان وارد کرد میزان فراوانی مجوزها برای انتشار مطبوعات (درحدود دو هزار مجوز) است که به نظر می‌رسد این مقدار ورودی سنگین باشد و ممکن است آسیب‌هایی هم داشته باشد البته اغلب صاحب نظران در این خصوص هم موافق و مؤید عملکرد معاونت مطبوعاتی هستند و این مقدار معتنابه مجوز را از نقاط برجسته دوره اخیر می‌دانند. معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم بی‌تردید در مجموعه عملکرد و اقداماتش برجسته‌ترین معاونت وزارت مذکور بوده است البته استعداد چنین برجستگی در نهاد این معاونت وظایف عمده و اهمیتی که مطبوعات و خبرگزاری‌ها در جامعه ما دارد نهفته است اما مقایسه این دوره معاونت با ادوار مختلف آن نقش معاون محترم و همکاران ایشان را در فعلیت یافتن قوت‌های مذکور واضح می‌نماید.

 چرایی چنین توفیقی را در مرور کارنامه دکتر محمدزاده در این مسئولیت خطیر می‌توان ملاحظه کرد علاقه مثال زدنی به این کار و خدمت و تمرکز مسئولانه بر همه وظایف معاونت مطبوعاتی و بهره‌گیری از بینش خوب، مطلوب و استفاده از انواع تعاملات و ارتباطات چه در سطوح کلان دولت است و چه در مجموعه نخبگان جامعه هدف و درون وزارت‌خانه و از همکاران در معاونت و نهایتا بهره‌گیری از هر امکانی که می‌توانست به برجستگی معاونت مطبوعاتی کمک کند و نیز علائق و سوابق رسانه‌ای معاون مطبوعاتی دولت دهم و جستجوی شرایط ارتقاء این عنوان خدمت و احساس خطورت این جایگاه و مواجهه با این امکان خدمت، منجر به کسب نتایج مورد بحث شده است.

۲- عملکرد عمومی مطبوعات در سه ساله اخیر (به استثنای ایام انتخابات) که روال و رویه مناسب‌تر از ادوار گذشته را فراروی تحلیل‌گران این عرصه خطیر اجتماعی قرار می‌دهد و جامعه مطبوعاتی در مجموعه رفتار به رغم چالش‌های لازم دچار تنش نشد حاکی از اداره و مدیریت مطلوب این مجموعه بوده است.

 در این دوره نقد و چالش امور کم‌تر از ادوار گذشته نیست مطبوعات و خبرگزاری‌ها ضمن بهره‌گیری از راهبرد رقابتی و پویش قابل قبول در تحلیل و بررسی امور و ارائه دیدگاه‌های کارشناسان رسانه در همه موضوعات با فراوانی محسوس، نسبتا مراقب خطوط حساس و قرمز عمومی و اجتماعی هستند.

 برای درک و مقایسه آنچه معروض گردید کافی است نگاهی به گذشته مطبوعات داشته باشیم. در برخی از دوره‌ها وضعیت تفریطی است نقش مطبوعات نقش مناسب و مطلوب نیست و اصحاب رسانه و مطبوعات به چشم نمی‌آمدند و در دوره‌های دیگر شرایط افراط و زیاده‌روی حاکم بوده است به نحوی که سیاست‌های عمومی و اهداف کلان، روزانه مورد تعرض زنجیره‌‌ای عناصر قلم به دستی قرار می‌گرفتند که می‌خواستند نشریات اعطایی را در اختیار باندها و گروه‌های بی‌شناسنامه قرار دهند.

 به نظر می‌رسد نقش معاونت مطبوعاتی در این دروه و ویژ‌گی‌هایی که برشمردیم نقش قابل قبولی است.

 ۳- از نکات برجسته دیگر دیدن آمایش جدید برای این رکن مؤثر از طریق حجم فراوان ابتکارات و نوآوری‌های معاونت مطبوعاتی است این ابتکارات در دوقالب دیده می‌شود الف- در سازوکارهایی که در گذشته‌ها بوده است مثل نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ی سالیانه مطبوعات و… ب- در قالب خلاقیت‌هایی که در گذشته نظیر نداشته مثل ایجاد سرای روزنامه‌نگاران در سراسر کشور، تأسیس اتحادیه مطبوعات جوان اسلام، تدوین دانشنامه‌ی جامع مطبوعات ایران، تأسیس موزه مطبوعات، اعطای روزنامه به همه‌ی استان‌های کشور، برگزاری هوشمندانه جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها براساس یک نیازسنجی راهبردی و…

 این ابتکارات و فضاها و فعالیت‌ها و منابع جدیدِ ناشی از آن، حقاً و انصافاً خدمت بزرگی به اصحاب مطبوعات است و به تعبیری یک آتوریته جدید و نو برای مانورهای گوناگون فعالان این عرصه فراهم آورده و از این به بعد این ظرفیت‌ها به ظرفیت‌ها و گنجایش‌های آمایش رسانه‌های مکتوب و مجازی اضافه می‌شود.

