تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2

استاندار بومی یا غیربومی، مسئله این است؟؟!

  • کد خبر : 33686
  • 18 شهریور 1392 - 18:08

  الهام بابایی / میرملاس نیوز : استاندار بومی یا غیربومی، مسئله این است؟؟! پس از خانه تکانی در وزارتخانه ها و سازمان های کلان، این روزها زنگ خداحافظی برای بسیاری از استانداران به صدا درآمده و این افراد هم اکنون نقش اول سریال جابجایی در دولت را بازی می کنند. بازار گمانه زنی ها […]

9da5ba405e428d33ec6f21eff5dda49d_XL-217x300

 

الهام بابایی / میرملاس نیوز :

استاندار بومی یا غیربومی، مسئله این است؟؟!

پس از خانه تکانی در وزارتخانه ها و سازمان های کلان، این روزها زنگ خداحافظی برای بسیاری از استانداران به صدا درآمده و این افراد هم اکنون نقش اول سریال جابجایی در دولت را بازی می کنند.
بازار گمانه زنی ها نیز داغ شده و گل سرسبد هر محفلی داستان تغییر استانداران شده که این مباحث در لرستان این روزها دوچندان شدت گرفته و حدس و گمانها بالاگرفته است.
نمی دانم چرا در این روزها مسئله اصلی بسیاری از سیاسیون و غیرسیاسیون بومی یا غیربومی بودن نخستین استاندار منصوب لرستان در دولت یازدهم است.
از این جهت می گویم ” نخستین”، چراکه تجربه نشان داده که دولت های مختلف در لرستان سابقه ای درخشان در تغییر استانداران استان داشته اند و از این جهت تعدد استانداران لرستان در دولت یازهم هم دور از احتمال نخواهد بود.
اما آیا مشکلات کنونی لرستان تنها با بومی یا غیربومی بودن استاندار حل می شود؟؟ به راستی تفاوت در این موضوع تا چه حد در موفقیت مدیریت ارشد آینده استان تاثیرگذار است؟
استانی که همواره بر ریل مشکلات حرکت می کند و هرچه قطار توسعه و آبادانی اش سوخت مصرف می کند شتاب و سرعت قابل قبولی ندارد چراکه به قول برخی، عقب ماندگی های این استان تاریخی شده و این قطار کهنه و زوار درفته به این زودی ها مردم محروم استان را به سرمنزل مقصود نخواهد رساند.
بگذریم ازاینکه برخی اوقات این قطار توسعه استان ما، پر سر و صدا می شود و با سوت های پی در پی همه را امیدوار می کند اما بعد از مدتی باید گفت: ” و دیگر هیچ”.
به اصل مطلب برگردیم ، اینکه آیا استاندار آینده لرستان بومی باشد بهتر است یا غیر بومی!
باید گفت برای تعیین استاندار لرستان فاکتورهای بسیار مهمتری نسبت به بومی یا غیربومی بودن وجود دارد که باید توجه جدی به این ویژگی ها شود.
استاندار آینده لرستان باید فردی باشد که با قدرت چانه زنی بالا و لابی های مستمر در بدنه دولت، امتیازات قانونی را برای این استان و مردم محرومش کسب کند.
استاندار لرستان باید فردی باشد که سابقه اجرایی و مدیریتی درخشان داشته باشد تا بتواند بر مشکلات رنگارنگ این استان غلبه کند.
خستگی ناپذیری و پرهیز از باند بازی باید در دستور کار مدیریت ارشد آینده لرستان قرار گیرد چراکه مردم این استان از بیکاری و مشکلات معیشتی به ستوه آمده اند و رفع مشکلات برای آنان از هر چیز دیگری مهمتر است حتی از بومی یا غیربومی بودن استاندارشان!
دارا بودن تعهد، تخصص و دانش لازم و بکارگیری نخبگان لرستانی در امور – که کم هم نیستند- از دیگر مولفه های استانداری است که مردم لرستان انتظار دارند .
مدیریت ارشد در لرستان به واسطه وجود مشکلات فراوان و انباشت عقب ماندگی ها از سختترین مدیریت ها خواهد بود و استانداری که خدمت به مردم این استان را تقبل می کند باید سخت کوش و دلسوز باشد.
در این میان برخی استاندار بومی را به دلیل اینکه با استان و مشکلات استان مانوس تر هستند بیشتر می پسندد اما باید بدانیم تنها شناخت مشکلات و مسایل کافی نیست بلکه باید با درایت و توانمندی به جنگ با مشکلات رفت ، هرچند که افراد توانمند بومی در لرستان کم نبوده و نیست چه انهایی که هم اکنون در استان خدمت می کنند و چه آنهایی که از این استان مهاجرت کرده و دستشان در جاهایی دیگری بند است.
به طور کلی برای انتخاب استاندار استان لرستان توجه ویژه و در نظر گرفتن تمامی ابعاد ضروری است نه فقط برای تاکید بر اینکه استاندار بومی یا غیر بومی باشد سایر مولفه های اساسی کم رنگ و یا نادیده گرفته شود.
به هر حال نخستین انتظاری که مردم این دیار از استاندار خود به عنوان نماینده ارشد دولت دارند مبارزه با غول بیکاری است ، استانداری که بتواند معضل بیکاری جوانان را در استان حل کند بدون شک گام موثری در راستای کاهش چشمگیر اعتیاد جوانان استان به مواد مخدر، رونق اقتصادی و بازگشت سرمایه های مادی و انسانی به این استان همیشه محروم اما سربلند برداشته است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=33686

