تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

پاتوق هنری و نمایشگاه مجازی۳۱/ خوشنویسی (سیاه مشق) سلیمان میری

  • کد خبر : 33947
  • 25 شهریور 1392 - 1:37

  ——————————————— سلیمان میری / کوهدشت کارشناس طراحی و چاپ پارچه و لباس دانشگاه هنر تهران – پایان نامه کارشناسی با عنوان کاربرد فرم های سیاه مشق دوره قاجار در طراحی پارچه ولباس مدرس و دارای مدرک ممتاز انجمن خوشنویسان ایران————-  بخشی از فعالیت های هنری و در یافت لوح و جوائز  –  نفر اول پانزدهمین جشنواره بین […]

12copy - Copy

 

———————————————

سلیمان میری / کوهدشت

کارشناس طراحی و چاپ پارچه و لباس دانشگاه هنر تهران

 پایان نامه کارشناسی با عنوان کاربرد فرم های سیاه مشق دوره قاجار در طراحی پارچه ولباس

مدرس و دارای مدرک ممتاز انجمن خوشنویسان ایران
————-

 بخشی از فعالیت های هنری و در یافت لوح و جوائز 

–  نفر اول پانزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان جهان

–  نفر اول شانزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان جهان

–  نفر اول هفدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان جهان

– مسئول و دستیار کارگاه خوشنویسی نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان جهان

– تقدیر از سومین  جشنواره بین المللی فجـر

– تقدیر از چهارمین  جشنواره بین المللی فجـر

 – مقام اول مسابقه بزرگ تسنیم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

– اثر برگزیده نخستین دوسالانه خوشنویسی ایران. قزوین

– دیپلم افتخار و نفر اول جشنواره خوشنویسی رضوی یزد در رشته شکسته نستعتیق 

– برگزاری نمایشگاه گروهی هنر ایران. موزه فشن کوبه ژاپن

– برگزاری دوره های تدریس و آموزش خوشنویسی در انجمن خوشنویسان ایران

– مقام اول دومین جشنواره تولیدات حوزه هنری ایران

– نفر سوم پنجمین جشنواره هنر جوان در بخش نستعلیق

– برگزیده اولین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران

–  برگزاری کلاس های آموزش خوشنویسی و کالیگرافی در دانشگاه هنر تهران

– برگزاری  ۴نمایشگاه کیف و کمربندهای چرمی با استفاده از خوشنویسی ایرانی در تهران

– برگزیده بخش خوشنویسی فرهنگستان هنر جهت اعزام به کشور لیتوانی

 –  شرکت در نمایشگاه اساتید خوشنویسی ایران.یزد

– عضو موسسین کانون تایپوگرافی دانشگاه هنر تهران

—————————————-

سیاه مشق از انتزاع سنتی تا انتزاع شخصی

با ظهور اسلام و پایان دوره ساسانیان خط عربی کوفی جایگزین خط پهلوی شد بنابراین تاریخ تحول خط فارسی همانا تاریخ تحول خط عربی است. در حالی که عمده تبدیل نگارش حروف به خوشنویسی هنرمندانه در جهان اسلام به عهده ایرانیان بوده است.

