تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی/اجرای ۱۰۰ برنامه در قالب برنامه‌های فرهنگ رضوی در استان

  • کد خبر : 33849
  • 23 شهریور 1392 - 9:07

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اجرای یک‌صد برنامه در قالب برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی در استان خبر داد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا،  حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی گفت: با شکل‌گیری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برنامه‌ریزی شد که هفته فرهنگ رضوی برای اولین […]

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اجرای یک‌صد برنامه در قالب برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی در استان خبر داد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا،  حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی گفت: با شکل‌گیری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برنامه‌ریزی شد که هفته فرهنگ رضوی برای اولین سال در استان برگزار شود که در این راستا یک‌صد برنامه در طول این هفته فرهنگ رضوی در استان لرستان برگزار شد.

وی افزود: این برنامه‌ها شامل برپایی نمایشگاه، قرائت خاصه امام رضا(ع)، جشنواره‌های خوشنویسی و … بود که این برنامه‌ها از ابتدای آغاز فرهنگ رضوی آغاز و امروز با مراسم اختتامیه جشنواره نماهنگ رضوی پایان یافت.

اسماعیلیان گفت: با فراخوان پنجمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی ۳۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره در لرستان ارسال شد که از بین آنها ۱۷ اثر برگزیده و از بین این ۱۷ اثر سه اثر برتر انتخاب که از بین آنها یک اثر به جشنواره بین‌المللی رضوی در حرم رضوی راه می‌یابد.

در این جشنواره نماهنگ رضوی، بنا بر رای هیئت داوران پنجمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی متشکل از امیرحسین نوایی، سعید شاه‌حسینی و داریوش غریب‌زاده از بین ۱۷ نماهنگ برگزیده راه یافته به بخش مسابقه جشنواره نماهنگ رضوی، لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ریال به‌خاطر جلوه‌های بصری به نماهنگ «محمد(ص)» اثر سعید صدرزاده اختصاص یافت.

همچنین، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون ریال به نماهنگ «بازگشت» اثر مژگان روشناده از بروجرد به‌عنوان برگزیده سوم این جشنواره تعلق گرفت.

همچنین، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰ میلیون ریال به سعید همتی‌وند به خاطر نماهنگ «معین‌الضعفا» اختصاص یافت.

هیئت داوران پنجمین جشنواره نماهنگ رضوی هیچ یک از نماهنگ‌ها را شایسته مقام اول نشناختند لذا به‌دلیل پایین بودن سطح کیفی آثار در این بخش برگزیده‌ای معرفی نشد.

از نظر هیئت داوران جشنواره نماهنگ رضوی هنرمندان در نماهنگ های ارسالی از نکاتی شامل دقت نظر و توجه به موسیقی، توجه به معیارهای مناسب تصویری، خلاقیت در طراحی تصویرسازی، خلاقیت در طراحی تصاویر در خور و با شان جشنواره غفلت کرده‌اند.

همچنین، استفاده مکرر و ناهمخوان از تصاویر آرشیوی، عدم توجه به عنصر ریتم، استفاده از تصاویر به‌صورت تزئینی، عدم توجه به عنصر تخیل و تصور از دیگر ضعف‌های نماهنگ‌های این جشنواره اعلام شد.

در بخشی از این مراسم از منتخبان جشنواره‌ها برنامه‌های جنبی پنجمین جشنواره نماهنگ رضوی از جمله سیدجلیل حسینی، عکاس رضوی، سکینه نبوی‌پور، برگزیده جشنواره خوشنویسی رضوی، مهران جمشیدیان، خوشنویس رضوی و حسین محمدی، برگزیده جشنواره تجسمی رضوی تجلیل شد.

همچنین از تابلوی خوشنویسی مهران جمشیدیان، هنرمند لرستانی با موضوع رضوی، در خرم‌آباد رونمایی شد.

این خوشنویس لرستانی تاکنون تعدادی از آثار خود با موضوعات امام رضا(ع) و آیات قران را به حرم رضوی اهدا کرده است، همچنین این هنرمند لرستانی چند اثر خود را به حرم امام حسین(ع) اهدا کرده است.

مهران جمشیدیان همچنین، در نمایشگاه هفته فرهنگ رضوی که در خرم‌آباد دایر است، نیز با حضور خود به معرفی آثار خوشنویسی خود با موضوع امام رضا(ع) پرداخته است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=33849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.