تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
8

دلاوران لرستان / بخش پنجم / سردار شهید علی مردان آزادبخت

  • کد خبر : 33572
  • 17 شهریور 1392 - 15:44

سردار شهید علی مردان آزادبخت : مطلبی دارم ،کوله‌ پشتی حمید سوری پیش من است و او هم وصیت کرده که اگر ما به کربلا رسیدیم، کوله او را به کربلا برسانیم و بگوییم ای حسین (ع) حمید رزمنده‌ای بود که برای رسیدن به کربلایت از جان خود دریغ ننمود. سردار شهید علی مردان آزادبخت […]

سردار شهید علی مردان آزادبخت : مطلبی دارم ،کوله‌ پشتی حمید سوری پیش من است و او هم وصیت کرده که اگر ما به کربلا رسیدیم، کوله او را به کربلا برسانیم و بگوییم ای حسین (ع) حمید رزمنده‌ای بود که برای رسیدن به کربلایت از جان خود دریغ ننمود.

21045773794220316904

سردار شهید علی مردان آزادبخت فرمانده گردان محبین تیپ ۵۷ ابوالفضل(ع) لرستان

زندگینامه شهید :

در اسفند ماه ۱۳۴۰ ، آنجا که جلوه بهار به تدریج نمایان می‌گردد،‌ در روستای سرآسیاب، واقع در ۶ کیلومتری شهر کوهدشت،‌ در استان لرستان و در خانواده‌ای مستضعف به دنیا آمد . کودکی را با احساس در خانواده‌ای گرم به پایان برد . تحصیلات ابتدایی را با موفقیت و زحمات زیادی که در کنار درس خواندن می کشید، به پایان برد.
برای رفتن به مدرسه راهنمایی ‌باید هر روز مسافت ۶ کیلومتری روستای سر آسیاب تا شهر کوهدشت را با پای پیاده بپیماید.
او هر روز این مسافت را می رفت ،در روزهای سرد زمستان، بدون لباس گرم و در روزهای گرم تابستان ، بدون هیچ گونه امکانات رفاهی دوره راهنمایی را پشت سر گذاشت و دوره دبیرستان را آغاز کرد.در این دوران مشکلاتش بیشتر شد. هزینه تحصیل در دبیرستان سبب شد تا او به سختی در کنار پدرش کار کند و پول دریافتی را صرف تحصیل خود نماید. تا سال سوم دبیرستان بی وقفه درس خواند و همیشه شاگرد ممتاز بود. سالهای پاپانی تحصیل او در دبیرستان همزمان بود با اوج مبارزات مردم ایران بر علیه حکومت خود فروخته و وابسته پهلوی. او نیز که خود طعم فقر و نداری حاصل از سیاستهای فاسد نظام شاهنشاهی را چشیده بود، وارد مبارزه با حکومت شاه شد.
در تظاهرات میلیونی مردم بر ضد رژیم طاغوت او از اولین کسانی بود که در میدان حاضر می شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به انجمن اسلامی دبیرستان محل تحصیلش در کوهدشت پیوست. جنگ که شروع شد به بسیج پیوست و جزو اولین کسانی بود که راهی جبهه شد .از روز اول ورود به جبهه فرمانده دسته شد و با اثبات لیاقت و کا رآمدی خود به فرماندهان جنگ، دیری نپایید که فرمانده گردان ‌شد.
او و گردان تحت فرماندهی اش در علمیات‌ خط شکن بودند. در طول جنگ چند نوبت مجروح شد، اما دریغ از اندکی نومیدی، پس از هر بار التیام زخم و بهبودی نسبی راهی صحنه‌های نبرد می‌شد. در سال ۱۳۶۵ به سمت فرماندهی طرح عملیات لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل منصوب شد. همزمان در رشته علوم اجتماعی در دانشگاه قبول شد،‌ اما به دانشگاه نرفت.او می گفت: اگر عمری باشد، پس از جنگ ادامه تحصیل می‌دهم.
در سوم خرداد سال ۱۳۶۶ ، هنگامی که فرماندهی طرح عملیات را در عملیات کربلای ۱۰ عهده‌دار بود،‌به شهادت رسید.