 این‌که مدیریت آقای محمدزاده در این مورد از روی علائق باشد یا ضرورت فهمی بی‌شک مایه اتساع فضا و فعالیت‌های این جماعت است و حتماً امکان بسیار خوبی است. در همین‌جا لازم است تبیین شود که ضرورت توجه به آمایش امور و از جمله امور فرهنگی و سیاسی از اولویت‌های غیر‌قابل انکار است. هرکس سخن از ظرفیت افزایی یا هم افزایی و تعابیری از این دست می‌گوید باید طیف فضاهای خدمت و مجموعه فعالیت‌ها و انواع آن را بشناسد ظرفیت و منابع انسانی مربوطه را بفهمد و گرنه کم‌ترین کار او اتلاف فضا و فعالیت و منابع گوناگون است با این وصف خدا می‌داند آنهایی که فاقد این بینش هستند چه ظرفیت‌هایی را معطل و ضایع کرده‌اند.

 ۴- مدیریت مطبوعات کشور در دولت دهم می‌تواند به اتکا آمار و ارقام گزارش دهد که پرتلاش‌ترین دوره‌ها بوده است از جهات مختلف‌، اما در این عرض مختصر‌، توجه بنده به حجم دیدارها و ملاقات‌ها ورایزنی‌های داخلی و خارجی است در قاعده کار و دامنه ارتباطات حجم دیدارها و سفرهای استانی که از ویژگی‌های دولت آقای دکتر احمدی‌نژاد است معاون مطبوعاتی هم چه در همراهی و چه در انواع سفرهای جدا از هیئت دولت رکوردار همه ادوار مسئولان مطبوعاتی کشور است. این سفرها و دیدارها، فرصت‌های متقابل برای مسئولان و مدیران معاونت و جامعه هدف فراهم کرده است در بستر این فرصت‌ها درخواست‌ها – نیازها و مصالح متقابل در مظان دقت و توجه قرار می‌گیرد و به عنوان موضوع پیگیری‌های بعدی مایه تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها‌ی حساب شده و دقیق می‌شود.

 ارتباط با نخبگان در قالب‌های و موضوعات مختلف گسترده‌تر از گذشته‌هاست.

 ۵- بلا شک یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر عهده حوزه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد می‌باشد و می‌تواند بخش عمده‌ای از ارزیابی‌های مسئولان، مردم، ‌رسانه‌ها و دلسوزان را از این معاونت شکل دهد بخش نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها و شیوه‌ها و سیاست‌هایی است که در این زمینه اتخاذ می‌شود. آنچه در بعض ادوار گذشته نقص جدی این حوزه محسوب می‌شود رویه افراطی و تفریطی و برخوردهای سلیقه ای با تخلفات رسانه‌ای است.

 از مهم‌ترین مزیت‌های دوره اخیر معاونت مطبوعاتی که حقاً در کارنامه آقای محمدزاده درخشش و برجستگی خاص دارد اصلاح روش‌ها و تدوین برنامه‌ها و سیاست‌هایی است که عملاً موضع این معاونت را در عرصه نظارت بیش از همه ادوار گذشته به عدالت، منطق، تدبیر و مدیریت و نظارت حرفه‌ای نزدیک کرده است.

 تعامل مطلوب با همه رسانه‌ها و برخورد مسئولانه با نقائصی که ممکن است درعملکرد مطبوعات و خبرگزاری‌ها به هر دلیل پدید آید باعث شده است تا هم افکار عمومی و بیش‌تر دلسوزان و مسئولان نظام و هم فعالان و اصحاب رسانه از این تمشیت و نظارت بالغانه رضایت مناسبی داشته باشند.

