تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

با این آمار، لرستان گلستان می شود؟! / طرح های در دست اجرا از زبان استاندار

  • کد خبر : 33121
  • 10 شهریور 1392 - 10:02

  به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، حبیب الله دهمرده  با تاکید بر فعالیت های موثر و زیربنایی انجام شده برای محرومیت زدایی از لرستان، افزود: این سدها با هدف مهار آب های سطحی و جلوگیری از خروج بی رویه و بدون استفاده روان آبها از استان و رشد و توسعه بخش کشاورزی […]

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، حبیب الله دهمرده  با تاکید بر فعالیت های موثر و زیربنایی انجام شده برای محرومیت زدایی از لرستان، افزود: این سدها با هدف مهار آب های سطحی و جلوگیری از خروج بی رویه و بدون استفاده روان آبها از استان و رشد و توسعه بخش کشاورزی لرستان، طی چند سال اخیر آغاز شده است. 
وی اظهار کرد: سد معشوره با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره سازی، سد بختیاری به عنوان بلندترین سد بتونی دو قوسی جهان و بیش از پنج میلیارد متر مکعب حجم ذخیره سازی از جمله طرح های بزرگ سدسازی لرستان هستند. 
دکتر دهمرده تصریح کرد: طرح احداث و آبگیری سد مروک با ۱۲۰ میلیون مترمکعب حجم ذخیره سازی ،احداث و آبگیری سد حوضیان با بیش از ۳۱ میلیون متر مکعب ظرفیت و تامین دو میلیون متر مکعب آب موردنیاز در سال و احداث و آبگیری سد ایوشان با ۵۱ میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره و پوشش چهار هزار و ۳۵۰ هکتار زمین زراعی از دیگر طرح های سدسازی لرستان است. 
به گفته وی، با اجرای طرح سد معشوره بالغ بر ۳۶ هزار هکتار از اراضی دیم کشاورزی لرستان به کشت آبی تبدیل می شود. 
استاندار لرستان افزود: اجرای چند طرح مهم و زیربنایی در حوزه حمل و نقل شامل راه آهن های دورود – خرم آباد – اندیمشک و دورود – بروجرد – غرب کشور و آزادراه خرم آباد – اراک نیز از دیگر اقدامات چند سال اخیر برای تامین زیرساخت های موردنیاز رشد استان لرستان است. 
دکتر دهمرده گفت: دراین راستا، قرارگاه خاتم الانبیا برای اجرای چند طرح مهم و بزرگ زیربنایی و عمرانی در حوزه های مختلف استان لرستان حدود ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان انجام داده است. 
وی تصریح کرد: این سرمایه گذاری عظیم و قابل توجه در حوزه فعالیت های عمرانی استان لرستان که در تاریخ این استان بی سابقه است، نشاندهنده تلاش و کوشش ویژه مدیران اجرایی استان و عنایت ویژه نظام برای رشد و توسعه استان لرستان است. 
وی اظهار داشت: همچنین طرح مجموعه بزرگ ورزشی (دهکده المپیک) خرم آباد به عنوان تنها طرح و مجموعه بزرگ و کامل ورزشی کشور با دریافت ردیف قانونی بودجه نیز در لرستان درحال ساخت و تکمیل است. 
به گفته وی، این مجموعه عظیم و مجهز ورزشی در زمینی به وسعت ۲۶۰ هکتار و با دارا بودن تمامی امکانات و بخش های ورزشی درحال ساخت است. 
استاندار لرستان در ادامه به ساخت مجتمع بزرگ تفریحی و تحقیقاتی ۱۴ معصوم (ع) خرم آباد اشاره کرد و گفت: این مجموعه عظیم فرهنگی، گردشگری و تحقیقاتی با ۸۰۰ هکتار وسعت، یکی از بزرگترین اقدامات و فعالیت های عمرانی درحال اجرای استان لرستان است. 
به گفته وی، با اجرای این طرح، یکی از مناطق حاشیه ای شهر خرم آباد که تهدیدی در حوزه آسیب های اجتماعی محسوب می شد، به یک مجموعه عظیم فرهنگی و گردشگری و تحقیقاتی تبدیل شده است. 
وی تصریح کرد: در مجموع سرمایه گذاری های انجام شده در چند سال اخیر به خصوص طرح احداث مجتمع ۱۴ معصوم(ع) خرم آباد، معادل اعتبارات عمرانی ۵۰ سال استان لرستان است که به طور یقین تحولی شگرف در حوزه های مختلف در راستای عمران و آبادانی استان ایجاد می کند. 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=33121

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. باسلام
    چرا دیگه خبری از راه آهن کوهدشت نیست.نکنه فقط در حد یک مصوبه باقی مانده است .از نماینده محترم وعموم مردم می خواهم که این بحث راه آهن را از مطالبات جدی خود بحساب آورند.
    اگر لازم است با نوشتن طومار وحتی رفتن به مرکز آن را به مسئولین گوشزد نمایند.
    از تمامی رسانه ها مخصوصا میرملاس عزیز می خواهم که پی گیر این مهم باشند.ویادمان باشد که حق گرفتنی است نه دادنی.

  2. منم قبول دارم وقتی با ترک ها هم کلام میشم میکن شما باید خودتون حقتون رو بکیرید اینکه حقمون رو خوردن همش حرفه ،به قول دوستمون حق کرفتنیست نه دادنی!!

  3. از استاندار ونماینده محترم مجلس آقای ملکشاهی می خواهیم پیگیری کنند زمینهای کشاورزی بخش طرهان از توابع شهرستان کوهدشت که دیم می باشند وچند سال است پشت سرهم در این منطقه خشکسالی می باشد زمین های دیم این بخش از طریق آب سدسیمره آبیاری شوند این خواسته بحق مردم این بخش از استاندار ، فرماندار ونماینده محترم میباشد

  4. مثل لکی قدیمی تون یرو تعریفکم

    وتون ژنی ا پیای قهر کردی تی داشت مچیا امانت میاتی موت حواستون ورکله بو شیر دنیاله نمیژن

    حالا حکایت استاندار بیکار لرستان

  5. سنگ بزرگ برداشتن نشانه نزدن است. چرا وقتى اسم سدمعشوره میاد میگى اراضى لرستان ؟ اسم کوهدشت براتون سنگنینه یا قراره این هم مثل پتروشیمى ارا ک ببخشید به شهرستان دیگه؟

  6. این که لرستان نشد !!!!!! همش خرم آباد

  7. با سلام..
    دشت بزرگ و پهناور طرحان که اراضی آن دیم می باشد نیازمند همتی نه چندان زیاد است..که آب سیمره را از طریق سرطرحان به این منطقه انتقال دهد که خواسته ۳۰ ساله مردم از نمایندگان شهرستان می باشد..
    اینو هم اظافه کنم که قبل از انقلاب با استفاده از دو پمپ این کار انجام گرفته و فکر نمیکنم خاسته زیادی باشه…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.