تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

گزارش تصویری/مراسم استقبال از کاروان خدام و پرچم گنبد حضرت امام رضا(ع)

  • کد خبر : 33915
  • 24 شهریور 1392 - 10:08

                              عکاس : قدرت اله فیاض بخش / میرملاس نیوز      

1 momo (09)

 

 

 

1 momo (01)

 

1 momo (02)

 

1 momo (03)

 

1 momo (04)

 

1 momo (06)

 

1 momo (07)

 

1 momo (08)

 

1 momo (09)

 

1 momo (010)

 

1 momo (011)

 

1 momo (012)

 

1 momo (013)

 

1 momo (014)

عکاس : قدرت اله فیاض بخش / میرملاس نیوز

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=33915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 23در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۳
  1. استقبال خوبی بود

  2. جناب فیاض بخش توضیحات بیشتر لطف

  3. احسن بر عکاس ماهر و چیره دست فیاض دوران

  4. عکس دوم واسه من نوستالژیکه

  5. واقعا شهرمون عکاس ماهری داره ….

  6. سلام
    واقعاً نمی فهمم … بعضیا یا معنی بت پرستی رو نمی دونن، یا اگرم می دونن خدای ناکرده از روی عناد و کینه ورزی دارن اینجوری کامنت میدن
    این متن رو برا اونا می نویسم که نمی دونن
    ببین عزیز من … کسی که بت پرسته به هیچ وجه حضرت ا… رو قبول نداره و اون بت یا شیء رو خدای خودش می دونه! نه اینکه بره اون بت رو واسطه قرار بده برا تقرب به خدا
    اما اینجا بحث یه چیز دیگست اصلاً ، دقت کنید؛ ما این پرچم رو به واسطه ی اینکه به نام اهل بیت هستش واسمون عزیزه! نه اینکه ما بگیم این پرچم خودش به خودی خود شفا میده! نه! بلکه ما این پرچم رو گرامی می داریم ، چونکه یه جورایی وصله به امام رضا.
    شمایی که می گید بت پرستیه! کجا بودید وقتی کور مادرزاد کنار ضریح امام رضا شفاشو از خدا گرفت؟ کجا بودید وقتی این پرچم رو بردن شیراز مریض سرطانی با همین پرچم شفا گرفت؟ کجا بودید وقتی اون پسر کم سن و سال داخل حرم امام رضا چسبوندنش به ضریح و سیاه‌سرفه‌ای که داشت، از رم بیرون نیومده شفا گرفت؟
    اگه بنا باشه هر چیزی رو بت پرستی بدونیم ، پس دیگه وارد حرم می شیم نباید اون در چوبی حرمو ببوسیم. نباید به ضریحدست بزنیم. چه می دونم، نباید دستمون رو به ضریح بگیریم … یا شال عزای امام حسین رو نباید ببوسیم.
    این که شد تفکر وهابیت ملعون …. !
    یه تنه درخت هیچ قداستی برای ما نداره! اما وقتی از تنه اون درخت، میرن چوبی رو تهیه می کنن که با اون چوب ، درب حرم حتی یه امامزاده رو می سازن ، اون موقع اون چوب دیگه برای ما مقدس می شه ….
    این نیست که ما چوب پرستیم! نه! ما به خاطر اینکه اون چوب ارتباطی پیدا کرده با اون حرم و صاحب اون حرم ، اونو تکریم می کنیم.
    واقعاً وقتی می بینیم اون پیرمرد روستایی با عصای کهنش با چه عشقی اومده و فقط به عشق دیدن پرچم گنبد آقا این همه راهو اومده، … یا اون مادری که اسپند دود کرده برا خادمای حرم آقا …. آدم حسرت می خوده … غبطه می خوره که ببین … ببین به این ها می گن عاشق! نه به من ….
    مجنون به خاطر اینکه یه سگ به کوی معشوقش رفته بود ، کف پای اون حیوون نجس العین رو بوسه می زد …
    اون “عاشق” بود… هر نسیمی که بوی “معشوقش” رو میداد پیش (بخونید: په یش) می رفت ….
    او وقت ما ادعامون می شه که عاشقیم … هر موقع هم حاجتی داریم می گیم امام رضا من عاشقتم …
    اما از این طرف اینطوری ……..
    به خدا یه ذره هم از رو تعقل حرف زدن بد نیست …..
    صلی الله علیک یا علی بن موسی الرضا …. و صلی الله علی عشاقک یا مولا …. یا علی مدد

  7. سلام دوستان.عصربخیر.عیدتون مبارک.در مورد نظراتتون،چند نکته:
    براى زائر امام معصوم (ع)، خود سنگ و چوب ارزشى ندارد. بوسیدن پرچم،ضریح و….از حرم، از آن جهت است که منسوب به محبوبش یعنى، امام معصوم است.
    در قرآن کریم نیز آمده: حضرت یعقوب، لباس یوسف را بر چشم خود گذاشت و بیناییش برگشت: « فَلَمَّا أَنْ جاءَ الْبَشِیرُ أَلْقاهُ عَلى وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِیراً قالَ أَ لَمْ أَقُلْ لَکُمْ إِنِّى أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ؛[۱] پس چون مژده رسان آمد، آن پیراهن را بر چهره او انداخت، پس بینا گردید. گفت: آیا به شما نگفتم که بى ‏شک من از [عنایت‏] خدا چیزهایى مى ‏دانم که شما نمى‏دانید؟» تبرّک و شفا به پیراهن حضرت یوسف، نمونه‏اى از تبرّک و شفا به چیزى است که به شکلى منسوب به اولیاى الهى است.