 اینکه پرونده هیچ نشریه‌ای بدون اعلام قبلی و به طور ناگهانی در دستور کار هیأت نظارت قرار نگیرد و با هیچ رسانه‌ای قبل از تذکرات متعدد برخورد حذفی صورت نگیرد و اینکه مسئولیت انعکاس مطالب طرح شده از تریبون‌های رسمی کشور به ناحق برعهده رسانه منعکس کننده قرار نگیرد فقط بعضی از مصادیق اصلاحاتی است که در حوزه نظارت بر مطبوعات انجام گرفته است.

 و در نهایت اینکه معاونت مطبوعاتی در دوره دکتر محمدجعفر محمدزاده به ترازی از کارکرد مبتکرانه و حرفه‌ای از سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا دست یافت که امید می‌رود با ادامه این مسیر تکاملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و همه رسانه‌های ما همچنان که در این دروه مشاهده شد در آینده نیز به جایگاه واقعی خویش بیش‌تر از پیش نایل شوند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=33022

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 30در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۰
  1. انصافا محمدزاده راباید اینجور وجور وبی کم وکاست تعریف کرد لابد آقای پیریایی که شناختش نسبت به آقای محمدزاده شناخت دقیقی است این مطالب رابرای هدف ارزشمندی مطرح کرده است امیدوارم همه همشهریان عزیزدراینگونه هدف زنی ها همدل وهم جهت باشند

  2. تناقضگویی بعضی ها

    منتخب مردم تهران رای محسن هاشمی برای شهرداری تهران را حتی در میان اصلاح طلبان اندک دانست.
    به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در خصوص گزینه اصلاح طلبان برای شهردار تهران اظهار داشت: اصلاح طلبان چه در مصاحبه‌ها و چه در برخی از محافل از محسن هاشمی به عنوان گزینه نهایی خود یاد کرده‌اند که البته آقای هاشمی در بین اصلاح طلبان شورا دارای یک کف رای مشخص و تقریبی است.

    وی افزود: نظر برخی از اصلاح طلبان روی قالیباف است و آقای هاشمی با توجه به تجربیات خود می تواند در حوزه مدیریت شهری و حمل و نقل عمومی به مردم تهران خدمت کند.

    گفتنی است اصلاح طلبان طی هفته‌های اخیر از محسن هاشمی مدیر عامل سابق متروی تهران به عنوان گزینه نهایی شهرداری تهران یاد کردند و این در حالی است برخی دیگر از اصلاح طلبان با توجه به نزدیکی دولت یازدهم به هاشمی از گزینه‌ای به نام محسن مهرعلیزاده برای شهرداری تهران یاد کرده بودند که به خاتمی نزدیک تر است.

  3. والبته مایه بسی تأسف برای آقای ابراهیمی که گویا ایشان هم مز مزه هایی از جریان انحراف را چشیده وزبان به تمجید از جریان انحراف پرداخته

    • به آقای محمد زاده ! نمی چسبد آنچه آقای پیریایی دراین تحلیل آورده است توانایی ها ودرایت مدیریت آقای محمدزاده است اگر میتوانید درباره مطالبی که در این تحلیل آمده وعالمانه است نکاتی بگویید

  4. جناب آقای آزادبخت لطفابگوییدازبزرگ کردن آقای محمدزاذه چه چیزی به دست میاری

    • اقا سید شما بفرما از کوچک کردن سرمایه های کوهدشت چی به دست میاری ؟ چرا از انعکاس موفقیت های فرزندان شهرمان ناراحت میشوی ؟ قصد قربت داری!!!؟
      مگه در این مطلب چیز غیر واقعی و قابل نقدی میبینی ؟ تازه اگر باشه باید همون رو نقد کنی و رد کنی نه اینکه حرف غیر منطقی بزنی داداش گلم. انصافم خوب چیزیه .
      یعنی میفرمایی اقای ازادبخت چکار باید بکنه؟ۀ باید چشمش رو بر موفقیت همشهری ها ببنده یا اینکه هر جا یک کوهدشتی موفق دید بهش حمله ور بشه تا نکند خدای ناکرده بیشتر از این رشد بکنه !!! اگه اینه نظر شما پس اصلا فلسفه فعالیت اقای ازادبخت و میرملاس عزیز که الان دیگه رسانه بالغ کوهدشت و لرستانه چیه ؟ یه ذزه کوتاه بیایم از منافع و اغراض سیاسی و بزرگواری نشون بدیم جای دوری نمیره عزیز . جسارت منو ببخش موفق باشی

