تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

قالیباف در بهشت ماند

  • کد خبر : 33566
  • 17 شهریور 1392 - 12:14

  شهردار جدید پایتخت در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، در جلسه روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران که به منظور انتخاب شهردار جدید پایتخت تشکیل شده بود، با معرفی قالیباف به عنوان شهردار تهران به پایان رسید.  در جلسه امروز هر ۳۱ عضو […]

 

شهردار جدید پایتخت در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، در جلسه روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران که به منظور انتخاب شهردار جدید پایتخت تشکیل شده بود، با معرفی قالیباف به عنوان شهردار تهران به پایان رسید.

 در جلسه امروز هر ۳۱ عضو شورای چهارم شهر تهران حضور داشتند.

 محمدباقر قالیباف و محسن هاشمی، دو گزینه اصلی شهرداری تهران بودند.
 
در این جلسه ابتدا قالیباف در مدت ۳۰ دقیقه به ارائه برنامه هایش پرداخت و به دنبال او محسن هاشمی برنامه های خودش را به شورا ارائه داد.

پس از آن اعضای شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار جدید پایتخت رای گیری را آغاز کردند که در نهایت محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار انتخاب شد.

 

محمدباقر قالیباف(زادهٔ ۱ شهریور ۱۳۴۰ در طرقبه، مشهد)، سیاستمدار ایرانی و شهردار تهران است.

وی پیش از این در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی سمت فرماندهی داشته است.

وی همچنین در دوران فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس و نماینده رئیس‌جمهور وقت در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است.

محمدباقر قالیباف در شهریور ۱۳۸۴ با اجماع شورای شهر تهران شهردار این شهر شد.

محمدباقر قالیباف در سال ۱۳۶۱ فرمان‌ده تیپ امام رضا(ع) شد و یک سال فرمانده لشکر پنج نصر خراسان در جنگ ایران و عراق بود.

وی دارای مدرک دکتری در رشتهٔ جغرافیای سیاسی است و دوره خلبانی هواپیمای ایرباس را در فرانسه گذرانده ‌است.

محمدباقر قالیباف عضو هیات علمی و دانشیار گروه جغرافیای انسانی دانشکدهٔ جغرافیا دانشگاه تهران نیز هست.

وی در سال ۱۳۸۷(۲۰۰۸ میلادی) از طرف سایت شهرداری‌های جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی شد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=33566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. همینه دیگه وقتی آقایان رضازاده (که فارسی هم بلدنیست حرف بزنه)دبیر،عباس جدیدی وساعی تبدیل به رجل سیاسی میشن نتیجه اش همینه که میبینیم

  2. خوانندگان عزیز لُطفا باتوجه متن زیر رابخوانید:
    رای طلایی قالیباف مربوط به چه کسی بود؟
    راستگویی که راست نگفت
    رای الهه راستگو به فرمانده سابق نیروی انتظامی، تعجب دیگر اصلاح طلبان شورای شهر را برانگیخت. وی برخلاف توافق اصلاح طلبان شورای شهر، از نشان دادن برگه رای خود به دیگر اعضای اصلاح طلب امتناع کرده است
    صبح امروز، رای گیری برای انتخاب شهردار انجام شد و محمدباقر قالیباف، با یک رای بیشتر از محسن هاشمی، برای بار سوم به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

    گزینه اصلاح طلبان در این رقابت محسن هاشمی بود، اما شنیده شده که دو نفر از اعضای اصلاح طلب شورای شهر بر خلاف توافقی که با یکدیگر انجام داده بودند به قالیباف رای داده‌اند.

    احمد دنیامالی با توجه به ارتباطات کاری که از گذشته با شهردار تهران داشت، به شکلی نه چندان پنهانی به قالیباف رای داد اما در این بین رای الهه راستگو به فرمانده سابق نیروی انتظامی، تعجب دیگر اصلاح طلبان شورای شهر را برانگیخت.

    به گزارش منابع آگاه سلام نو در شورای شهر تهران، الهه راستگو هنوز رسما رای خود به قالیباف را تایید نکرده اما با توجه به اینکه برخلاف توافق اصلاح طلبان شورای شهر، وی از نشان دادن برگه رای خود به دیگر اعضای اصلاح طلب امتناع کرده است، اغلب اعضای شورای شهر عقیده دارند که وی به قالیباف رای داده است.

    گفتنیست که محمدباقر قالیباف پس از آنکه از رای بالای محسن هاشمی در شورای شهر احساس خطر کرد، به هر کاری دست زد تا آن چیدمان را متحول کند; از تبلیغات اختصاصی صداوسیما و خبرگزاری‌های مهر و… گرفته تا جلساتی که پیمانکاران شهرداری با اعضای شورای شهر برگزار کردند و پیشهادات خاص را روی میز گذاشتند. البته امیدواریم که پیشنهادات خاص بعضی از پیمانکاران به سفارش و زیر نظر شهرداری و آقای قالیباف نباشد و این پیمانکاران بصورت خودجوش (!) وارد مذاکره با اعضای شورای شهر شده باشند.

    بنا به گفته یک منبع آگاه به سلام نو، برادر الهه راستگو، خود یکی از پیمانکاران تبلیغاتی شهرداری تهران است که از طریق قراردادهای مالی سنگینی که با قالیباف دارد، سود هنگفتی نصیبش می‌شود. اکنون در بین ناظرین و فعالین سیاسی اصلاح طلب، این شبهه به وجود آمده که چه ارتباطی بین مناسبات مالی برادر راستگو و رای مشکوک وی وجود دارد؟

    آن برگه رایی که در دست الهه راستگو قرار داشت، امانت مردم تهران بود که به ایشان سپرده شده بود. قطعا خانم راستگو وقتی با ادعای اصلاح طلبی و قرارگرفتن در لیست اصلاحات، رای مردم را گرفته و وارد شورای شهر شده است، حق ندارد که به گزینه اصولگرایان رای دهد.

    رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرموده‌اند: «از ما نیست کسی که امانت را بی‌اهمیت شمارد و امانتی را که به او سپرده شده، ضایع گرداند.»

    وقتی قالیباف با یک رای بیشتر از محسن هاشمی به شهرداری تهران انتخاب شد، دل خیلی از دلسوزان ملت و کشور سوخت و در این بین باید اشاره شود به تلاش برخی از اعضای شریف شورای شهر که تا این لحظه در مقابل فشارهای وارده مقاومت کردند و از محسن هاشمی دفاع کردند; تلاش و کوششی که با این یک رای نابخردانه از بین رفت.

    قطعا این نتیجه، درس و عبرتی برای اصلاح طلبان خواهد شد که در تنظیم لیست‌های انتخاباتی خود دقت بیشتری بکنند و برای حمایت از افراد به توان آن‌ها برای مقابله با وسوسه‌های دنیوی توجه بیشتری نشان دهند.

  3. الهه دروغگو کار خودشو کرد….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.