- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

با همکاری بانک ملی ایران،احداث کارخانه سیمان پلدختر قطعی شد

1331222441_07032012126-320x200
 
 
 
مدیر کل صنعت٬ معدن و تجارت لرستان از قطعیت احداث کارخانه سیمان پلدختر با همکاری بانک ملی خبر داد.
به گزارش میرملاس نیوز، بیرانوند در نشست خبری استاندار لرستان که در محل استانداری برگزار شد گفت: براساس تفاهم نامه ای که با بانک ملی ایران انعقاد شده است با تامین منابع مالی و ارزی توسط این بانک احداث کارخانه سیمان پلدختر قطعی است.

 وی با اشاره به احداث پتروشیمی کوهدشت با سرمایه گذاری ۱۷۰۰ میلیارد تومانی افزود: بدلیل مشکل تامین منابع در حال حاظر مشکل تولید خاص یک منطقه نیست با این حال لرستان هم از این قاعده مستثنی نیست.

 مدیر کل صنعت٬ معدن و تجارت لرستان گفت: در حال حاظر با افزایش بازارهای صادراتی٬ صادرات استان از ۱۲ کشور به ۲۲ کشور افزایش یافته است.

 بیرانوند همچنین به افزایش ظرفیت ذخیره سازی غلات در استان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مشکلات استان فقدان ظرفیت ذخیره سازی غلات بود که خوشبختانه در حال حاظر این ظرفیت به ۵۵۰ هزار تن یعنی دو برابر افزایش یافته است و تا ۶۰۰ هزار ت ظرفیت ذخیره سازی نیز می رسد.

 وی به تلاش های استاندار لرستان برای رفع موانع پیش روی صنعت در استان اشاره کرد و افزود: استاندار لرستان در این مدت ۱۵۱ مورد بازدید از واحدهای صنفی داشته و ۳۵۱ جلسه نیز با حضور ایشان و یا معاونین استانداری در راستای رفع موانع صنعت در استان و یا تهران برگزار شده است که رفع موانع تولید در شرکت پارسیلون خرم آباد با ۴۰۰ نفر کارگر از جمله دستاورد این پیگیری ها است.