    • سید جان انگار برات مفهوم نیست که جریان چیه ؟؟؟؟!!!
      بزرگ کردن محمدزاده !
      به فضل خدا محمدزاده بزرگ هست ؟ انقدر بزرگ که خاری شده توی چشم آدم های کوتوله .
      همین که همشهریمونه افتخار داره عزیز دل برادر . این رو درک کن .
      امثال شما ها از انکار کارآمدی آدمهای بالیاقت چی گیرتون میاد ؟
      اینا جملاتی از روی عصبانیت و به سبک همشهریامون بود حالا بریم سر حرف منطقی زدن …

      برادر عزیز . دوست خوب . همشهری گرامی . سرور ارجمند . انسان شریف و سید بزرگوار …
      سلام .
      بعنوان برادر کوچیک شما وظیفه خودم می دونم همانطور که بارها و بارها گفتم بازهم یه گوشزدی بکنم که به این نمیگویند بزرگ کردن ، به این کار می گویند اطلاع رسانی . به این میگویند انجام دادن رسالت مطبوعاتی .به این میگویند انعکاس اخبار و هزار و یک چیز دیگر غیر از اون چیزی که شما برداشت کرده اید …
      گذشته از تمام اینها، مگر جز این است که آقای محمدزاده و امثال ایشان که همشهری من و شما هستن باعث سربلندی ما و شما هستند ؟
      مگر جز این است که من و شما باید به خودمان ببالیم و افتخار کنیم که اسم شهرمان به وسیله امثال محمدزاده ها گاهی اوقات در برابر تمام بدنامی ها یی که در کشور به اون متهم هستیم با افتخار برده میشه .
      مگر جز این است که انسان شریف از پیشرفت انسانها و دیدن درستی و پاکی و انسانیت هم نوعش خوشحال می شود ؟
      از شما می پرسم، این بی انصافی نیست که بدون اینکه کسی گناهی کرده باشد، بجای عزت و احترام و بدرقه کردن دعای خیر برای برای پیمودن راه پرفراز و نشیبشان بشینیم و عقده حقارت خودمان را با بد و بیراه از راه دور و ندیده و نشناخته باز کنیم .
      این کج فهمی نیست که بجای نشستن لبخند بر گونه ها از دیدن چنین اخبار مسرت بخشی، چین و چروک حسادت بر پیشانی مان بنشیند ؟
      این بی لیاقتی نیست که با لمس کردن پیشرفت همشهریمان درک کنیم که قرار است به سوی محرومیت زدایی از دیارمان حرکت کنیم ؟
      هشدار می دهم .
      هشدار به تمام ناشناس های قدر نشناس این دیار که خود را پشت ابر جهل و تعصب کورکورانه و اسم مستعار پنهان کرده اند .
      هشداری از روی بغض شنیدن حرفهای صد من یک غاز که پدر این شهر را درآوره و انگار قرار است تا ابد با در و دیوار این ویرانه عجین باشد .
      اگر اینطور رفتاری ادامه پیدا کند بویی از پیشرفت و عدالت و انسانیت در فضای این کوچه پس کوچه های باقی مانده که انگار خشت خشتش با نامهربانی و قدر نشناسی و دشمنی عهد بسته است به مشام نمی رسد و تا عمر کفاف میدهد همین آش است و همین کاسه .
      تا یار که را خواهد و میلش به که باشد . . .

      • آقای سوخته اینطور دفاع کردن درشان آقای محمدزاده نیست ودرراستای تحلیل آقای پیریایی نیست

        • واقعا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        • کجای این چیزایی که گفتم اشتباه بود آقای محمدی ؟؟؟؟

        • آقای محمدی عزیز بنده در خط ششم نوشته ام اشاره کردم که اینطور نوشتن رو نمیپسندم و صرفا برای اینکه به دوستمون بفهمونم با تعصب حرف زدن راحته ان کار رو انجام دادم . ممنونم از تذکر بجای شما برادر .

        • آقای محمدی عزیز بنده در خط ششم نوشته ام اشاره کردم که اینطور نوشتن رو نمیپسندم و صرفا برای اینکه به دوستمون بفهمونم با تعصب حرف زدن راحته ان کار رو انجام دادم . ممنونم از تذکر بجای شما برادر

  5. اگر خدا بخواهد کسی را بزرگ کند میکند (تعز من تشاء )و اگر خدا کسی را خوار گرداند تمام بندگانش دست به دست هم دهند نمی توانند برای او کاری کنند.(تذل من تشاء) پس بیخود بهم بد نگویید بالاخره محمدزاده یک مدیر فرهنگی در سطح کشوری است و عملکرد روشن و قابل تحلیل ونیز در بعضی موارد قابل نقدی دارد مثل همه کس. مهم این است که او کوهدشتی است و توانسته در سطح یک مدیر ملی ظاهر شود. باید قدر او را دانست.

