- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

امیر “احمد گراوند” :مرزبانی ایران از موفق ترین پلیس های جهان است

 

جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت تولید اجتماعی است که همه باید در برقراری آن مشارکت داشته باشند و این امر در کشور ما محقق شده بطوری که مرزبانی ایران به عنوان یکی از موفقترین پلیسهای جهان به شمار می رود.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا ، سردار احمد گراوند در مراسم معرفی فرمانده جدید مرزبانی خراسان شمالی در بجنورد افزود: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ امنیتی همانند نگینی در منطقه می درخشد، دستاوردی که حاصل همکاری مردم و تقدیم خون پاک شهدا در برقراری امنیت در کشور است. 
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران هشت هزار و ۷۵۴ کیلومتر مرز مشترک با ۱۵ کشور دارد. 
جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این امنیت پایدار در حالی است که دیگر کشورهای دارای مرز مشترک با ما عمدتا سیاستهای آمریکا را دنبال می کنند. 
وی افزود: با وجود این همه نیروهای فرامنطقه ای در اطراف، فعالیت گروهکها علیه ما تشدید می شود بطوری که از ابتدای امسال تقریبا روزانه یک درگیری مسلحانه مرزی داشته ایم. 
سردار گراوند گفت: بسیاری از این گروهکها حقوق می گیرند تا علیه ما ناامنی ایجاد کنند و جمهوری اسلامی ایران به دنبال کشورگشایی نیست اما دفاع از کشور از اصول نظام است. 
وی افزود: روزانه از مرز افغانستان و پاکستان به سمت مرزهای کشورمان تیراندازی و مواد مخدر وارد می شود و دشمنان از قاچاقچیان پشتیبانی می کنند. 
جانشین فرمانده مرزبانی در ادامه به کشفیات مواد مخدر توسط این نیرو از ابتدای امسال اشاره و بیان کرد: تاکنون بیش از ۴۰ تن انواع مواد مخدر در نقطه صفر مرزی از سوی مرزبانان کشف شده است. 
وی با اشاره به نبود مشکل خاص در مرزهای کشور گفت: این فرماندهی در پی آن است که با جذب اعتبارات بیشتر کنترل مرزها را به حد قابل قبولی برساند. 
سردار گراوند افزود: اکنون کنترل مرزها به بیش از ۷۰ درصد رسیده حال آنکه روزی که هنگ مرزی از انتظامی جدا شد کمتر از نصف این رقم بود. 
وی گفت: اکنون برخی از مرزهای کشور در جنوب از جمله منطقه مرزی دشت آزادگان تحت کنترل ارتش و مرزهای شرق و غرب تحت کنترل سپاه پاسداران است. 
او افزود: در استان سیستان و بلوچستان هم مرزها تحت کنترل مرزبانی است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مرزبانی پشتیبانی می کند. 
وی افزود: با این وجود تسلط اطلاعاتی و عملیاتی در مرزهای کشور وجود دارد. 
جانشین فرمانده مرزبانی با اشاره به اینکه سال ۸۶ تخصیص اعتبار برای انسداد مرزها توسط مجلس تصویب شد نیز گفت: تاکنون به امر انسداد مرزهای کشور توجه ویژه ای شده است. 
وی افزود: اکنون برخی از مرزهای مشترک ما با دیگر کشورها به صورت یک طرفه از سوی مرزبانان ما کنترل می شود. 
او به تقویت امکانات فرماندهی مرزبانی نیز اشاره و بیان کرد: ستاد کل در پی آن است امکانات مرزبانی از جمله استفاده از دستگاههای روز را افزایش دهد و در دو سال اخیر توجه به این بخش آغاز شده است. 
سردار گراوند پیگیری ایجاد مجتمعهای رفاهی برای پرسنل مرزبانی در شهرها و بخشهای مرزی را از دیگر اقدامات این فرماندهی برشمرد. 
وی در خصوص وضعیت مرزبانی خراسان شمالی نیز گفت: این استان دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است و به رغم این که منطقه آرام به شمار می رود ولی از امکانات محروم است. 
سردار گراوند افزود: در سفر اخیر رهبر معظم انقلاب به این استان برای تقویت مرزبانی خراسان شمالی مصوبات خوبی منظور شده که اجرای آن جزو اولویت کار فرماندهی مرزبانی است. 
در این مراسم سرهنگ قربانعلی داوطلببه عنوان فرمانده جدید مرزبانی خراسان شمالی معرفی و از خدمات فرمانده سابق این مرزبانی تقدیر شد.