روحش شاد یاد گرامی

  17

ایستاده زنده یاد سردار حاج حمید قبادی

نشسته از راست سرداران شهید حمیدرضا ابراهیمی و علی مردان آزادبخت

28

شهیدعلیمردان

از چپ نفر دوم سردار شهید علی مردان آزادبخت

شهید علی مردان،مصطفی ویونس آزادبخت

از چپ سردار شهید علیمردان آزادبخت و مصطفی و یونس آزادبخت

محل شهادت علیمردان

محل شهادت سردار شهید علی مردان آزادبخت

shahid (439)

از راست سرداران شهید علی مردان آزادبخت و محمود رضایی

Shahid (1225)

از چپ نفر دوم سردار شهید حجت اله سرتیپ نیا و نفر سوم سردار شهید علی مردان آزادبخت

97

نفر اول سردار شهید علی مردان آزادبخت

وصیت نامه سردار شهید علی مردان آزادبخت :
بسم الله الرحمن الرحیم
گواهی می دهم که خداوند یکی است و محمد (ص) پیامبر اوست و قرآن کتاب خدا و معجزه پیامبر (ص) است .
وصیت من وصیت‌نامه تمامی شهدا است که هر کدام به نحوی برای پیروزی دین خدا و اسلامی به شهادت رسیده‌اند. از امام خمینی پیروی کنید و دستورات او را یک به یک انجام دهید و مقلد او باشید و کاملاً مطیع امر او باشید. اما مطلبی با زوار کربلا دارم. انشاء الله که راه کربلا باز می‌شود و همه انشا الله به زیارت کربلا برویم و اما اگر راه کربلا باز شد و به کربلا رفتید و ما در میان جمع‌تان نبودیم، به جای رزمندگان شهید صدا بزنید که ای حسین (ع) شهید، شهدای ما به عشق آزادی کربلایت آمدند. اگر آن زمان در کربلا نبودند که به یاریت بیایند، اکنون با اندک زمانی فاصله به سوی تو آمدند تا قیام و انقلاب تو را تداوم بخشند و تجلی‌گر قیام تو باشند ، اما آفتاب عمرشان بین راه غروب کرد و غروب‌‌ها را خون فشاندند و اینک سحرگاهان فرا رسیده و ما آمده‌ایم تا لاله خون را بچینیم. باز مطلبی دارم،کوله‌پشتی حمید سوری پیش من است و او هم وصیت کرده که اگر ما به کربلا رسیدیم، کوله او را به کربلا برسانیم و بگوییم ای حسین (ع) حمید رزمنده‌ای بود که برای رسیدن به کربلایت از جان خود دریغ ننمود . در این راه خستگی‌ناپذیر بود، اما قاتلان علی اکبرت خنجر خصمانه زمان را بر قلب او فرو بردند. اینک این کوله آن شهید. اگر بنده نیز در بین راه کربلا به شهادت رسیدم، کوله‌ام جفت کوله ‌حمید به کربلا ببرید و همین مطالب را نیز از طرف من آنجا کنار مرقد مطهر امام حسین (ع) بخوانید.
اما پدر و مادرم، شما برای رشد و شکوفایی نهال من دریغ نکرده‌اید، زندگی‌تان را در پای این نهال گذاشتید و مرا به اینجا رساندید، ولی من نتوانستم آن چنان که شاید و باید، جوابگوی زحمات شما ‌باشم، اما خدا را شاهد می‌گیرم من هم آن زحمات شما را به یاد داشته و هم ضرورت وجود در جبهه را طبق دستورات ائمه(ع) اولویت دادم و در نظر داشتم زحمات شما را. از این که نتوانستم خدمتگزاریتان نمایم، ببخشید و شهادت مرا لیاقت و نعمتی از طرف خدا بدانید که به شما دست داده است . توفیق در صف حسینیان را برای من طالب باشید و اگر جنازه‌ام به دستتان رسید،‌ در بهشت زهرا زیر پای محمود و کنار حمید دفنم کنید و اگر جنازه‌ام به دستتان نرسید، بدانید که من در صحرای جنوب و غرب کشور،‌ در بیابان‌ها همرزم دارم و در پیش آنها هستم. در غرب پیش جهانشاه‌ها هستم و در جنوب پیش دهقان و اسدها هستم .
