- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رئیس،نایب رئیس و منشی‌های هیئت رئیسه شورای شهر تهران مشخص شدند

 چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران امروز بعد از برگزاری مراسم تحلیف  و قرائت متن سوگندنامه اعضای شورای شهر رسما آغاز شد. 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، این مراسم با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، مرتضی تمدن استاندار تهران و فرمانداران سه حوزه مرتبط تهران، شهرری، شمیرانات و مدیران دستگاهی اجرایی استان برگزار شد.

در این سوگند نامه آمده است: من در برابر کلام الله مجید به خداوند متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که در حفظ امانت و انجام هر چه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چهارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامی که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم.

در ادامه  رای گیری برای انتخاب چهارمین رئیس شورای شهر انجام شد که مهدی چمران و احمد مسجد جامعی نامزد ریاست چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران شده بودند که
از ۳۱ رای اخذ شده در این انتخابات، احمد مسجد جامعی توانست با کسب ۱۶ رای بعنوان رئیس چهارمین دوره شورای شهر تهران انتخاب شد. 
هیات رئیسه سنی این دوره از شورا را عباس شیبانی، حسین رضا زاده و محسن پیرهادی تشکیل می دادند. 
مرتضی طلایی و احمد حکیمی پور برای انتخاب نایب رئیس شورای شهر تهران کاندید شده بودند که پس از برگزاری انتخابات، احمد حکیمی پور به نفع طلایی انصراف داد اما بر اساس نظر اعضای شورا و هیات نظارت تصمیم بر شمارش آرا گرفته شد و بر اساس آرای ماخوذه مرتضی طلایی با کسب ۲۲ رای توانست به عنوان نایب رئیس چهارمین دوره شورای شهر تهران انتخاب شود. 

 

همچنین با رای گیری اعضای شورای شهر هادی ساعی و الهه راستگو منشی‌های هیئت رئیسه شورای شهر شدند.