تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

معرفی برترین های هفتمین جشنواره موسیقی زاگرس نشینان /داوود رضایی موفق به کسب رتبه برگزیده هیات داوران شد.

  • کد خبر : 33071
  • 07 شهریور 1392 - 1:47

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا ، از سوی هیات داوران متشکل از فریدون شهبازیان ، هادی منتظری و مجتبی صادقی ،تکنوازان و گروه های موسیقی در چهار بخش معرفی و تجلیل شدند. در بخش سازهای بادی این جشنواره هیات داوران از سجاد جمالی نوازنده نی از چهارمحال و بختیاری و محسن اقایی […]

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا ، از سوی هیات داوران متشکل از فریدون شهبازیان ، هادی منتظری و مجتبی صادقی ،تکنوازان و گروه های موسیقی در چهار بخش معرفی و تجلیل شدند.
در بخش سازهای بادی این جشنواره هیات داوران از سجاد جمالی نوازنده نی از چهارمحال و بختیاری و محسن اقایی نوازنده نی انبان از بوشهر با اهدا لوح ،تقدیر کردند.
در بخش سازهای کششی نیز داوود رضایی نوازنده کمانچه از لرستان موفق به کسب رتبه برگزیده هیات داوران شد.
در بخش سازهای کوبه ای ، عطیه قلیجانی از اصفهان با ساز دف رتبه تقدیری و فرید زندی و مختار زند سلیمی هر دو از کردستان حایز رتبه های برگزیده این بخش از جشنواره شدند.
هیات داوران در بخش مقام خوانی نیز جایزه خود را به سیامند امینه دار از آذربایجان غربی اهدا کرد.
صدای زیبا و دلنشین این خواننده کرد آذربایجان غربی با استقبال گسترده مخاطبان جشنواره و منتقدان نیز همراه شد.
در بخش سازهای مضرابی نیز صمد مهدوی مقدم با ساز قوپوز از آذربایجان شرقی و ایوب مراد گورانی از کردستان با ساز دیوان رتبه های برگزیده را به خود اختصاص دادند.
اما هیات داوران در بخش گروه نوازی نیز با قدردانی از گروه مهر آیین چهارمحال و بختیاری از گروه موسیقی همایون به سرپرستی منصور چراغی از چهارمحال و بختیاری تقدیر کرد.
در این بخش گروه آلا برز به سرپرستی وحید شاه ابراهیمی از استان مرکزی و گروه مهرگان به سرپرستی سعید اکبری از لرستان جایز تندیس و لوح تقدیر و رتبه سوم شدند.
گروه موسیقی آشیق لار به سرپرستی احمد ملکی از آذربایجان شرقی و گروه مشکلات به سرپرستی مهرنوش مختاری از اصفهان حایز رتبه دوم و تندیس جشنواره شدند.
در این بخش گروه موسیقی کامبادان به سرپرستی فرزاد نامداری از کردستان موفق به کسب رتبه نخست و تندیس جشنواره شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هفتمین جشنواره موسیقی زاگرس نشینان ایران از چهارم شهریورماه به مدت سه روز در این شهر برگزار شد.
حسین گنجی در ایین اختتامیه افزود: این جشنواره با هدف شناخت هنر موسیقی در مناطق و نواحی زاگرس نشین کشور که دارای فرهنگ مشترک هستند و برای حمایت و قدرشناسی از اقدامات و خدمات هنرمندان این رشته برگزار ‌شد.
وی گفت:۲۵۰ اثر شامل ۱۹۰ اثر تکنوازی و ۶۰ اثر گروه نوازی به دبیرخانه این جشنواره رسید، که در بازبینی های داوران ۱۴ اثر گروه نوازی و ۳۰ اثر تکنوازی به جشنواره راه یافت.
گنجی گفت:هنرمندان رشته موسیقی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و هرمزگان در این جشنواره حضور داشتند.
به گفته وی، آثار بخش گروه نوازی متناسب با موسیقی محلی هر منطقه و مناطق زاگرس نشین و بخش تک نوازی جشنواره موسیقی مناطق زاگرس شامل سازهای کوبه ای نظیر تمبک،دهل، نقاره، دف، سازهای کششی شامل کمانچه، نی، شمشال، نرمه نای، دوزله، سرنا، کرنا، بالابان، نی انبان، سازهای مضرابی شامل تنبور، دیوان، دوتار، قپوز و چگور و شاهنامه خوانی و مقام خوانی بود.
به گزارش ایرنا،ایین اختتامیه این جشنواره در فرهنگسرای بروجن با استقبال گسترده و کم نظیر مردم این شهر همراه شد.
شهرستان بروجن در فاصله ۶۲ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=33071

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. باسلام و تشکر از استاذ خودم آقاداوود رضایی.دوستون دارم گلـــــــــــــــــــــــــــم

  2. سلام استاد کی میاید آموزشگاه هر وقت اومدم نبودین.میشه جواب بدین

  3. استاد رضایی تبریک میگم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.