اما همسر عزیزم امید است که حالت خوب باشد و هیچ گونه ناراحتی نداشته باشید. از تو نیز می‌خواهم که مقاوم و استوار در برابر مشکلات ایستادگی کنی و ناراحتی به خود راه ندهی، چون من که راضی به رضای خدا هستم و تو نیز اگر مرا می‌خواهی، تو نیز راضی به رضای خدا باش و هر موقع مورد فشار قرار گرفتی، به خدا پناه ببرید و بسیار ذکر کن و ذکر فاطمه (س) را زیاد کن (۳۴ مرتبه الله اکبر و ۳۳ مرتبه الحمد لله و ۳۳ مرتبه سبحان الله) نماز بخوان. در برابر گرفتاری‌ها به خدا پناه ببر و صبور باش که قرآن کریم فرمود: ان الله مع الصابرین. صبور باش که خدا با صابرین است. بیش از هر چیز توکل بر خدا کن . من خانواده ترا می‌شناسم که صبرشان تا چه اندازه هست. تو از نسل آن خانواده هستی و می‌خواهم که صبورتر باشی انشا الله. تو را فراموش نمی‌کنم. تو نیز نماز بخوان و هر چه بیشتر سعی کن قرائت نمازت صحیح باشد و نماز قضا دارم، برایم بخوان تا آنجا که در توان داری. و روزه قضا دارم، سه ماه یا چهار ماه دارم. سال ۱۳۶۵ ده روزه دارم که در ماموریت بوده‌ام، نتوانسته‌ام ادا کنم و سال ۱۳۶۴ ده روز و سال ۱۳۶۳ هفت یا ده روز و سال ۱۳۶۲ یک روز و سال ۱۳۶۱ بیست و یک روز و سال بعد قضا است که انشا الله برایم به جا آورید و فاتحه زیاد برایم بخوانید که من عاصی بودم و قرآن نیز زیاد بخوانید، تاروحم تازه شود. برادرانم را درس قرآن یاد بدهید تا برایم بخوانند و از آنها می‌خواهم که از خط امام واسلام جدا نشوید و محکم و پوینده راه امام و شهدا باشید. در ضمن مرا با لباس فرم سپاه دفن کنید که حق به گردن من دارد، ببخشید و مرا حلال کنید و من نیز اگر حقی پیش کسی دارم، حلال می‌کنم.
ای حسین، شهدای ما به عشق کربلا آمدند، اگرچه نتوانستند مرقد مطهر تو را زیارت کنند،‌ ولی اکنون در محضر تو هستند. شهدا آمدند تا قیام انقلاب تو را تداوم بخشند و تجلی‌گر قیام و حماسه حسینی باشند. اما آفتاب عمرشان در بین راه غروب کرد. تو خود یاریگر دیگر رزمندگان باش تا به آرزوی شهدا جامه عمل بپوشانند. بعد از شهادتم فرزندانم را طوری تربیت کنید که پیرو رهبر باشند. دخترم را فاطمه‌گونه و پسرم را حسین‌وار تحویل جامعه بدهید تا در مسیر اسلام حرکت کنند. در پایان از خدا می‌خواهم ما را از یاران حسین بن علی قرار دهد و مرگی نصیبم کند که رضایت خدا در آن باشد. علی مردان آزادبخت

1002522kakc001

از چپ سردار شهید علی مردان آزادبخت و زنده یاد سردار حاج حمید قبادی

974ce5ac6606

از راست سرداران شهید حاج محمد و علی مردان آزادبخت

86

سمت چپ سردار شهید علی مردان آزادبخت

04232447070815177031

از چپ : سردار شهید علی مردان آزابخت و امیر قبادی

56

43

از راست سردار شهید علی مردان آزادبخت و رزمنده دلاور حاج یونس آزادبخت و سردار شهید حمیدرضا ابراهیمی

110

سرداران شهید حاج محمد آزادبخت و محمود رضایی و علی مردان آزادبخت

116

از چپ نفر دوم سردار شهید علی مردان آزادبخت

94

از چپ : نفر اول سردار شهید علی مردان آزادبخت، نفر سوم حاج یونس قبادی، نفر چهارم سردار شهید محمود رضایی، نفر پنجم حاج یونس آزادبخت

