- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سنگ لرستان جایگاهی در بازارهای جهانی ندارد/ ضرورت بازاریابی برای سنگ لرستان و حضور در نمایشگاه‎های بین‎المللی

 

دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: هم اکنون معادن سنگ غنی و با ظرفیت بالا در لرستان وجود دارد که متاسفانه بازار فروش این مواد معدنی رونق چندانی ندارد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، رضا بسطامی در همایش شناخت فرصت‎های سرمایه‎گذاری صنعت سنگ لرستان افزود: ۲۰ درصد مجوزهای معدن صادر شده در محدوده‎های شهری و روستایی است.

وی با بیان اینکه  ۱۱درصد مساحت معدن‎های دارای مجوز کشور در مناطق حفاظت شده هستند، اضافه کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ معدن و ۵ هزار و ۵۰۰ واحد سنگبری در سطح کشور وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه  هم اکنون معادن سنگ غنی و با ظرفیت بالا در لرستان وجود دارد که متاسفانه بازار فروش این مواد معدنی رونق چندانی ندارد، ادامه داد: ۱۷۶ پروانه بهره‎برداری معدن در لرستان صادر شده که از این تعداد ۱۰۷ معدن فعال است.

بسطامی با انتقاد از اینکه در حال حاضر  سنگ لرستان جایگاهی در بازارهای جهانی ندارد بلکه فقط چند بازار بسیار کوچک اروپایی و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس سنگ لرستان را خریداری می‎کنند، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد بازاریابی برای سنگ لرستان به صورت جدی پیگیری شود  و در این راستا حضور در نمایشگاه‎های بین‎المللی و عرضه انواع سنگ‎های استان در این نمایشگاه‎ها، عامل مهمی در راستای معرفی سنگ لرستان به جهان است.

دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی معدن کشور اضافه کرد: با بیان اینکه سال گذشته در نمایشگاه صنعت سنگ در تهران هیچ نماینده‎ای از لرستان حضور نداشت، گفت: ایجاد شناسنامه صنعت سنگ لرستان برای ارائه توانمندی‎های لرستان به سرمایه‎گذاران امری ضروری است.