 در زمان حکومت تیموریان در ایران،خط و خوشنویسی به اوج کمال خود رسید. پس از خط تعلیق که نخستین خط شکل گرفته ایرانی بود نستعلیق شکل گرفت که به گواه آثار آفریده شده به عنوان زیباترین خط و برترین خط اسلامی شناخته شده و آن را «عروس خطوط اسلامی» نامیده اند. در تکامل خط نستعلیق اساتید زیادی کوشش های فراوانی کردند تا اینکه در دوره شاه عباس صفوی خوشنویس نامی و بزرگ، میرعمادالحسنی با نبوغ خود تغییرات و سبکی در خط نستعلیق بوجود آورد که هنوز پس از گذشت ۴۰۰ سال الهام بخش خوشنویسان است. از سده هفتم به بعد نوعی از تمرین خطوط شش گانه از فرم تفنن خارج و وارد رقعه های مستقل شد که به آن سیاه مشق می گویند. آیدین آغداشلو تعریف خاصی از سیاه مشق ارایه کرده است: « گونه ای از خط نستعلیق بدون اینکه در ماهیت اصلی اش تغییری ایجاد شود، سیاه مشق است که در آن خوشنویس بدون توجه به وجه ادبی متن، حروف را بر روی هم تکرار میکند.» سیاه مشق همواره به عنوان قالب بسیار زیبایی که خوشنویس امکان این را داشت که عواطف، احساسات و درونیات خود را به شیوه ای آزادانه تر بیان کند مورد توجه خوشنویسان مخصوصا نستعلیق نویسان بوده است.کلا موضوعی بنام سیاه مشق بر اثر کمبود فضای کاغذ در زمان گذشته بوجود آمد. بر اساس تعاریف مختلف ارایه شده وآثار بجامانده میتوان گفت سیاه مشق یکی از قالب های خوشنویسی به ویژه نستعلیق است که در آن وجه صوری و فنی اثر بر وجه ادبی آن غالب است. از قرن یازدهم هجری شیوه سیاه مشق از صورت یک تمرین ساده ابتدایی به صورت زبان و بیانی تازه و شگفت انگیز درآمد و در قرن سیزدهم یعنی دوره ناصری به اوج رسید. زبانی که به عنوان یک هنر ناب و فارغ از دغدغه انتقال ادبی مفاهیم و فقط با ایجاد زیبایی بصری تا به امروز تداوم یافته است. سیاه مشق در دوره قاجار به دست هنرمندان بزرگی چون میرزاغلامرضااصفهانی، میرحسین خوشنویس باشی و میرزاکاظم به کمال رسید و به عنوان قالبی زیبا و هنرمندانه مورد توجه قرار گرفت. آنچه امروزه به عنوان سیاه مشق میشناسیم، هنرمندانه ترین بخش خوشنویسی ایرانی است، جایی که ترکیب بندی ودرک عالی از فضا و کادر رخ مینماید. برترین ویژگی سیاه مشق ریتم یا تکرار است.ریتم از یک سو تاکید و شخصیت بخشیدن به هر یک از عناصر است و از سویی به خوشنویس اجازه می دهد تا با استفاده از آن فضاهای مثبت ومنفی فعال و زیبا بیافریند.در بسیاری از سیاه مشق ها خوشنویس از دو یا چند دانگ قلم استفاده کرده است که فضایی با عمق و پرسپکتیو به دست آمده است. هر چند تلاقی و برخورد حروف و کلمات و قرار گرفتن آنها بر روی همدیگر نیز چنین احساسی را ایجاد میکند. سیاه مشق از طرفی سفیدمشق نیز میباشد به صورتی که خوشنویس در اثر خود به همان اندازه که به فضای سیاه توجه دارد باید به فضای سفید نیز توجه داشته باشد. در واقع همان قانون سواد و بیاض را در کل قطعه باید بوجود آورد. این مختصری بود که میتواند کمک کند تا دلایل زیبایی سیاه مشق به عنوان جلوه ای ناب از هنر انتزاعی نشان داده شود تا به درک عمیق تری از رابطه شاکله حروف با ترکیب بندی برسیم.بررسی سیاه مشق از جهات مختلف به ما کمک میکند که بیشتر به ظرفیت های آن برای ایجاد ترکیب بندی های متفاوت و منسجم در فضاهای مختلف پی ببریم.

 

این مجموعه حاصل تلاش چند ساله ام در زمینه سیاه مشق بوده است. بیشترین سعی من رسیدن به “فردیتی” متفاوت و نگاهی از روزنه شخصی و انتزاعی برای ایجاد کارکرد معناگرایانه و فضاسازی مدرن با حروف نستعلیق بوده است و نیز مهمترین دغدغه ام جاری کردن “من بی خویشتن” در کالبد آثارم بوده است.  امید است که این گام های کوچک شروعی برای خلق آثاری از این دست با نگاهی خاص باشد.  

————————–

 

 

 

*

0012

*

3

*

4

*

5

*

7

*

8

*

 9

*

 10

*

 11

*

 12

*

13

*

14

*

15*

16

*

17

*

18

*

19

*

200 copy

*

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=33947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 191در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱۹۰
  1. سلیمان جان . دست مریزاد . واقعاً چشم نوازند . چند سالیست که خودتان و آثارتان را زیارت نکرده ام . جای بسی خوشحالیست امروز با نگرش جدید و ذوقی بسیار ، آثاری خلق کرده ای که قابل تماشا و تامل هستند . هر بژی .

    • ممنون از محبتت رضاجان…
      همنشینی و دوستی با شما در سالهای گذشته بسیار راهگشا و تآثیرگذار بوده…
      سرشار از زیبایی باشی…

  2. خسته نباشی استاد ما که از هنر بویی نبرده ایم ولی چشمانمان چیزی جزء زیبایی چیزی ندید

  3. با سلام خدمت دوست عزیزم سلیمان جان …
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    درود بر دست و قلمت سلیمان عزیز ، واقعا مراحل سیاه مشق از انتزاع سنتی تا انتزاع شخصی رو
    به زیبایی هرچه تمام تر به تصویر کشیدی و اگر مطلبی هم نوشته نمیشد آثار گواه این سیر تکاملی بسیار زیبا بودن ، همیشه تر از اینت موفق باشی دوست عزیز …

  4. درود بر سلیمان عزیز

  5. بالاخره چشمانمان با دیدن آثار دلنشین و پر از رمز و رازت روشن شد
    در پناه حق مستدام باشید .

    • سپاس فراوان از نگاه زیبای استاد نازنینم کیومرث سلگی…
      استادی که سالهاست در وادی هنر نشر عشق و مهر میکند، بنده به عنوان کوچکترین خوشه چین باغ هنر و معرفت و اخلاق والای ایشان افتخار این را دارم که در محضرشان تحصیل مهر و عشق و هنر میکنم…
      “هنرمند بودن و خوشنویس بودن” کمترین شآن و فضیلتی است که میشود برای ایشان قا‌‌ئل شد…
      ظل او پاینده باد، ماه او تابنده باد….