 

6

از چپ سرداران شهید علی مردان آزادبخت و حمیدرضا ابراهیمی

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=33572

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 66در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶۶
  1. وختی مری نمی آیی گیر گرداوی دگونجی توی ودیوار و دیوار جا پایات پر د بنارن

  2. خداوند همه شهیدان را رحمت کند بخصوص شهید علی مردان ازادبختکه به حق لیاقت شهادت در راه خدا را داشتند هیج وقت فراموش نمیکنم درسال ۶۵ فرمانده گردان همیشه پیروز محبین بودند وبنده به عنوان بسیجی در گردان ان سردار بودم در تربیت معلم قبول شده بودم وفرصتی برای ثبت نام نمانده بود گردان در امادگی کامل بود به هیچکس مرخصی نمیدادند با ایشان مشورت کردم گفتند ناراحت نباش هر طور شده ثبت نامت میکنیم دو روز او را ندیدم روز سوم باروی باز وخندان امد ند وگفتد فلانی از اقای حاج نوری فرمانده لشکر اجازه گرفتمودرب

  3. بسم رب ااشهداء والصدیقین
    قلم ناتوان است از وصف شهداء
    هیچ قلمی توانایی ذکر اوصاف والای شهدای والا مقام را ندارد .
    شهید والامقام علیمردان آزادبخت ، چه بگوییم از او ، واقعاً توانی برای نوشتن از او وجود دارد! ، شهید علیمردان از چهره های ماندگار جنگ تحمیلی بودند که با درایت و توان نظامی توانسته بود بارها از امتحان های سختی با پیروزی وسربلندی گذر کند ، هیچ کس هدایت ورهبری او را در عملیات کربلای ۴ فراموش نخواهد کرد ، او حتی فرماندهان خود را نیز متعجب کرده بودکه چگونه وبا چه تدبیری از این همه موانع عبور کرده و خطوط دشمن را درهم کوبیده است .
    ابعاد توان وقدرت وتصمیم گیری این شهید والامقام همواره برای دوستان قابل درک وفهم نبود وبه راستی او یک فرمانده به تمام معنی بودکه الحق به شایسته ترین حق خود که همانا شهادت فی سبیل الله بود رسید. شادی روحش صلوات
    از برادر بالنگ نیز به خاطر زحمات تشکر می شود.

    • اللهم صلی الله محمد و آل محمد و عجل فرجهم
      سلام آقای قبادی
      ممنون از حضورتون

  4. روحش شاد؛شهید علیمردان آزادبخت یکی از افتخارات لرستان می باشد

  5. سلام به شهدای گمنام هم بپردازید این بخشتان خیلی تکراری شده حاج بالنگ

  6. به نظرم هر کوهدشتی وقتی این تصاویر را ببیند باید به خود ببالد ، عزیزانی که از جانشان گذشتند تا ما با خیال آسوده و با عزت زندگی کنیم . مردانی که قلم در وصفشان قاصر است . یادشان گرامی باد .

  7. شادی روح دلاورمرد لرستانی سردار غیرت وشجاعت شهید وارسته علی مردان آزادبخت صلوات

  8. با سلام قدم برداشتن در راه معرفی ستاره های ماندگار این مرز وبوم قابل تقدیر است و زیباتر این که کسانی دراین راه قدم برمیدارند که جنگ را لمس نکرده اند اما به حقیقت درک کرده اند .

  9. شهید علیمردان از اعجوبه های دوران دفاع مقدس ماست . ای کاش دوستانش دست به قلم برده و از زوایای شخصیت والای او بدون اغراق و مبالغه ، نکاتی را به قلم آورند و یا در قالب مصاحبه یا ذکر خاطره بر زبان جاری سازند . وقوف به آن ابعاد شخصیتی می تواند برای همگان بسیار مفید باشد .

