تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

قائم مقام صدا و سیمای کشور:جهاد دانشگاهی نقش تعیین کننده‎ای در ترویج فرهنگ نماز در دانشگاه‎ها دارد

  • کد خبر : 33517
  • 16 شهریور 1392 - 9:24

  قائم مقام صدا و سیمای کشور گفت: جهاد دانشگاهی نقش تعیین کننده‎ای در ترویج فرهنگ نماز، اشاعه فرائض دینی و سبک زندگی و سلامت اقتصادی در دانشگاه‎ها دارد. به گزارش میرملاس نیوز، حجت‎الاسلام موسوی مقدم در گفت‎وگو با ایسنا، با بیان اینکه نماز ابعاد مختلفی دارد، افزود: بخشی از نماز مرتبط با سبک زندگی و […]

 

قائم مقام صدا و سیمای کشور گفت: جهاد دانشگاهی نقش تعیین کننده‎ای در ترویج فرهنگ نماز، اشاعه فرائض دینی و سبک زندگی و سلامت اقتصادی در دانشگاه‎ها دارد.

به گزارش میرملاس نیوز، حجت‎الاسلام موسوی مقدم در گفت‎وگو با ایسنا، با بیان اینکه نماز ابعاد مختلفی دارد، افزود: بخشی از نماز مرتبط با سبک زندگی و بخشی دیگر به سلامت اقتصادی برمی‎گردد.

 وی ادامه داد: نماز دارای اسرار و پیچیدگی در زندگی اجتماعی است و چنانچه این کارکرد از سوی دانشگاه‎ها تئوریزه و نهادینه شود، به بسیاری از اهداف خود دست خواهیم یافت.

 حجت‎الاسلام موسوی مقدم با بیان اینکه رسانه‎ها در ترویج نماز نقش اساسی دارند، اضافه کرد: تئوریزه کردن نماز باید توسط دانشگاه‎ها صورت گیرد چراکه مجموعه ارتباطات علمی و روابط عاطفی و نقش تأثیرگذار نماز در زندگی فردی و اجتماعی از رسانه‎ها شروع و نشر پیدا می‎کند.

 قائم مقام صدا و سیمای کشور با تأکید بر اینکه نقش دانشگاه‎ها از حیث علمی بیشتر از نقش رسانه‎ها است، بیان کرد: دانشگاه‎ها زوایای پنهان نماز را استخراج و آن را با سبک زندگی مرتبط می‎سازند.

 وی تصریح کرد: همان‎گونه که جهاد دانشگاهی در ترویج مسائل علمی و فرائض دینی بعد از انقلاب نقش بسیار بالایی و تعیین کننده‎ای در دانشگاه داشته در این حوزه نیز می‎تواند مدل‎های علمی ارائه و آنها را در دانشگاه‎ها توسعه دهد که این مدل‎ها می‎تواند در خصوص سبک زندگی و سلامت اقتصادی باشد.

 حجت‎الاسلام موسوی مقدم خاطرنشان کرد: تمام تلاش ستاد اقامه نماز در صداوسیما بر این است که بستر مبانی اعتقادی و هویت ملی ایرانی را در جامعه ترویج دهد. 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=33517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.