  6. یسیار زیبا و قابل تامل
    آفرین بر دست و بر بازوت باد جناب آقای میری

    • سپاسگذارم از شما جناب آقای مرادی..
      مقام و جایگاه بلند شما در هنر خوشنویسی در کمال فروتنی قابل ستایش است..
      همیشه سبز باشی…

  7. دیرآمدی ای نگار سرمست زودت ندهیم دامن از دست
    سلام بالاخره آمدی ایکاش دست اندرکاران سایت ها علی الخصوص هم استانیهای عزیز پیش تر از این به فکر درج آثار هنرمندان بومی می بودند باز هم دستشان درد نکناد
    احسنت استاد دست مرسزاد کلکتان سبز وپرتوان باد

  8. ببخشید دست مریزاد
    اشتباه چاپی بود

  9. هر کو نکند فهمی زین کلک خیال انگیز
    نقشش به حرام ار خود صورتگر چین باشد
    درود بر قلمت
    مانا باشی

  10. واقعا عالی بود دست گولت درد نکنه کشور ایران به این طور جوان نیازمند است

  11. احسنت زهی نقشی کز عطسه او جان شد

  12. بلبلان را عشق با روی گل است
    میخواهم بگویم و بنویسم,که نمیتوانم نگویم وننویسم ممکن است جزئی را بخوانند و قضاوت کلی بکنند.اما اطمینان دارم اهل ذوق و هنر,نه هنر,احساس سوار بر قلم را ضیافتی شایسته و بایسته بر سفره عشق ترتیب خواهند داد
    کلمات .نمیدانم با اینان جه کنم.زنده بودن احساس مرهون انهاست.اما برای بیان زیبایی و ظرافت در کنار عظمت و معنای هنرهنرمندی چون سلیمان احساس میکنم که کوزه های شکسته و کوچک و الوده و زشتی اند.و من در دلم دریاست.ولی چه کنم که برای رفع این تشنگی و عطش سوزان جز این کوزه های ترک دار و حقیر در دستم نیست.
    گرما و روشنی دو اتش اهورایی علم و عشق در کنار حقیقتی مقدس به نام اگاهی ,خالق معجزه ای شده که دستان پرتوان جناب میری با تکیه بر ان سیاه مشق را ازتاریکی ظلمت وسردی زمستانی که جبر سنت و جامعه بر ان حاکم نموده, رهانیده و راه ورود به زمین و زندگی جاوید را فرا روی ان گشوده است.
    طوفان خشم و بیتابی کلمات که خویش را بر ساحل وجودم میزند و با موج و غرش و عصیان صخره ها را در هم میشکند,میگوید, با چشمی غیر از چشم سر باید به تماشای این اثار نشست,چرا که چشم سرطول و عرض را میبیند وزرق و برق را.اما اگر با چشم دل و باطن به تماشا بنشینیم,کوهساری از معنا را را نظاره گر خواهیم بود که در ان گلهای خوشرنگ,گیاهان شفا بخش معجز اثر,نقشها و عطرهایی که از خلقت حکایتها دارند,پرندگان زیبایی و لطافت و ازادی و چشمه های قدسی خلوص که ستارگان در ان تن میشویند,سرچشمه های طهارت و تقوا که افتاب و ماه از ان میتابند,جویبارهای پاک نیایشگر که گویی روح پاک فرشتگانند که از خاک تیره کویردوزخی بهشت میرویانند و مهبط فلق صبح و شفق شامگاهی و……..وجود دارد که این کوهسار را جلوه ای خاص و اهورایی بخشیده است.وانچه را در بیان نمی اید و در وصف نمیگنجد بیان کرده است.
    جناب میری عزیز راهی که شما به درستی قدم در ان نهاده اید همان تعهد و رسالتی که هنرمند واقعی سنگینییش را بر دوش خویش احساس مینماید و با در ک زمان ونیاز با تکیه برچهارچوبها و اصول از قالب و ساختار به سمت معنا و محتوا حرکت میکند.
    و اما اوج کار شما جاری بودن روح من بی خویشتن در اثارتان است که خود نیز بدان اشاره فرموده اید.
    که معتقدم تحقق چنین مهمی در کار شما به مدد نور اگاهی و نیروی ایمان است.چون اگاهی واقعیت شناسی است وایمان حقیقت پرستی.نخستین شناخت میدهد و دومین حرکت و امیزه ای از این دو است که ادمی را از زندانهای جهل و اسارت میر هاند.
    حیف و صد حیف که محدودیت فضا و تنگی حوصله مخاطب شیرینی این دیدار را کمی به کامم تلخ کرد.و مجال گفتگوی بیشتر را گرفت.بهرحال انچه مسلم است و بر هیچ کس پوشیده نیست توان بالای شما سلیمان عزیز در عرصه هنر است که مایه افتخار و مباهات میباشد و به امید روزی که به انچه استحقاق شماست در این عرصه دست یابید

    • خیلی ممنون از نگاه پرمهرتان جناب آقای پیری..
      خود را بسیار کوچکتر از آن میبینم که شما در واژگان بزرگ و سنگین به تصویر کشیده ای..
      به یقین این تعاریف پژواکی ست از نگاه زیبا و خیال و اندیشه متعالی تان در آیینه آثار کمترین حقیر…
      همیشه بزرگ اندیش باشی…

    • درود بر قلمت بهروز جان
      واقعا کلمات در هم تنیده ات محصورم کرد

      • سپاسگزارم از نگاه پرمهرت صمد جان
        این اخلاص شما ستودنیست و قابل احترام.قلم ناچیز ما را هیچگاه یارای برابری با شکوه و شگفتی و زیبایی شور انگیز خورشید هنر جنابتان نمیباشد که حروف و کلمات در زیر انگشتانتان همچون تشعشعات این خورشید,جلا و صفایی میابند به مانند قطرات شبنم بر نیلوفر,و شور و شوقی که حیات را بر صفحه سفید کاغذ ترسیم مینماید.