  10. چنین است هر چند مانیم دیر/نه پیل سرافراز ماند نه شیر/دل سنگ و سندان بترسد زمرگ/رهایی نیابد از او بار و برگ/
    دبیر محترم سرویس شهدا جناب اقای بالنگ به بهانه بخش پنجم دلاوران لرستان برانم که با شفاعت و همراه شدن با شهیدان عزیز قدم در وادی مقدسی که با خون خدا ابیاری شد یعنی کربلا, بگزارم,چرا که سنگینی بار گناه و روسیاهی و شرمندگی,به همراه کوری و خجالت سسبی شده که تنها با شفاعت انان اجازه ورود به سرزمینی که گرانترین و عظیم ترین و دردناک ترین تراژدی تاریخ و عالم در ان رقم خورد رامیتوان پیدا کرد.
    ابتدا باید شهادت را درفلسفه انسان شناسی تفسیر کرد.خلقت ادمی بدین صورت است که انسان ترکیبی است از شیطان و الله ویا لجن و بعد حیوانی و روح و بعد خدایی.یعنی ترکیبی از پست ترین و عالیترین.در این ترکیب مذهب و احکام مذهبی,عبادات,احکام,خیرات,علم و….کوششها و تمرینهایی هستندد که انسان میکند تا بودن پست و حیوانی خود را به نفع بودن متعالیش,نیمه اجنی و شیطانی خویش را به سود نیمه خدایی و روحانیش تضعیف کند.
    اما شهادت عبارت است از عملی که ناگهان به شکل انقلابی بودن پست خویش را در اتش یک عشق و ایمان میافکند و یکپارچه نور و خدایی میشود.
    و اینگونه است که شهید غسل ندارد ,کفن ندارد و شهید حساب و کتاب قیامت ندارد.زیرا ان انسانی که گناه و خطا میکرد,بودن پیش از شهادت را پیش از مرگ قربانی کرده است (انگونه که حر قربانی کرد) و اکنون حضور یافته است.
    و این است که عصر عاشورا امام حسین,با ان دقت نظافت میکند,استحمام میکند,و بهترین لباسهایش را میپوشد. در اوج خون و در اوج مرگ و در اوج نابودی همه کسش,و در استانه رفتن خودش هر ساعتی که میگذشت و شهدا بر هم انباشته میشدند,چهره او گلگون تر و برافروخته تر و قلبش از شوق بیشتر به طپش می امد,زیرا میدانست فاصله حضور اندک است.که شهادت حضور است.
    در همه قرنها و عصرها هنگامی که پیروان یک ایمان و اعتقادی قدرت دارند با جهاد,عزت و حیاتشان را تضمین می کنند ووقتی که به ضعف دچار شدند و همه امکانات مبارزه را از انان گرفتند,با شهادت حیات و حرکت و زندگی و ایمان و عزت اینده و تاریخ خودشان را تضمین میکنند.چونکه شهادت دعوتی است به همه عصرها و به همه نسلها.
    ان کیست کاندر راه دل او را نباشد اه دل /کار ان کسی داند که او غرقابه ان اه شد

  11. روحش شاد ویادش گرامی

  12. شهیدان و از جمله شهید علی مردان آزادبخت افتخار و آبروی کوهدشت هستن ما به غیرتشون مینازیم و همه جا سرمونو بالا میگیریم. شهید علی مردان انطور که همرزماش میگن نابغه بوده تو جنگ ایشون به لحاظ نظامی و البته اخلاص در صف شهدای بزرگی مث همت و باکری و کاوه هستن البته همه شهدا بر اوج اسمانند

  13. اگر سایت میر ملاس فقط همین قسمت را داشت یعنی فقط بخش دلاوران لرستان را داشت به تنهایی می توان این سایت را واقعا سایت بسیار خوبی دانست.قسمت های دیگر سایت هم مفیدند اما خبر وتحلیل وبگو مگو های سیاسی که بعضا بیشتر انها متاسفانه تکذیب شده در هم سایت ها ورسانه پیدا میشود اما انچه کم هست وانچه تمامی افراد باز دید کننده از میر ملاس را مجددا به این سایت می اورد همین بخش جبهه وجنگ است .بدون تریدید افرادی که ان روز ها را بیاد دارند حتما خاطراتی هم دارند که بعضا با دیدن این عکس ها و یادواره ها اشک در چشمان انها جمع می شود .در ان روز ها همه خانواده در گیر جنگ بودند یا فرزندانشان در جنگ یا شهید وزخمی یا حداقل یکی از اقوام درجه یکشان در جنگ بود.بیاد ان روز ها وبیاد صفا وصمیمیت ان روز ها واخلاصی که در ان روز ها در جامعه بود وبه خاطر این که به برخی از جوانان امروزی ونسل جوانان چند موبایله و جوانان ماهواره نشین این روز ها یاد بدهید این کار را ادمه دهید و سعی کنید از تمام شهدای شهرستان عکس وگزارش تهیه کنید امیدوارم مردم نیز شما را یاری کنند که یاد و فرهنگ شهدا وجبهه وجنگ در جامعه یاد اوری شود

