تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان: ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان است

  • کد خبر : 33086
  • 09 شهریور 1392 - 11:02

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان، گفت: ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان است. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا،  “محمدحسین بازگیر”  با بیان این مطلب افزود: لرستان با توجه به آب و هوای چهار فصلی که دارد حدود ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور را به خود اختصاص داده و زیستگاه گونه‎های گیاهی […]

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان، گفت: ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا،  “محمدحسین بازگیر”  با بیان این مطلب افزود: لرستان با توجه به آب و هوای چهار فصلی که دارد حدود ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور را به خود اختصاص داده و زیستگاه گونه‎های گیاهی و جانوری زیادی است.

 وی ادامه داد: به فرض مثال از ۱۹۴ گونه پستاندار کشور، بیش از ۴۰ گونه در استان وجود دارد و یا از ۲۱۲ گونه پرنده کشور ۶۵۰ گونه آن در استان است.

 مهندس بازگیر اضافه کرد: در حال حاضر لرستان زیستگاه ۱۷۰۰ گونه با ارزش گیاهی بوده که این گونه‎ها شامل گیاهان علفی یکساله تا گونه‎های شاخصی چون بلوط است.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه باارزش‎ترین گونه منطقه بلوط است، اظهار کرد: متأسفانه به علت مشکلات طبیعی چون تغییر اقلیم که در حال حاضر در منطقه ایجاد شده، شاهد خشک شدن بلوطستان‎های استان هستیم.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=33086

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.