    • سلام بر بهروز خوش قلم و درود بر سلیمان خوش ذوق
      جناب آقاى میر
      شکى در این نیست که شیرینى قلم بهروز عزیز ریشه در ضیافت هنرى ست که شما و دوستانتان به رآه انداخته اید.
      آفرین بر استاد ارجمند ” على آقا” ى عزیز که حلاوت و شیرینى این هنر را با درج این گزارش زیبا و با تجمیع کامنت هاى این همه هنرمند بزرگ کوهدشت، بکاممان دو چندان شیرین کردند.
      سپاس

      • سلام و درود بنده نیز نثار شما باد دوست و همکار عزیز
        از نگاه زیبایتان بسیار سپاسگزارم و وجود شما را در فضای مجازی به سبب توان بالا و اندیشه بروز,لازم و ضروری میدانم.
        سبب همه این نگاهها, زیبایی کار جناب میریست که دستها را به قلم برده و کلمات را در زیباترین شکل ممکن به خدمت خود دراورده.
        انسانهایی که درونی زیبا دارند زیبا خلق میکنند و ضیافت زیبا بر پا میدارند و زیبا اندیشان را بر گرد این سفره وحدت میدهند.
        نگاهتان همیشه زیبا و کامتان نیز همیشه شیرین

  13. وصفتونو شنیده بودم ،خوشحالم که کاراتونم دیدم……
    باعث افتخارین، موفق باشین…………………………….

  14. موفقیتاتون همیشه مستدام..

  15. پسر عموی عزیزم از دیدن آثار هنری ماندگارتان بسیار خوشحال شدم

  16. از این همه زیبایی خیره کننده حیرت زده ام.
    دستتون درد نکنه و پاینده باشید

  17. وقتی از سلیمان می شنوم یا هرجا که یادی از او میشود یاد آن روزی می افتم که در شلوغی خوابگاه هادیان و در اتاق کوچک و باصفایی مهمان سلیمان بودم و او در شرایطی نچندان مساعد و با خونسردی منحصر بفرد! و لبخندی لجوج! داشت خطی نستعلیق را تحریر میکرد… چند روز بعد شنیدم همان کار برگزیده شده!
    و درست از همان روز سلیمان برایم سلیمان شد…
    تبریک میگم به سلیمان عزیز بابت موفقیتهایش و تشکر از استاد حسین پور عزیز که به این فضای مجازی با حُسن سلیقه، اعتباری دوستداشتنی بخشیده.

  18. کاراتون بی نظیربود.

  19. با سلام وخسته نباشید خدمت دوست عزیز جناب آقای میری
    بسیار زیبا ودلنشین خدا قوت

  20. سلام برسلیمان عزیزم یادش بخیر اولین بار که دیدمت توجشنواره گلستان بود آخرین بار هم نمایشگاه مرکب استادان کلاًزیاد ندیدمت ولی خوشحالم که دیدمت و باهات دوست ورفیق شدم .یادش بخیر تواتاق استاد گرانقدرمان جناب استاد فردین تبریزی برایمان ستار نازی زدی واستاد هم باآن حس وحال پاکش برایمان خط نوشت وزیر خطی که بمن هدیه داد،نوشت ****درحضور دوست گرانقدر جناب آقای سلیمان میری برای سروش نوشتم***واونجا بود که فهمیدم چقدر مورد تایید استاد تبریزی هستی.
    سلیمان جان خوشحالم که همچنان قوی وپرتوان و پاک می نویسی .دوستت دارم ،امیدوارم هر چه زودتر ببینمت.

    • درود بر شما سروش عزیز که لطف کردی و با نگاه قشنگت و حرفای صمیمانه ات ما رو به فضای زیبای گلستان و گرگان دعوت کردی…
      همیشه موفق باشی دوست خوبم…

  21. سلیمان جان ، طبع بلندت تو کارهات پیداست و همیشه همینه که کارهاتو زیبا می کنه، برات آرزوی موفقیت هرچه بیشتر می کنم و افتخار می کنم که دوستی چون تو دارم 🙂

  22. چنین آثار زیبا و پر معنایی هرفرد بی هنری چون من رو به تقدیر و تشکر از خالق توانایی به نام استاد فن جناب آقای :
    سلیمان میری وا میدارد،درود بر شما عزیزان که با خلق این زیباییها غبار غربت رو از تن خسته هم ولایتیهایتان میزدایید
    هنر سنجی کند سنجیده ی عشق *** نبیند عیب هرگز دیده ی عشق
    ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۳ – ارسالی از قزاقستان kz

  23. قلندران حقیقت به نیم جو نخرند قبای اطلس ان کس که از هنر عاریست…… استاد با دیدن کارهایت بسیار لذت بردم … موفق باشی انشالله

    • صمدجان منم از پیشرفت روز افزون شما در خوشنویسی بسیار خوشحالم و لذت میبرم…
      شما هم موفق باشین…

  24. شاهکار بود
    تبریک میگیم.
    تجمع این این همه ذوق و سلیقه هنر کار یک هنرمند واقعی ست.