  14. خدا قوت انشاله بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم

  15. سلام آقای بالنگ
    بسیار عالی بود ممنونم

  16. سلام اقا سعید اجرکم عندالله

  17. با سلام
    آقای بالنگ خسته نباشید .وصف رشادتهای شهید علیمردان آزادبخت رو زیاد شنیدیم.
    امیدوارم فرصتی پیش بیاد که بتونیم زندگی این شهید بزرگوار رو رصد کنیم
    چند جمله هم با آقای یونس آزادبخت :
    آقای آزادبخت در خیلی از تصاویر شهدا شما هم هستید. قطعا گذشته شما سرشار از خاطرات این بزرگوارانه
    شاید سختیها و گرفتاریهای زندگی امکان نوشتن خاطرات جنگ رو به شما نده.ولی ما همچنان امیدواریم که کم کم نوشتن خاطرات خودتون رو شروع کنید.
    موفق و پیروز باشید

    • سلام خانم احمدی
      ممنون از شما
      بله من در تصاویری که از شهدا دارم آقای یونس آزادبخت رو در کنار اکثر شهدا دیدم
      انشاالله که هم ایشون و هم بقیه رزمندگان و دوستان شهدا بیشتر همکاری کنند که شهدای مظلوم کوهدشت بیشتر از این فراموش نشوند

  18. سلام. ظاهرا شما باید راه خودتان را بروید آقای محترم من بعد برو روی شهدای گمنام کار کن که فردا دیرست

    • به جای اسم مستعار خودتونو معرفی کنید در ضمن خوشحال میشیم اگر افتخار بدین باهامون همکاری کنید

  19. آقای ……….اگه برای حفظ زندگی همشهریت”حفظ ناموست”حفظ بچه ات “وخلاصه برای نسلهای بعدیه گلوله نه بیشتربه پهلوت بخوره چه حالی داری.تعجب نداره که نمیتونی شهدارودرک کنی

  20. روحش شاد یادش گرامی و جاودان
    یا و جیها عندالله اشفع لنا عندالله

  21. از شهدای روستای اولادقباد هم عکس هایی ارائی کنید .

    • سلام دوست عزیز
      اگر به پست های قبلی رجوع کنید تصاویر شهدای اولادقباد رو قرار دادیم

  22. روحتان شاد ویادتان گرامی باد

  23. شهید علیمردان ازادبخت وشهدای دیگرهمچنون شهید مروت طرهانی (ازادبخت)وشهید اسدازادبخت وهمچنین شهید جهانشاه ومحمد ازادبخت افتخار طایفه ازادبخت ها هستند. روح تمام شهدای با غیرت کوهدشتی اعم از قبادی ها .بالنگ ها .ابراهیمی ها رضایی هاو…..شاد.

  24. بنده حقیر به عنوان برادر شهید علی مردان ازادبخت از همه شما عزیزان مخصوصا اقای بالنگ تشکر و قدر دانی می کنم

  25. خاطره ای از شهید علی مردان .ایشان از ناحیه دست چپ به شدت زخمی شده بود به طوری که بعد از دو بار عمل جراحی فقط انگشت کوچک ایشان حرکت می کرد بنده در آن زمان کلاس پنجم ابتدایی بودم با شهید علی مردان بسیا دوست و رفیق بودم در کارهای شخصی به ایشان کمک میکردم مثلا جوراب پوشیدن لباس .یک روز می خواستم به ایشان در پوشیدن شلوار کمک کنم در همین هنگام آثار تیرو جراحت بر روی پای ایشان را دیدم مادرم را صدا زدم که به بگوییم علی مردان از ناحیه پا هم زخمی شده خدا را شاهد می گیرم دهانم را گرفت و گفت چکار کردی مگر نمی دانی اگر مادرم آثار این زخم ها را ببیند نارحت و به شدت می ترسد .در نهایت مادرم متوجه شد .و ایشان با لبخند همیشگی که داشت مادرم را قانع کرد که این یک زخم سطحی است نارحت نباش با وجودی که تیر مستقیم دشمن قسمت ران ایشان را هدف گرفته بود . یادش گرامی باد

