تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
3

۲۵گیگا بایت به پهنای باند اینترنت افزوده می شود

  • کد خبر : 33027
  • 06 شهریور 1392 - 12:33

وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات: ۲۵گیگا بایت به پهنای باند اینترنت افزوده می شود میرملاس: وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات گفت: ۲۵ گیگا هرتز بر ثانیه به پهنای باند اینترنت ایران افزوده می شود.   به گزارش سرویس فناوری/دانلود میرملاس نیوز و به نقل از ایرنا، محمود واعظی که سه شنبه شب در برنامه گفت و […]

وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات:
۲۵گیگا بایت به پهنای باند اینترنت افزوده می شود

میرملاس: وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات گفت: ۲۵ گیگا هرتز بر ثانیه به پهنای باند اینترنت ایران افزوده می شود.

 

به گزارش سرویس فناوری/دانلود میرملاس نیوز و به نقل از ایرنا، محمود واعظی که سه شنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما شرکت داشت، افزود: مردم خواستار اینترنت سریع و ایمن هستند. 
وی در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص برنامه های این وزارت خانه گفت: برنامه های گسترده ما در پنج محور تلفن ثابت و سیار(همراه)، پست فناوری اطلاعات، تحقیقات و ساخت در زمینه هوا و فضا و تکمیل زنجیره پژوهش تا صادرات محصولات صنعت ارتباطات و اطلاعات است. 
واعظی در زمینه فعالیت اپراتورهای تلفن همراه و چگونگی بهبود خدمات آن ها نیز گفت: اپراتورهای تلفن همراه بیشتر به شهرهای بزرگ توجه کرده و مناطق محروم را در نظر نداشته اند، آن ها بدنبال افزایش کمیت بوده و از کیفیت غفلت کرده اند. 
وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات تاکید کرد: اختلال در ارتباط هنگام جابجایی مشترک و نداشتن پوشش کامل آنتن دهی قابل قبول نیست. 
وی ادامه داد: بررسی عدم پوشش اپراتورها و اعلام اپراتورهای با کیفیت، ایجاد سیستم ارتباطی اعلام کندی سرعت اینترنت با معرفی شماره تلفن برای مردم و جلوگیری از گرانی تعرفه به تبع تورم و تعیین قیمت براساس سرویس با کیفیت از جمله اقداماتی است که برای بهبود کیفیت و خدمات ارایه خواهد شد.
وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات گفت: اپراتورها بیشتر بدنبال سود خود بوده اند در صورتی که باید بخشی از درآمد اپراتورها در بخش توسعه زیرساخت ها هزینه شود. 
دولت الکترونیک جزیی از فعالیت های این وزارت خانه برای پیشرفت و رفاه حال مردم است، سلامت، تجارت، و آموزش الکترونیک از دیگر بخشهایی است که به آن پرداخته می شود. 
وی در خصوص ساخت و استفاده از ماهواره نیز گفت: بدلیل اعتقادات دینی محدودیت خاصی را در استفاده از ماهواره های موجود دنیا برای کشور ما ایجاد می کنند و ما مجبوریم در زمینه ساخت و استفاده از این فناوری و دیگر فناوری های نوین تلاش کنیم. 
وی از محققان ایرانی دعوت کرد در طرح های این وزارت خانه مشارکت کنند. 
واعظی در خصوص اینترنت ملی نیز گفت: درحال غنی سازی محتوا و تامین نیاز مردم در آن فضا هستیم و امیدواریم سرعت استفاده از اینترنت منازل را به دو گیگا هرتز برسانیم. 
وی در مورد امنیت شبکه های اینترنتی اظهار داشت: امنیت از دغدغه ها و اولویت های اساسی دولت و بخشی از جنگ نرم بشمار می رود که پدافند غیر عامل کشورنیز در این زمینه فعال است. 
وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات در ادامه اظهار داشت: اختلال در اینترنت قابل پذیرش نیست، تضمین امنیت فعالیت های تجاری، سیاسی و امنیتی در مقابل تهدید های احتمالی وظیفه دولت است زیرا حفظ امنیت به اندازه توسعه و ایجاد زیر ساخت مهم است. 
واعظی با تاکید بر استفاده درست از شبکه های اینترنتی، افزود: نیاز و نگرانی های مردم را می دانیم و در تلاشیم، بخش های غیر اخلاقی را کنترل و حذف کنیم. 
وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات گفت: با ادغام فعالیت های پستی و اینترنتی در آینده نزدیک سرویس های جدیدی معرفی و ارایه می شود. سعی خواهد شد همراه امانتداری و با افزایش سرعت مرسولات اعتماد مشتریان را جلب کنیم. 
وی در پایان افزود: هدف ما استفاده از فناوری روز، بومی سازی این صنعت و دعوت جدی از بخش خصوصی در فعالیت های این وزارت خانه است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=33027

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.