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 15در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۵
  1. مطالب خانم واقعیت را بیان نمودن ولی …………………….

  2. تجربه ۳۵سال گذشته نشان داده استاندارغیربومی نمی تواندبرای لرستان کارسازباشد.بایدبه خودمان اعتمادکنیم به نیروهای فرهیخته ای که برنامه دارند؟،لرستان رامی شناسند،ازاکسیژن لرستان تفس کردندومشامشان به رایحه ارزشهای هنری وفرهنگی این استان عادت کرده است .خودباوری یعنی اینکه حسادت هاراکناربزنیم اجازه دهیم پسر…چوبدارشهرمان که علم داردمدیرمان باشدوبه وی افتخارکنیم ،خودباوری یعنی برضدهم طومارننویسیم وپشتوانه هم باشیم .خودباوری یعنی ازدولت بخواهیم تاماراهم ببیند.ازمیان ۱۸۰۰میلیون لرستانی یک نفرشایسته نیست استاندارباشدتاازکرمان وقم و…برایمان استاندارمنصوب می کنند.
    بیاییدمحترمانه ویکصدااستانداربومی وشایسته راازدولت تدبیروامیدمطالبه کنیم.

  3. با سلام وخسته نباشید راستش چه استاندار بومی باشه چه غیر بومی نمیتونن ریشه بیکاری درارن مگه ریس جمهور سابق نگفت من خودم بیل و کلنک در دست میگیرم برای ساخت و ابادانی لرستان هشت سال گذشت کدام بیل کلنک روز اخر هم گفت لرستان واقعا محرم است اما بایید فارغ از همه کینه ورزی ها استاندار بومی انتخاب کنیم بقول دوستمان مگه در میان این همه جمعیت لرستان یک نفر پیدا نمی شود ..که میروند از کرمان و ……………….انتخاب میکنند

  4. باتشکراز ازخانم بابایی بخاطرمطالب ارزشمندی که متذکرشده اند:
    اگربناست ازافرادبومی برای استانداری لرستان استفاده شود،می طلبدافراد ذی نفوذاستان وکسانیکه بادولت تدبیروامیدهمراه بوده انددراین راستا اختلافات راکنارگذاشته وفرد قوی وباتجربه رو ازمیان افرادبومی که بحمدالله کم نیستندازجمله آقایان ،علی اصغراسفندیارپور ،کرم رضاپیریایی اسماعیل دوستی،وفرج الله مومنی رو به آقای دکترروحانی رییس جمهور مقتدر کشور معرفی وپشتیبانی نمایند
    وإلا اگربناست ازافرادضعیف وبدون داشتن تجربیات اجرایی دراین راستا استفاده شود،چه بهترغیربومی باشد