  6. البته بایستی شاهین رضایی به لطف محمدزاده به مسند قدرت رسید آقای امرایی از تهران مدیر سرای روزنامه نگارا ن است و پیریایی لیدر گروه انحراف بایستی از محمد زاده تعریف کنند محمدزاده کوچکترین قدمی نه برای لرستان و نه کوهدشت بر نداشت شما برید از مدیر مسئول نشریات سئوال کنید یارانه نشریات چطور تقسیم میکرد

  7. البته هم بایستی شاهین رضایی و مجید امرایی مدیر سرای روزنامه نگاران پیریایی و … از محمد زاده تعریف کنند .

  8. انصافا اگر کسی حداقل اطلاعی از اوضاع کشور مخصوصا مطبوعات و رسانه ها داشته باشد و اخبار و اوضاع را مرور بکند این تحلیل اقای پیریایی را تحسین میکند چون بسیار دقیق و کارشناسی نوشته شده.

  9. به عنوان کسی که در دوره ی مدیریت ایشان بر معاونت مطبوعاتیِ وزارت ارشاد، به دلیل قلم زنی، به دادگاه رفته و محکوم شده ام و از نزدیک رابطه ی دوستی با ایشان ندارم میتوانم بگویم که ایشان به دلیل اینکه هم روزنامه نگار است و هم اهل قلم و هم اهل فکر، شخصاً علاقه مند به آزادی مطبوعات است و آقای احمدی نژاد نیز پس از تغییر رویه و دوری گرفتن از اصولگراها، ایشان را به جای محمدعلی رامین (که وزارت ارشاد را با وزارت اطلاعات اشتباه گرفته بود)، برگزید. به نظر من، آقای محمدزاده یکی از معدود مدیرانِ موفق دولت احمدی نژاد بودند. اگر فشارهای بیرونی بر ایشان وارد نمیشد، قطعاً بهتر از این کار می کرد. صدور مجوز دو هزار نشریه که بیشترشان سیاسی، اجتماعی و خبری بودند به عنوانِ یک عملکرد تاریخی از ایشان باقی خواهد ماند. برخلاف نظر برخی از دوستان که کوتاه مدت می اندیشند، صدورِ این دوهزار مجوز ، همه اش حُسن است و هیچ انتقادی بر تعدادش نیست. زیرا در حوزه ی رسانه نیز بایستی تنوع و رقابت آزاد وجود داشته باشد؛ اگر کسی توان اداره کردن یک مطبوعه را از نظر کیفی و اجرایی نداشته باشد، خود به خود در فضای رقابت رسانه ای کنار میرود و نیازی نیست که به خاطر ترس از این مسئله، جلو ظهور و بروز نشریاتی را که ممکن است بسیار موفق باشند گرفت. دلیلِ موفقیتش، علاوه بر روحیات شخصی، این بود که ایشان این کاره یعنی رسانه ای بودند. وقتی که میگوییم موفقیت، باید آنرا در ظرف مکانی و زمانی اش تصور کرد یعنی در شرایطی که جناحی بر هر سه قوه حاکم بود که باورِ قلبی به این موضوعات نداشت و هرگونه تساهل و تعادل را با برچسب های واداده ، غربزده ، غیرانقلابی و… بایکوت میکردند. نباید عملکرد ایشان را با زمان اصلاحات مقایسه کرد. چون ایشان در دوره ی پاییز مطبوعات به این سمت برگزیده شد و لی آن زمان بهار مطبوعات و تیراژهای یک میایونی بود. به هر حال اگر سایر مدیران دولت مهرورز چنین عمل میکردند اکنون وضع مان به از این بود که هستیم. برای ایشان آرزوی موفقیت دارم

  10. ازادبخت هم مجوز نشزیه گرفته که اینقد سنگشون رو به سینه میزنه

  11. با سلام
    این اقای پیریایی که این همه از او تعریف میکنیم و میگوییم همشهری داریم که در سطح مدیریتی کلان قرار دارد باید خدمت تمام همشهریانم عرض کنم که این بزرگوار در دولت اقای احمدی نژاد بزرگ شدن و از ویژگی های مدیران احمدی نژاد غلام حلقه به گوش بودن است و شک نکنید که در دولت تدبیر و امید هیچ جاییی نخواهد داشت.