    • آقای آزادبخت عزیز اصطلاح هنرمند واقعی دریایی از مفاهیم و معانی و مراحل سیروسلوک هنری و انسانی در دل او نهفته است و بنده حقیر بدون هیچگونه تعارفی در برابر این دوتا واژه هولناک احساس خجلت و شرمساری میکنم…
      ببخشید…

  25. آثار شما را می توان از دیدگاه زیبایی شناسانه و کارکرد بیانگر تجزیه و تحلیل نمود. در ایجاد بعد معناگرایی نوشتار از عناصر بصری در خط نستعلیق بطور قالب سیاه مشق بهره جستید. نکته حائز اهمیت تلاش شما برای برقراری پیوند هنرکلاسیک با هنرمدرنیته است. ردپای مدرنیته بخوبی در ترکیب بندی حروف نستعلیق شما به چشم می خورد. شما با درک درستی از فضاهای مثبت و منفی سیاه مشق
    و تحقیق و مطالعه بر روی مبانی خط بصری توانسته اید به شناخت درستی از جنبه های زیبایی شناسانه ای ازخط و بالانس وزن بصری در سیاه مشق برسید.
    همینطور حضور شما به عنوان مدرس در کانون تایپوگرافی دانشگاه هنر تاثیر بسزایی بر سایر دانشجویان علاقمند به خوشنویسی و تایپوگرافی داشته است. آنچه آثار شما را بطور مشخص از دیگر خوشنویسان متمایز می سازد بهره گیری از تایپوگرافی و آهنگی از حروف است که سعی دارد مخاطب اثر را به محتوای نوشتار نزدیک تر سازد. ایجاد احساس و بیان معنا در فرم خط بخشی از مولفه های تایپوگرافی می باشد که شما تجربه های خوبی را از آن رقم زده اید. دست مریزاد و خسته نباشید سلیمان میری عزیز و مهربان.
    به امید روزهای بهتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــر برای شما و هنرمندان کوهدشت.

    • درود بر مسعود محمدزاده دبیر و موسس کانون تایپوگرافی دانشگاه هنر تهران.
      به نکات جالبی اشاره کردین مسعودجان.نگاه بیانگرایانه به حروف همیشه دغدغه ام بوده چرا که معتقدم واژگان دارای بار معنایی ،بار عاطفی و بار تصویری هستند و نباید فقط به زیبایی حروف بسنده کرد بلکه سعی در انتقال معنا و احساسات و درونیات واژگان نیز بسیار مهم میباشد..
      در بعضی آثار این نوع نگاه پررنگ است بعضی وقتا با ایجاد گفتمان هایی بین بعضی واژگان مانند کارای شماره ۷ و ۸ که تاکیدم بر کلمات کلیدی بوده مانند صبح و گنج که از لحاظ بصری هم ظرفیت بصری بالایی دارند و یا گفتمان کلمات می و مستی در سیاه مشق منم مستی و اصل من می عشق…
      به هر حال ممنون از نگاه فنی و دقیقتون…
      موفق باشین دوست عزیز..

  26. سلام بر سه هنرمند بزرگ لرستان و ایران زمین ۱- هادی مومنی ۲- سلیمان میری۳- حجت امانی

  27. زنده باد استاد
    جایگاه استاد میری وسطح کارهاشون جه درکشور وچه خارج از کشور در زمینه ی خوشنویسی و رشته ی تحصیلیشون بر کسی پوشیده نیست همونطور که شخصیت ایشون بسیار قابل ستایش .
    امیدوارم آقایی حسین پور و میرملاس از این به بعد خبرهای بیشتری از استاد میری برامون داشته باشند
    سپاس

    • ناشناس عزیز شما لطف دارین..
      و همچنین جا داره که از زحمات آقای حسین پور عزیز که با جهد و جد زیاد در راه نشر فرهنگ و هنر لرستان زحمت میکشند خیلی خیلی تشکر کنم…
      برای ایشان آرزوی موفقیت دارم…

  28. چقققققدر قشنگن .متفاوت و زیبا *مستانه ی مستانه *
    وجود شما برای کوهدشت سرفرازیست اقای میری

    هنر وجود هنرمندو فاش میکنه مخصوصا خوشنویسی ! قابل توجه هنرمندها !!

  29. سطح کارهای استاد چه در کشور وچه در خارج کشور در زمینه ی خوشنویسی و رشته ی تحصیلیشون بر کسی پوشیده نیست همونطور که شخصیتشون بسیار قابل ستایش
    امیدواریم میرملاس از این ببعد خبرهای بیشتری از ایشون برامون داشته باشن.با سپاس

  30. بانگ گردشهای چرخ است این که خلق……..