    همچنین بر اساس روایات معتبر نزد شیعه و سنى، اصحاب پیامبر اکرم(ص) هنگام وضو گرفتن ایشان، هجوم مى‏آوردند تا هر کسى قطره ‏اى از آب وضوى ایشان را به عنوان تبرّک بگیرند به گونه ‏اى که نمى ‏گذاشتند قطره ‏اى از آب وضوى پیامبر(ص) بر زمین بریزد و اگر به کسى چیزى نمى ‏رسید، از رطوبت دست دیگرى استفاده مى ‏کرد.اگر تبرّک گرفتن به قطرات آب، شرک و حرام بود، وظیفه آن حضرت نهى و بازداشتن اصحاب از این عمل بود.

    پس دوستان مسائل رو اشتباه نگیرید و اینکه این مراسم هزینه ای نداشته. هزینه پذیرایی هم از نذورات مردم عاشق و ارادتمندان اهل بیت بوده است.
    التماس دعا

  8. باسلام
    خدمت عزیزان
    تبرک جستن به آنچه که منسوب به امام ع یا پیامبر ص باشه شرک نیست بلکه نشان از ایمان قلبی با آنها داره. چراکه عشق به معشوقه که باعث میشه هرچه که عاشق رو به یاد معشوق میندازه عزیز بداره حتی اگه چوب، خاک یا حتی یه تابوت باشه.
    امام رضا ع تو حرم خودش زائرشاشو عزیز و محترم میشماره حالا تبرک و عزیز دونستن خادم و پرچم امام ع احترام به حضرت وعزیز دونستن ایشونه یا خداینکرده شرک؟

  9. لعنت بر کسی که مخالف رهبر و امام رضاس این کارا بت پرستی نیست به خدا

  10. درود و مرحبا به هیئت مساکین الزهرا(س) که عقلانی وعالمانه و هنرمندانه ، مفهوم عشق حقیقی را در لباس ِفرهنگ این خطه میگنجاند تا هویت ما ازدرون پوکیده نشود.

  11. خوابیدگان بیدار یا بیداران غافل ؟
    خدایا به خوابیدگان ما بیداری
    وبه بینایان و فهمیدگان ما شعور

  12. اولا : اهل بیت ما ، اول بنده خدا بودند و بعد معصوم و امام .
    دوما : اون چیزی که منتسب به اهل بیت باشه ما دوسش داریم و براش ارزش قائلیم .
    سوما : احادیث و آیاتی در قران و کلام اهل بیت هست که چیزهایی که منتسب به اهل بیت هستند رو توضیح دادند.
    چهارما : به گفته امام خامنه ای ، بعضی ها یا مغرزند و یا نادان . کسی که میاد میگه بت پرستیه یا مغرزه یا نادان،چرا که اگر کمی تحقیق و مطالعه می کرد و سرش رو از ماهواره بیرونمیاورد می فهمید که واقعیت امر چی هست.
    پنجما : شمایی که ادعا داری که از این مردم بالاتری و بهتر می فهمی ، مطمئن باش ، سطح تفکرات همین مردم هست که باعث شده انقلاب اسلامی شکوفا و بارور بشه ، در کلام اهل بیت ما هست که می فرمایند: همیشه خودت را از همه مردم پایین تر بدان .
    متاسفم برای تفکر نادان هایی که بدون مطالعه و تحقیق حرف می زنند و طوطی وار سخن شبکه های ماهواره ای رو بر زیان میارن.
    هر چیزی که منتسب به اهل بیت باشه محترمه و عزیزه.

  13. یه گزارش تصویری هم سایت انفطار لرستان کار کرده که اون هم جالبه
    http://enfetar.ir/?p=18959

  14. فیاضضضضضضضضضضضضضضضض

  15. سلام
    دوست عزیزی که این کارها رو بت پرستی میدونی لابد حضرتعالی اگه زمان پیامبر و ائمه بودی که به زیارت کعبه میرفتن و به گرد کعبه طواف می کردند و حجرالاسود رو میبوسیدند نعوذبالله به این بزرگواران هم انگ بت پرستی میزدی.

  16. باسلام خدمت دوست شبهه افکن عزیز!
    بابادمت گرم یه کم خودتو آبدیت کن!این شبهه ها که مال دوران بوقه!حداقل اگه می خوای شبهه واردکنی یه کم مطالعه کن که شبه ات ارزش جواب دادن داشته باشه!این شبهه ای روکه جنابعالی واردکردی بیش ازتعداد موهای سرت بهش جواب داده شده!برو رو یه شبهه ای فکرکن که جواب نداشته باشه!

  17. اصلا هم عکسهای خوبی نه ه ه ه ه ه ه ه ه ه؟بوووووووووووووود.گپ ول ازروستای خوشناموند بخش تاج محل

  18. مرحبابراین عکاس

  19. وای بر روزی که طر فداری و شعار برای ائمه قرآنی باشد بر نیزه ی ظلم معا ویه ها.

  20. این کار مستحبه حتی اگر واجب هم باشه درگیر شدن محرم و نا محرم تا این حد که در برخی عکس ها دیده می شه زبونم لال شبه ی تماس دارد و به نام و خاطر ائمه ماجور نیست . شاید برخی بفر مایند انها زن ومرد عاشق امام رضا هستند. می شود عاشق ائمه بود ونسبت به حلال و حرام خدا بی تو جه بود . استغفرالله ربی واتوب الیه.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.