  12. این پیریایی دیگه کیه نشنیدیم

    • حق داری . این بنده خدا پیریایی تا حالا نه سرقت مسلحانه داشته و نه درگیری و نزاع طایفه ای .
      چطور باید مردم همیشه در صحنه و طرفدار انسانیت و درستی کوهدشت بشناسنش .
      امثال پیریایی ها بدرد کوهدشت نمیخورن . اگه عرضه داشتن تاحالا یکی دو تا درگیری تو خیابونها داشتن و طرفداراشون چند باری در خونه های همدیگرو به رگبار بسته بودن .
      این که نمیشه . هیچکس تو کوهدشت نشناسدت و بخوایی تو کشور موفق باشی .
      موارد لازم برای شناخته شدن در بین هم ولایتی های عزیز :
      ۱- داشتن طایفه ای جنگ آور . شر و متعصب .
      ۲- داشتن سابقه ای به اندازه آزاد کردن چند زندانی و دادن چند فقره وام به آشنایان .
      ۳- انجام اموراتی در راستای فریضه مهم پارتی بازی .
      ۴- انتخاب بی لیاقت ترین ها از بین آشنایان و معرفی برای فعالیت در مشاغل حساس .
      ۵- شرکت در مراسمات کفن و دفن و ختنه سوران همسایه ها. اقوام و دوستان آشنایان برای عرض اندام . ترجیحا با چند دستگاه خودرو (باید توجه داشت که خودرو ها در گذشته جیپ و لندرور بوده اند اما اکنون فقط شاسی بلند و مارک خارجی برای جلب توجه بیشتر مورد نیاز است )
      ۶- داشتن تعدای گرز برای مواقع لازم در زیر صندلی های خودرو هایی که در بالا ذکر شد .
      ۷- همراه داشتن قرآن برای دست گذاشتن روی آن که فقط با شما هم پیمان هستیم
      و دیگر مواردی که خودتان از بنده بیشتر استحضار دارید و تقریبا استاد هستید .

      پیریایی رو میشناسی .حداقل بیشتر از من …

      خداوندا اگر روزی بشر گردی
      ز حال بندگانت با خبر گردی
      پشیمان میشوی از قصه خلقت
      از این بودن از این بدعت

  13. آقای اشکان سلام !این آ قای پیریایی را که این گونه می شناسید مربوط است به اینگونه شناختن شما .لابد حلقه بگوش صدا وسیما هم بوده است که ظرف سالهامدیر ارشد رسانه بوده است -مدیرارتباطات صدا وسیما -مدیرکل استانهای ایلام وکردستان-ریاست برمرکز موسیقی وسرود صدا وسیما که درسطح معاون رسانه ملی است .این مدیریتها در حد خودش میگوید همشهری مادر ده سال قبل ازآقای احمدی نژاد هم درجهت ارتقا به سطح مدیریت کلان بوده است….واماازدهه ۶۰ و۷۰ اگرنمونه بیاوریم طولانی میشود..وبگذریم از مدیریتها وفرمانداریهای مختلف…….ولی جناب آقای آزادبخت:درد این آقای اشکان چیز دیگری است که دراشکان شناسی کامنتتها ی اشکانی دیگر معلوم میشود.واینچنین “اینگونه شناختن” رونمایی میشود واما نکته مهمتر:ظاهرا اهمیت وموفقیت میرملاس است وگرنه درده مورد دیگردررسانه های دگر همین یادداشت آمده است وتعریف پیریایی ازمحمدزاده هم حق است وهم امرعجیبی نیست

  14. برادر امین توقع داریم کامنت ها را درج کنید

  15. من از بیگانگان هرگز ننالم که برمن هرچه کرد آن آشنا کرد جناب آقایان امید و سید و اشکان شما اگه به کسی برخورد کردید یا در خصوص این آقایان موضوعی پیش اومد بگید اینا اصفهانی هستن یا اصلاً بگید ما کودشتی نیستیم چون قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری

