تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

نشست مشترک سفیر افغانستان با فعالان اقتصادی لرستان /سه درصد کل ذخایر سنگ‌های دنیا در لرستان واقع شده است

  • کد خبر : 33511
  • 16 شهریور 1392 - 9:07

نشست مشترک سفیر و رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در تهران با فعالان اقتصادی لرستان در سالن کنفرانس تربیت معلم علامه طباطبایی برگزار شد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در این نشست از دعوت سفرا و رایزنان بازرگانی کشورها برای سفر به لرستان و بازدید […]

نشست مشترک سفیر و رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در تهران با فعالان اقتصادی لرستان در سالن کنفرانس تربیت معلم علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در این نشست از دعوت سفرا و رایزنان بازرگانی کشورها برای سفر به لرستان و بازدید از واحدهای تولیدی و اقتصادی استان به عنوان یکی از اولویت‌های کاری اتاق خرم‌آباد یاد کرد و گفت: رایزنی با کشورها می‌تواند برای لرستان راهگشا باشد.

حسین ‌سلاح‌ورزی افغانستان را یکی از کشورهای روبه رشد منطقه برشمرد و گفت: این کشور از نرخ رشد اقتصادی قابل قبولی برخوردار است؛ به طوری‌که تورم افغانستان طی سالیان اخیر کمتر از ده درصد بوده که حاکی از ثبات پایه‌ی پولی این کشور است.

حسین سلاح‌ورزی افزود: از ۸۰ هزار واحد صنعتی موجود در کشور یک هزار و ۴۷۱ واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک در لرستان مستقر هستند که این رقم معادل ۱.۸۳ درصد کل واحدهای صنعتی کشور است.

وی از پتروشیمی لرستان، سیمان دورود، فر و آلیاژ ایران، فولاد ازنا، نساجی دورود، صنایع غذایی گهر، داروسازی اکسیر، داروسازی بایرافلاک، صنایع شیر ایران و… به عنوان برخی از واحدهای بزرگ و متوسط لرستان یاد کرد و گفت: استان لرستان دارای هفت شهرک صنعتی و چهار ناحیه صنعتی فعال و هفت شهرک صنعتی در حال احداث است.

رییس اتاق خرم‌آباد در ادامه به ظرفیت سنگ لرستان اشاره و تصریح کرد: لرستان با بیش از ۹۹ معدن فعال، حدود ۴ میلیارد تن ذخایر پیش‌بینی شده، دو میلیون و ۲۰۰هزار تن ذخایر قطعی قابل استحصال و استخراج دو میلیون تن سنگ خام در سال از جایگاه کم‌نظیری در امر استخراج، تولید و فرآوری سنگ ایران و جهان برخوردار است.

سلاح‌ورزی اذعان کرد: لرستان با برخورداری از ۳ درصد سنگ‌های تزئینی جهان و ۲۲ درصد معادن سنگ کشور حائز رتبه‌ی اول معادن سنگ و با تولید سالانه ۱۲ میلیون مترمربع انواع سنگ‌های ساختمانی حائز رتبه‌ی دوم از لحاظ تولید این محصول در کشور است.

وی اعلام کرد: سنگ‌های لرستان به کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس، اروپا، آفریقا و آسیای میانه صادر می‌شود. همچنین انجمن سنگ لرستان، قوی‌ترین انجمن تخصصی سنگ کشور است. مدیریت صنعتی و بازرگانی استان با ارائه‌ی تسهیلات ویژه از سرمایه‌گذاری و پژوهش در بخش‌های کاهش ضایعات، بازیافت، بسته‌بندی، حمل و نقل و ایجاد پایانه‌ی صادراتی این کالا حمایت می‌کند.

رییس اتاق خرم‌آباد خطاب به سفیر و رایزن بازرگانی افغانستان در تهران گفت: هیأت تجاری لرستان نیمه‌ی دوم سال جاری به افغانستان سفر می‌کند تا با شناسایی بازار این کشور و جامعه‌ی هدف بتواند شرایط لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در این کشور را فراهم کند.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=33511

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.