    پر معنا و زیبا مثل همیشه

    میرملاس نباید همچین ستاره هایی رو فراموش کنه !

  31. خط‌ت چو زلف یار پریشان و در هم است…

    همیشه موفق باشین. لذت بردم.

  32. درودبرسلیمان میری بزرگ
    بسیارلذت بردیم
    آفرین

    • درود بر شما عیدی پور عزیز…
      جا داره یادی کنیم از مرحوم مرتضای عیدی پور بزرگ که شاعرانه نقاشی میکرد… ولی افسوس که چه زود رفت…
      روانش شاد و نامش ماندگار…

  33. رویت آثارتون چه دلنوازه
    دست د دنیا

  34. با سلام به دوست و استاد گرامیم
    به نظر من چیزی که با دیدن آثار استاد در ابتدا به ذهن هر بیننده ای می آید، لطافت روح، ظرافت و اوج و کمال زیبایی هنر خوشنویسی است. ولی آنچه که دریافتش در آثار استاد نیازمند نگاهی عمیق تر است، پویایی، کمال طلبی، نه گفتن به تقلید محض و تحجر است؛ آفت هایی که نه تنها هنر بلکه جامعه ما سالهاست که به آنها مبتلا شده. من این روحیه استاد را برتر از بسیاری از زیبایی های آثار ایشان می دانم. امید است که با تلاش استاد شخصیتی جدید از هنر خوشنویسی و نستعلیق از پس چهره ی خسته کنونی نمایان شود.

    • دکتر مهدی امینی زاده سپاس از این همه محبتتون و همچنین از نگاه قشنگتون…
      مهدی به دور از همه حواشی هنری و در زمانی که بسیاری از هنرمندنماهای صنعتگر که از فرط ادعا فربه شده اند و در طلب آب به بیابان میروند در جستجوی تشنگی است و فهم و بینش او در هنر بسیار متعالی و پویاست…
      خوشحالم که با این همه مشغله تحصیلی در رشته پزشکی دانشگاه تهران در وادی هنر هم همگام با رشته تحصیلیتون موفق هستی…
      باعث افتخاری برای جامعه لرستان..
      همیشه موفق باشی…

    • سلام بر دکتر مهدى خواهرزاده عزیزم
      قلم ت هم عین شخصیتت ، دلنشین بود. هرچند از هوش سرشار تو انتظار کمتر از این هم نمیره!
      خوشحالم که کار هنرمند ان این شهر چنان زیبا و خلاق انه ست که احساسات هر کوهدشتى از طیف و رشته تحصیلى را در قالب این نوشته هاى قشنگ به جوش آورده است.
      دایى جان بیشتر به ما سر بزن، خوشحال میشیم کامنت ها رو در میرملاس میبینیم.

  35. همیشه موفق باشی سلیمان جان.این ارزومه

  36. آقای میری عالی بود کلام راه بجایی نمیبرد در بیان آنچه روح حس میکند.

    چه عجب میرملاس یاد استاد میری افتاده ! !!! این پایگاه باید همه ی هنرمندای سرشناس شهرستان رو تحت پوشش داشته باشه

    • آقا سعید ممنون از شما..
      میرملاس متعلق به همه است…
      بی تردید بچه های میرملاس اینگونه فکر میکنند و عمل میکنند…

  37. زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست
    هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود
    صحنه پیوسته به جاست
    خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد
    (آثار شما فوق العاده چشم نواز و قوی هستند.زنده باد)

  38. بسیار عالی سلیمان عزیز…

  39. سلیمان میری را در گرگان درپانزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان دیدم. گوشه ای دنج را انتخاب کرده بود و با چلیپای موضوع مسابقه در گیر بود. در اولین برخورد نگاه مهربانش بر دلم نشست. عمقی زلال!
    چشمانی جستجوگراز آن گوشه سالن همواره دنبالم می کرد. به آرامی نزدیک شدو با حجبی ذاتی کارهایش را نشانم داد.
    قوی و پرکار! اما خام و بی تجربه.
    میشود گفت به همه جا سرک کشیده بود. از دبیرخانه سلطانعلی تا بالا خانه منزل میرعماد و اتاق گلی و محقر میرزای کلهرو…
    از همه کس نشانی داشت. تکه ای و بهره ای
    پرسشگرانه به من زل زد.
    و من بیرحمانه او را به تازیانه انتقاد گرفتم.از قواره حروف و کلمات تا ترکیب و کرسی… واز همه بالاتر لاقیدی او را که بی پروا به خط بی اعتنا بود. و اینکه چقدر خودش را دست کم گرفته بود و خیلی زود خسته می شد.
    در آن چند روز سلیمان عوض شد. از بغض اولین انتقاد تا فوران توانائیش زیاد طول نکشید.
    سلیمان نفر اول مسابقات شده بود.
    از آن به بعد سه سال متوالی نیز او را در همان مکان دیدم. همیشه بر روی سکوی امتیاز جایش بود.
    تا اینکه در نوزدهمین دوره جشنواره سلیمان دیگر در جایگاه قبلیش نبود. او در کنار من به راهنمایی جوانانی مشغول بود که هر یک در دیار خود پهلوان قلم محسوب می شدند.
    —————————————————————–
    و من خوشحال از این رشد بی توقف برایش بهترین آرزوها را هدیه می کنم. انتقادهای امروزم هم باشد برای وقتی دیگر…
    وقتی که دیدمش به او حتما خواهم گفت که فریب رنگ را نخورد!

