تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

۴۳ کشته و ۴۴ زخمی در برخورد دو اتوبوس در اتوبان قم-تهران

  • کد خبر : 33701
  • 19 شهریور 1392 - 9:53

    در پی تصادف دو دستگاه اتوبوس ۸۷ تن از هموطنانمان کشته و زخمی شدن شدند. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری قم، در این حادثه که منجربه آتش سوزی هر دودستگاه اتوبوس گردیده است تا کنون ۴۳ نفر از هم وطنانمان کشته و ۴۴ نفر نیززخمی شده اند که […]

 

 

در پی تصادف دو دستگاه اتوبوس ۸۷ تن از هموطنانمان کشته و زخمی شدن شدند.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری قم، در این حادثه که منجربه آتش سوزی هر دودستگاه اتوبوس گردیده است تا کنون ۴۳ نفر از هم وطنانمان کشته و ۴۴ نفر نیززخمی شده اند که مصدومین به بیمارستانهای شهید بهشتی ونکویی قم منتقل شدند.
این دو  دستگاه  اتوبوس از شرکت آسیا سفر و تعاونی ۱۳ ترمینال جنوب به مقصد یزد در حال حرکت بوده است که با اتوبوس دیگری از اصفهان به مقصد تهران در ۲۵ کیلو متری قم برخورد کرده و دچار آتش سوزی می شود.

 سرهنگ اردشیر جمشیدی‌ راد رییس پلیس راه قم با بیان اینکه هر دو اتوبوس پس از برخورد با یکدیگر دچار حریق شده اند، گفت: علت اصلی بروز این حادثه نقص فنی (ترکیدگی لاستیک) و نقص در سیستم سوخت و برق اتوبوس تعیین شد که این دو علت در میزان خسارات نقش عمده‌ای را ایفا کرد.

این تصادف شدید منجر به انفجار یکی از اتوبوس‌ها شد و همین مسئله باعث شد تعداد مجروحان و فوت شدگان بسیار زیاد باشد.

 

 

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، پیریایی استاندار قم ضمن عرض تسلیت و اظهار تاسف از بروز این حادثه ،با حضور در صحنه تصادف دستورات لازم جهت رسیدگی فوری دستگاههای امدادی به حادثه دیدگان را صادر کرده و فرماندار قم رابعنوان نماینده ویژه خود تاپایان عملیات امداد ونجات مامور رسیدگی به وضعیت مصدومین وحادثه دیدگان کرد.

 کرم رضا پیریایی همچنین نمایندگان ویژه ایی را به هریک از بیمارستانهای شهیدبهشتی ونیکویی قم اعزام وآنهارامامور رسیدگی وپیگیری امور مصدومین کرد.

 

 

 همچنین  ایسنا نیز گزارش داد:

دکتر محمدی تقی طالبیان رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در تشریح جزئیات امدادرسانی به مصدومان برخورد دو دستگاه اتوبوس اسکانیا با یکدیگر که در کیلومتر ۲۸ اتوبان تهران به قم رخ داد گفت: با توجه به نوع گزارش دریافتی بلافاصله ۱۱ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی ۱۱۵ از پایگاه عوارضی به محل حادثه اعزام شد.وی با بیان اینکه اولین آمبولانس پنج دقیقه بعد از اعلام ماموریت و در ساعت ۲۲:۵۶ در محل حادثه حاضر شد گفت: ۴۴ تن از مصدومان این حادثه پس از دریافت اقدامات اولیه و تخصصی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان‌های شهید بهشتی، علی بن ابیطالب و نکویی انتقال داده شدند.

 به گفته طالبیان سه تن از این مصدومان تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

 سازمان پزشکی قانونی درباره این حادثه اعلام‌کرد: بر اثر انحراف یک دستگاه اتوبوس اصفهان – تهران در ساعت ۱۱:۳۰ دیشب، در محدوده پاسگاه کوشک نصرت اتوبان قم و برخورد با یک اتوبوس تهران یزد و یک تاکسی، ۴۳ تن در صحنه آتش‌سوزی ناشی از تصادف جان باختند.

 براین اساس، همگی جان باختگان در صحنه تصادف در بیمارستان شهید بهشتی و آرامستان بهشت معصومه قم منتقل شده‌اند و کار معاینه اجساد، توسط پزشکی قانونی استان قم تا ساعتی دیگر خاتمه می‌یابد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=33701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. افسوس

  2. ای واااااااااااااااااااااااااااااااای

  3. خدارحمتشون کنه…

  4. این افراد شهید اند یا…
    خداوند رحمتشون کنه کی پاسخگو این مصیبته !!! صاحب ماشین؟ پلیس؟ راهداری؟
    چرا صاحب ماشین به ماشینش رسیدگی نکرده
    چرا پلیس این ماشین رو توقیف نکرده به خاطر نقص فنیش که همون لاستیک هاش میشه
    چرا راهداری به کیفیت جاده ها مخصوصا جاده های پر تردد توجه نمی کنه
    امیدوارم که یکی از سه مورد بالا حداقل در اینجا جهان پاسخگوی بازماندگان این عزیزان باشن و برای توجیه ملت تقصیر رو گردن هم ننذازن و امیدوارم هیچ حادثه ای در اثر بی توجهی برخی انسانها رخ نده

  5. و اگر مرگ نبود دست انسان در پی چیزی می گشت.

  6. من صحنه رو دیدم،خیلی وحشتناک بود

  7. سه نفر آنها از همسایگان ما بودند یک زن و شوهر و طفل معصومشان واقعا سخته ، برای آنها طلب مغفرت وبازمندگان صبر مسئلت مینمائیم ، باید فکر اساسی برای سرعت اتوبوسها بشود

  8. خیلی خیلی غم انگیز است خدا رحمتشان کند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.