  26. با سلام
    در بیان دلاورمردیهای شهید علیمردان آزادبخت همین بس که فرمانده لشکر۵۷ (حاج روح اله نوری) بعد از شهادت ایشان گفته بود که با شهادت این عزیز بازوی راست لشکر ۵۷ از دست رفت

  27. شهدا متعلق به احاد جامعه هستند میخواستم به عنوان برادر شهید علیمردان و احساس غرور با داشتن برادران قدر شناسی مثل شما که هرکدام بنحوی یاد میکنید از شهدا و به نمایندگی از اعضای خانواده شهید علیمردان به همه خسته نباشید بگم راستش سالهاست که انتظار چنین حرکتهای خود جوشی از شما داشتیم که ترویج فرهنگ شهید و شهادت همگانی شود چون به قول شاعر قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری شاید متولیان به هر دلیل نتوانند کاری را که شایسته مقام شهدا باشد انجام دهند اما باید بگم که فردای قیامت باید در بیشگاه شهدا جوابگو باشند اجر همگی با امام حسین

    • درود بر روح بزرگ سردار شهید علی مردان آزادبخت
      سلام آقای آزادبخت
      ممنون از حضورتون

  28. یادم رفت جهت اطلاع مطلبی رو خدمتون بگم یادمه وقتی سردار حاج نوری برای مراسم فاتحه خوانی شهید علیمردان به منزل ما تشریف اوردند با بابام وحاضرین در مراسم گفتند که من حکم ایشونو با حفظ سمت فرماندهی گردان به فرماندهی محور یکم لشگر ۵۷ نوشتم ودست به جیب شدند و حکمو نشون به همه نشون دادند که عمرشون بقا نداد و شهید شدند خداوند روح همه شهدا و اموات شما را با امام حسین محشورگرداند

    • سلام
      اگر مایل باشی با بخش شهدا در ارتباط باشی و خوشحال میشیم در خدمتون باشیم

  29. علیکم سلام خسته نباشی اقای بالنگ خدا قوت انشالله اگر نیاز به ارایه اطلاعات در خصوص شهید علیمردان باشه در خدمتم

    • ممنون آقای آزادبخت
      اگه شماره تون رو برای ما بذارید ممنون میشم تا تماس میگیرم خدمتون

  30. شبی که علیمردان شهید شده بود پدر شهید خیلی بیقرار بود انگار تو این دنیا نبود با کسی حرف نمیزد دور ورش را نمیدید هیچ صدایی نمیشنید نصف شب از خواب بیدار شد با صدای بلند شروع کرد به مویه کردن و به قول خودمون مور آوردن بطوریکه همه بیدار شدیم هر چه از مادرمون سوال میکردیم که چه خبر شده اونم اطلاع خاصی نداشت ولی تلویحا فهمیده بود جرات نمیکرد به رو بیاره آخه داغ فرزند چیزی نیست که به همین راحتی بپذیری صبح فردا منو پدر جهت گرفتن خبر از بچه های سپاه از روستا حرکت کردیم تقریبا نصف راهو که رفتیم بهمون خبر دادن که علیمردان شهید شده و بعدشم …………….