    • استاد تبریزی عزیز و بزرگوار بسیار ممنونم از محبت فراوانتون و همچنین نظرات فنی و کارشناسیتون..
      بی تردید تشویق ها و نقدهای شما بسیار برای بنده راهگشا بوده همیشه..
      منم برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت میکنم..
      سپاس بی کران…

  40. شمع شدی

  41. خلاق زیبایی.قلمت جاودان خواهدماند پسرعمو

  42. درودبرجناب میری عزیز ……. فضای کارتان پر از زیباییست،سیاه مشقتان پراز روشنیست،کلمات نقش خودرا درست بازی میکنند در قلم زیبایت………رقص واژگانت در سمفونی سیاه مشق رقصان باد……….روحت پراز زیبایی نستعلیق و دستت اهورایی باد

    • دوست عزیزم احدجان متشکرم از این همه لطف شاعرانه شما…
      براتون آرزوی موفقیت و سربلندی میکنم..
      همیشه سرشار از زیبایی و زیبا اندیشی باشی..

  43. تنوع ترکیب در این آثار، نشان و نماد خلاقیت و نبوغی ست که پشت نگاه میری نازنین خوابیده است. مکمل شعر گونگی این تابلوها نیز، بیان سلیس و شیوای جناب میری ست که خود حاصل پختگی همه جانبه ی اهل هنر است. به کام باشی و سربلند جناب میری!

    • جناب آقای مهدی زاده نازنین بسیار ممنونم از محبتتون..
      نظر و نگاه شما به آثار بنده بسیار ارزشمند است…
      همیشه سبز باشی…

  44. برقع برانداز بیا بی سرو دستار بیا ……….

  45. درود بر جناب میری عزیز. تابلوهای بسیار زیبایی هستند. نگرش مرا نسبت به “خطاطی” تغییر داد.

  46. خط در مقایسه با رنگ به دلیل غلبه اندیشه بر احساسات، نمایان تر است و شاید به همین دلیل من بیشتر کارهای سیاه مشق رو پسندیدم به نسبت کارهای آخر.
    به امید روزهای زیباتر و شادتر
    ————————————————————-
    بسیار لذت بردم.

    • متشکر از نطرتون خانم مهدی پور
      قصد بنده بیان این بود که یک هنرمند برای رسیدن به فضاهای شخصی تر در فضاسازی مدرن با حروف باید از سنت شروع کرده و ناچار است که ساختار سنت رو کامل فهمیده باشد که بعدها بتواند ساختار را بشکند و ساختاری زیباتر و متفاوت تر جایگزین کند وگرنه دچار مرض جهش نا آگاهانه میشود که البته امروزه اکثر کسانی که درظاهر نقاشی خط کار میکنند از این بیماری رنج میبرند که این خود منجر به درجا زدن و تکرار و تقلید از دیگران می شود..
      ممنون از شما…

      • دغدغه ی شما شکستن ساختارهاو جایگزین کردن ساختاری متفاوت ؟ یا دنبال فضای روحی خودتون و رسیدن به سبک خودتون هستید ؟

  47. آقای میری در حال حاضر کجا هستید ؟ کوهدشت کلاس آموزش دارید؟

  48. به نام تنها نگارنده صحیفه هستی
    خط سلیمان پرتویی از تجلی احساسات او ,شان وصفای خطش جلوه ای از صفای باطنش،وروح اثارش حکایسیت از ازادگی ولاقیدی به دنیای مادیست,کشیده هایش بیانی از جسارت او ووصل هایش معنایی از ضرافت او ,سلیمان عزیز به درستی میداند
    که راهش کدامست وبه کجا میرود ,نبوغ وخلاقیت را دراثارش به درستی میتوان مشاهده چیزی که در خوشنویسان معاصر ماجایش
    را به تقلید وتصنع داده است،با اینکه اگر سلیمان نیز خود را به دام تقلید می افکند شاید در خوشنویسی امروز محترمتر شمرده میشد
    اما ازادگی و وارستگی اش هرگز به او اجازه چنین کاری نداده,تواضع وفرواتنی وودر کف نهادن هرچه که میداند به اهالی خط و دوستاران
    این هنراز صفات و خصوصیات اخلاقی اوست،,این حقیر با اندک توفیقم شاید اگر نبود دوستی وآشنایی با سلیمان هرگز این راه ادامه نمیدادم
    در سالهایی که بهره حضورش را بیشتر داشتم،, اندوخته های فروانی را از اوگرفتم که فقط خوشنویسی را شامل نمیشود بلکه ،ادبیات،واشنایی با
    دیگر هنرها را شامل میشود.در پایان از خالق مهربان آرزوی بهترین ها وسلامتی اش را خواستارم