  5. نورمحمدی جان اقایان اسفدیاری-دوستی-مومنی امتحان پس داده اند

    • احسنت

      • هستند جوانان توانمندی که از استان ما برخواستند ومی توانستند به عنوان وزیر استاندار و….از آنها در دولتهای قبل وکنونی به خوبی استفاده کنند اما هر دولتی که روی کار میاد با دید تمسخر آمیزی به استان ما نگاه می کنند چون آقایانی که مردم مارا پله ترقی خود قرار دادند با گرفتن یک امتیاز شخصی دم بر نخواهند آورد اگر هم مردم حرفی بزنند میرزایی منش ها مخالفت خودشان را اعلام می کنند

  6. سلام علیکم
    با تشکر از سرکار خانم بابائی که مطلب به جا وبه حقی را عنوان کردند ، لرستان شخصیت های توانمند و خوبی برای گزینه استانداری دارد ، فرقی نمیکند کدامیک از بزرگواران لرستانی استاندار شود همه افراد توانمند لرستانی شایسته این جایگاه هستند از بین آنان نماینده محترم ولی فقیه در استان ونمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی توافق کنند و یک یا چند نفر را به دولت معرفی کنند، در زیر نام تعدادی از افراد لرستانی توانمند را به عنوان نمونه ذکر می کنم:
    جنابان آقایان :محمد رضا ملکی راد ، دکتر ویسکرمی،قدرت ا… ترابی نژاد،محمد رضا ملکشاهی راد، حاج کریم ملک آسا ، عبدالعظیم بازگیر، شجاع دریکوند، قدرت ا… ایمانی، فردی بیرانوند،محمد صفر زاده ،معین و …….
    تازه این اسامی کسانی است که این لحظه به ذهن من آمد الی ماشاءا… شخصیت های توتنمند لرستانی وجود دارند که شایسته استاندار شدن هستند . اصل بومی گزینی است تا با شناخت بیشتری مشکلات استان بررسی و حل شود .

    • آقای رضایی ..درست گفته اید بوم وبر مااینک باید از نیروی خودش بیشتر بهره ببرد وضمن آنکه همه اینهایی که نام برده اید محترمند اما ترجیحات شما باید دلیل هم داشته باشد..سوابق اجرایی عزیزانی که نام برده ایدباید ملاک اولی باشد کدامیک از اینها سابقه استانداری دارند درحالی که آقای زاهدی بروجردی ودوستی وپیریایی از کوهدشت هر کدام در چند استان استاندار بوده اند

  7. برای دوستان متاسفم که به حواشی می پردازنند
    شخصی مثل اقای شجاع دریکوند برای شورای شهر خرم رد صلاحیت می شود و اااااااااااااااقای ملکشاهی راد که نتوانست نماینده منتخب شهرستان خرم آباد شود لیاقت استانداری استانی با این همه محرومیت را داشته باشد؟؟/؟
    واقع بین باشید

  8. ایا اقای علی اصغراسفندیارپور قبلا نم ینده شهرستان کوهدشت بوده وازافراددلسوزنظام هستندوازفعالان سیاسی بشمارمی ایند وخیلی دلسوز تراز کسان دیگر برای این استان دلسوخته اند وخود وخانواده خود راتمامی فدای این استان نمودند نمیشد بعنوان استاندار لرستان معرفی میشد

  9. هر کس را بگذارند باید ولایتمدار باشد

  10. اسفندیاری محبوب وتوانمدوازبزرگان نظام است .حق ایشان فراترازاستانداربودن است ایشان دغدغه خدمت رادارندتاریاست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.