  31. با تشکر

  32. من دختری ۱۸ساله هستم یعنی تقریبا نسل ۴انقلاب، اگر امثال شما اهداف وعمل شهدا را برای ما ترویج نکند ما باید چگونه متوجه این همه رشادت واز خود گذشتگی شهدا ک برای آسایش و رفاه من و امثال من انجام دادند آگاه شویم؟! با تشکر از شما آقای بالنگ و دیگر کاربران عزیز، (برادرزاده شهید علیمردان)

  33. یادهمه شهدابخیر شادی روح شهداصلوات الهم صل اله محمدوآل محمد منکه اشکم دراومداین عکسهاکه واقعاهمه معصومااعصاب آدموخراب میکنن انشاله بتونى راهشونوادامه بدیم

  34. هرچه از رشادتها وشجاعت شهید علی مردان آزادبخت بگوییم کم گفتیم یادم هست که بچه بودم رفتم روستای سه آسیابه باران باریده بود زمین گل شده بود شهید علی مردان هم سوار بر یک تراکتور آمد .گفت بچه هامن با این تراکتور براتون دایره درست میکنم باسرعت حرکت میکرد فرمان راکاملا به یک سمت می پیچیدسرعت که زیاد می کردیک سمت تراکتور بلند می شدوبایک سمت تراکتور دایره ای کوچک بدون یک زره اختلاف درست می کرد.وقتی عکس یا نوشتهای از اومی بینم به یاد این خاطره می افتم یاد این دلاور مرد شجاع دوران دفاع مقدس گرامی ورحش شاد

  35. غبار زمان هرچیزی را کهنه می کند مگر خون شهید

    و با تشکر از شما بخاطر زنده نگهداشتن یاد این عزیزان

  36. زندیاد شهید علی مردان ازادبخت یکی از عجو زه های دفا ع مقدس بود او برای رسیدن به کربلا وامام حسین حاضر بود از جان خو دش هم بگذرد شادی رو حش صلوات

  37. روحش شاد.

  38. سلام خسته نباشید
    یاد و خاطره این دلاورمرد گرامی باد روحش شاد
    لطفا اسم روستای زادگاه شهید علیمردان آزادبخت رو اصلاح کنید روستای ” سه آسیابه” صحیح می باشد نه سرآسیاب

  39. شهدا شرمنده ایم تنها جمله ای است ک میتوانم بگویم
    خداوند روحت را شاد کند پسر دایی جان

  40. باسلام شهدا رافقط خدامیشناسد شهیدعلی مردان نیزاینگونه است درسفربه جبهه درخدمتش بودم مقصددوکوهه بوددربین راه صحبتهای زیادی درمورددفاع مقدس مطرح شد درمورد رویاروئی بادشمن فرمودندزمانی که خط شکسته میشودآنقدربرایم عادی شده مثل اینکه مادرم درب منزل رابه رویم بازمیکند جمله ساده ای ولی دنیایی ارزش وایثار پشتش خوابیده است این رزمنده بزرگواربه درجه ای ازایمان واخلاص رسیده است درست میگویداگردرمنزل مادربه “استقبالش میروددرمیدان رزم وجهادفرشتگان الهی یارویاورش میشوندمیدان خون وجهاد رامانندحضور درکنار مادر میداند به حق اینگونه بودند که ایران اسلامی عزیز رابربال ملائک نشاندند روحشان شاد وراهشان پررهروباد۹۴/۴/۳۰

  41. باسلام عکس سه نفره شهیدعلیمردان یونس آزادبخت وبنده کمترین مصطفی آزادبخت مربوط به منطقه عملیاتی تنگه چزابه میباشد درعملیات والفجرشش رزمندگان لشکر حضرت ابوالفضل آماده عملیات بودند ازدومحوربنابودعملیات صورت بگیردخط شکن محور یک گروهان یک ازگردان ثارالله بافرماندهی شهید علیمردان ومعاونت یونس آزادبخت وآرپی جی زنی شهیداسدحسنوندو حمیدآزادی بودندرزمندگان باندای الله اکبربرخصم زبون حمله بردندمقابل رزمندگان گاردجمهوری عراق اززبده ترین نیروهای عراقی بودند ولی کمترین مقاومت راداشتندبعدازشکسته شدن خط دشمن فرمانده شجاع وخوش قدوقواره گروهان بدنش آماج ترکش خمپاره میشودولی درمیدان رزم میماندبرای اینکه روحیه رزمندگان تضعیف نشودعلیرغم شدت جراحات مردانه و راست قامت درکنار رزمندگان میماند تاجاودنه تاریخ ومحبوب قلوب وعلیمردان لرستان بماند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.