  16. این برادران من که همه نوع سخن گفتند ، نه حسودند ، نه بی محبت و نه قدر ناشناس و نه اهل خصومت، گناهی هم ندارند ، تنها نقص این برادران من، عدم شناخت است هم از افراد هم از معیارهای سنجش عملکرد افراد، هرکه در قبال این برادران من احساس مسئولیت می کند ، آنها را آگاه کند و به آنها بفهماند که وقتی می خواهید جواب مقاله ای را که نمی پسندید ، بدهید باید جوابی هموزن و در خور ادبیات و سواد نویسنده ی مقاله را تنظیم کنید و آنگاه در فضای مطبوعاتی قرار دهید . من گاهی که به میر ملاس می آیم و گردشی می کنم ، از دیدن این جدال های مجازی دلخور می شوم و تاسف می خورم ، بچه های کوهدشت از با محبت ترین مخلوقات خدا هستند .باید بزرگان و مقاله نویسان که در شهر حضور دارند با مقالات پخته تری این عزیزان را به واقع بینی و پختگی هدایت کنند ، بزرگتر ها ! بر کسی که شناخت ندارد خرده نگیرید سال ۵۷ ما به سن این برادرانم بودیم شخصیت های جهانی آن زمان به ما معرفی می شدند : گاندی ، آبراهام لینکلن، فیدل کاسترو و … ناگهان ما بی خبر از همه جا توهین می کردیم . توهین لکی و لری اصیل ، اما حالا که محاسن سفید کرده ایم و گرد پیری بر سر و صورتمان نشسته و شناختی نسبی پیدا کرده ایم ، برای گذشته و شناخت ناقص و سطحی مان از آن آدمها و قضاوت های عجولانه و بیرحمانه ی مان متاسفیم .اما دیگر گذشته است و پشیمانی اش مانده است ، خدا مارا ببخشد

    • چه سکوت خوب وگویایی من به آقای سوخته هم گفتم حریم پاسخ باید رعایت شود ولی جواب او تکرار تندی بود بهر حال برای خدمت فرهنگی باید مجاهدت کرد اماجناب سکوت عزیزشاید اشکال نداشته که جنابعالی از مواضع درست انقلابی بهره گرفته باشید وراجع به افکاراشخاصی که نام برده اید تحلیل ونقدی کرده باشید از آن خیلی هم پشیمان نباشید واینکه :قیاس اشخاص وموضوعات مشابهت می خواهد

  17. آقای پیریایی به درستی و با انصاف و نظرعلمی به بحث پرداخته اند، اگر منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم همین است که جو ملتهب مطبوعات با همه حواشی آن، که زمانی در حد ایجاد بحران کشور را به سمت تنش و نابسامانی سوق میداد، در زمان مدیریت آقای محمدزاده با اینکه طبق آمار و ارقام موجود و مورد اذعان موافق و مخالف سیاسی ایشان و جریان دولت نهم و دهم، بهترین و پرافتخارترین دوره مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را رقم زده است، بنده اعتقاد دارم دولت آقای روحانی یا هر دولت دیگری برای پویا بودن خود نباید چنین مدیران لایق و توانمندی را از دست بدهد. همچنین درباره آقای پیریایی باید گفت که جرم ایشان آن است با اشتباه برخی از دوستان قدیم خود که راه را به خطا و اشتباه رفتند همراهی نکرد و با اینکه آنها خود از آبشخور اندیشه ایشان به جایی رسیده و حرفی برای گفتن داشتند، ولی تعصبات جناحی غبار تجاهل را بر اظهار نظر منصفانه درباره ایشان را از این آقایان سلب کرد. نکته دیگر اینکه هر قوم و شهری از اینکه هم شهری و هم ولایتی آنها پیشرفت می کند خوشحال میشوند و با افتخار از او نام میبرند، هرچند که با سلیقه جناحی و سیاسی او همخوانی هم نداشته باشد، اما نمیدانم چرا ما اینگونه با مفاخر خود که در سطح کلان مدیریت کشور روی آنها حساب می کنند برخورد نامهربانانه می کنیم؟!! جالب اینکه هنوز از حمله به یک نفر فارغ نشده که به مدیران دیگر شهرستان که پاکی و تدین و صداقت آنها بر همگان مشهود است حمله می کنند تا سوژه بعدی تخریب آنها باشند. آقای امرایی جوان مستعد و باانگیزه ای که با همه کمبودها و محرومیتهای شهرمان که همه از آن مطلعیم در کلان کشوری مطرح و باعث افتخار می شوند؛ آقای شاهین رضایی که سابقه تدین و سلامت رفتار و کار ایشان چه در زمان مدیریت بر ارشاد کوهدشت و چه قبل از آن واضح و مشخص است و الآن در پست مهم مدیریت گزینش استانداری قم که حساسیت جایگاه آن را هر بچه ای هم میداند واقعا سزاوار بی مهری همشهریان خود نیستند. الحمدلله مدیران توانمند کوهدشتی در سطح کلان کشوری کم نداریم ولی چون نام افراد فوق برده شد وظیفه دانستم که درحد خودم دفاعی هرچند کم داشته باشم. به امید روزی که همه همشهریان عزیزم از پیشرفت و موفقیت یکدیگر صرف نظر از گرایشات سیاسی خوشحال شوند و باعث دلگرمی آنها باشند نه فراری شدن از شهر و دیارشان و به امید آنکه همه مسئولین کوهدشتی که در سطح کلان کشوری هستند دیار و شهرشان را فراموش نکنند و هرکاری از دستشان می آید برای پیشرفت آن انجام دهند.انشاالله

