- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی: روایت سیره ائمه در قالب هنر به پذیرش آن در بین جوانان کمک می‌کند

 

 

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری جشنواره‎های دینی نباید صرفاً جنبه تبلیغی داشته باشد.

 

به گزارش میرملاس نیوز، الهیار ملکشاهی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، با بیان این مطلب افزود: سیره عملی و نظری ائمه معصوم(ع) باید روش زندگی انسان‎ها قرار گیرد زیرا سیره آنها همان تعالیم دینی است.

 

وی با اشاره به اینکه هنر، موضوعات مختلف را با تلفیق بخشیدن لذت‌‎بخش‎تر می‎کند، ادامه داد: بنابراین به روایت کشیدن سیره ائمه معصوم به ویژه سیره رضوی در قالب هنر به پذیرش آن در بین جوانان کمک شایانی می‎کند.

 

ملکشاهی اضافه کرد: در خصوص برگزاری جشنواره‎های دینی همچون نماهنگ رضوی نیز باید گفت اگر ارتباطی بین سیره عملی ائمه با هنر برقرار شود به مبارک بودن آن خواهد انجامید.

 

نماینده کوهدشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تقویت بنیه دینی جوانان، بهبود نظام خانواده و جامعه از برکاتی است که برگزاری جشنواره‎های دینی با خود به همراه خواهند داشت.

 

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه به آثار مادی جشنواره‎ها هم اشاره‎ای داشت و گفت: فرهنگ زندگی ائمه بر تلاش و کار تأکید دارد چنانچه زندگی امام علی(ع) این موضوع را بر همگان یادآور است بنابراین اگر این فرهنگ در بین مردم گسترش یابد به رونق مادی نیز کمک خواهد شد.

 

وی گفت: برگزارکنندگان بدانند برگزار ی جشنواره‎ها نباید صرفاً جنبه تبلیغی داشته باشد بلکه باید اهداف و چشم‎اندازی برای جامعه ترسیم شود و به اصلاح آن منتج شود.