    • کوهدشتی عزیز .من خود شاهد بودم درجبهه جنوب (نمیدانم طلاییه بود یا زید یاآبادان)حدودزمانی سالهای ۶۱تا۶۳ یکی از آن دوستان قدیمی آقای پیریایی که می گوییداز مسایل میپرسید وآقای پیریایی توضیح میداد اورا توجیه میکردشاید» آقای فرج اله مومنی بود یاکس دیگر الان خوب یادم نمی آیدبلاخره یکی از آنها بوداما بعدا قدر ناشناسی شد ودر امور سیاسی اشتباه کردند ولطمه زیادی هم به کوهدشت زدند ودارند ادامه می دهند آن راه راه مقصد درست نیست ودرشرایط جدیدهم خیری درخطوط افراطی نیست ودیگر امروزه روزگاررسانه است باید حرفها ی مناسب رشد وپیشرفت استان وشهرستانمان راتبلیغ کنیم وخدارا شکر رسانه ها هم هستند مثل همین رسانه معتدل وقوی میرملاس نیوز که دارد کشوری میشود

  18. سلام
    به نظر میاد برادرانی که کامنت گذاشتن با حب و بغض است .
    برادران کوهدشتی یادتون نره این سایت رو از اقصا نقاط کشور یا فارسی زبانان هم مشاهده میکنند.
    من برادران کوهدشتی را فرهیخته تر از این دیدم که داشته های خود را چوب حراج بزنند بعنوان فردی خارج از لرستان که هردوی این عزیزان توانمندیعنی پیریایی و دکتر محمد زاده را میشناسم به توانمندی و استحکام در ایمان ودفاع از ارزشها با معدل بالایی ازتوانمندی شناختم
    این دو از سرمایه های ارزشمند شما عزیزان بشمار میآیند کمی استراتزیکتر فکر کنید وبخود ببالیدچون تراز ایندو نفر بسار بالاست
    گرچه پیریایی با شم وشخصیتی کاریزماتیک توانایی های فراوانی برای مدیریتهای کلان دارد و این مهم را بارها شما عزیزان دز وجود پیریایی دیده اید
    بله باشناختی که پیریایی از محمد زاده دارد در تعریف از ایشان غلو نکرده ا ند چون این نوشته در سپهر عمومی منعکس شده است.
    هم اینکه پیریایی اهل مداهنه با نزدیکان خود نیز نیست.
    کادر سازی و تربیت بهترین مدیران در سطح ملی از کمترین کارهای ایشان برای همشهریان تان بوده البته شاید
    این امکان برای دیگران نیز فراهم باشد.خیلی خوب ومناسب است افراد باصلاحیت وارزشی رشد کنند.
    مناسب است به واقعیت مهم اشاره کنم دکتر محمدزاده استعداد (که معدل تواناییهاست )بالایی در مدیریت مطبوعات کشور از خود نشان داده است.
    پیریایی نیز طبق وظیفه بعنوان یک همشهری شما یک یادداشت نوشته است کار دیگری نکرده وبنظر میرسد بهترین معروف را ثبت نموده اند.ودامنه اندیشه والا و ارزشی شما برادران لر بسیار وسیع تر از این نوشته منست.
    یکبار دیگر با خواندن یادداشت به مرغوبیت قلم واندیشه پاک پیریایی میتوان رسید.
    پیریایی و محمد زاده مانند بسیاری از دلهای پاک شما مخاطبان ستودنی دوست داشتنی اند.
    زلال تر از من نگاهتان آسمانی!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.