    • کار مردان روشنی و گرمی است…
      این مصرع از مولانا همیشه برای من یادآور محمد سلطانی است..
      چرا که وجودش، حضورش و خلق و خوی ایشان در کانون هنرمندان به ویژه خوشنویسان موجب حرارت و گرمابخشی است..
      حقیر در دوران هموار و ناهموار زندگیم محبت های سلطانی برایم بسیار باارزش و همیشه موجب دلگرمی ام بوده و هست…
      اجاق جانت گرم و روشن سلطان…

  49. با عرض سلام، دستت درد نکنه واقعا خارق العادست، خدا یارت

  50. سلام و عرض خسته نباشید به استاد میری
    کارتون خیلی عالی و زیبا بود
    موفق و سر بلند باشید

  51. واقعا به عنوان یک کوهدشتی به وجود سلیمان میری افتخار میکنم بسیار زیبا بود
    از دبیر محترم سرویس هنری خواهشمندم که کامنت زیبای اقای پیری را در قسمتی درج نمایند که مخاطبان بیشتری بتوانند ان را بخوانند
    انصافا جلوه ای خاص به فضا بخشیده

  52. شروع پائیز با خودنمایی برگهای رنگارنگش همزمان شد با برپایی نمایشگاه مجازی آثار زیبایت که بسیار چشم نواز است و نشانگر قلمی است از نی باغ بهشت ، جوهری از شیشه ذات و کاغذی از صفحه دل که امیدوارم نوری از لطف خدا بر آنها بتابد .
    با آرزوی اینکه همیشه لبخند بر لبهایت بنشیند تا شادیت در نوشته هایت جلوه گر باشد .

    • تنها درختان میدانند راز ماندن “تغییر”است..
      احسان عزیز نوشدن همیشگی در وادی هنر را برایت آرزومندم…

  53. سلام
    کارای نقاشی خط تون خیــــــــــــــــــلی زیبان.
    فک کنم کار شماره ۱۴.۱۸.۱۹ بودن که به نظرم عالین
    خسته نباشید و موفق تر باشید.
    .
    .
    .
    🙂

    • سمیه خانم عزیز مرسی از شما…
      منم برای شما آرزوی موفقیت و سربلندی میکنم…

  54. سلام بر هنرمند خوش ذوق هم استانی جناب میری.
    واقعا آثارت زیبا و ماندگارند.امیدوارم همیشه موفق وسربلند باشی.

    • اقای کولیوند متشکرم از محبت شما…
      منم برای شما آرزوی موفقیت روزافزون دارم…

  55. لذت بردم آقای میری عزیز!
    کاغذهای تذهیب کاری و آماده و با کادرهای از پیش ساخته و کلیشه ای ، کارها را ضعیف کرده اند
    هر کجا که خطوط زیبای شما روی کاغذ سفید یا بدون حاشیه هست شاعرانه تر هستند…
    مخصوصن وقتی حروف در هم تنیده می شوند و با تکرار روح می گیرند
    گاهی هم حس وحشتی شاعرانه بوجود میاورند…

  56. سلیمان عزیز: پیشرفت هنر شما حقاً مایه اعجاب و شگفتی است و از هر تعریف و توصیفی بی نیاز است.
    بر آستان هنر، گر سری فرود آری چراغ نام تو هم جاودانه جان دارد
    پیروز باشی و سرافراز

    • محمد عزیز پسرعمه خوبم بی شک پیشرفت شما هم در تحصیلات بالا برای همه ما باعث افتخاره…
      ممنون از محبتت…
      شما هم پیروز باشی و سرافراز…

  57. استاد عزیز و گرامی
    باعث افتخار بنده هست که در خدمت شما شاگردی می کنم .

    خدایا نازش ده و فخرش ده
    صد عمر درازش ده
    تا فخر بود ما را… !

    پاینده باشی استاد همیشه مهربان و دلسوز

  58. درود بر استاد میری
    منش و اخلاق شما همانند خط زیبایت برای همه ما عیان هست.
    شادی تورا ارزومندم

    • دکترصادق صحرایی ممنون از نگاه سرشار از محبتتون..
      بی شک برای جامعه لرستان و کوهدشت باعث فخر و مباهات هستین…
      دوستی با شما برای بنده بسی افتخار بزرگیست…
      همیشه موفق تر باشی…

  59. مرد شدن حاصل یک لقاح اتفاقی است اما مرد بار آمدن و زیستن ، حاصل تلاش و غلبه بر سختی هاست .
    و مردی جاودانه شدن ، حاصل یک عمر نیکنامی شماست .
    (برای سلیمان هنرمند عزیز ، جوان و جویای نام کوهدشتی )

    • همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس
      که درازست ره مقصد و من نوسفرم

      مجتبای نازنین ممنون از لطف و بزرگواریتون…
      موفق باشی دوست خوبم…

  60. تبریک میگم به خاطره داشتن این همه استعداد و خلاقیت و خصوصا قدرت و توانای اجرای کار

    عالی بود آقای سلیمان میری

  61. هنرمند همونطور که در خلق آثارش آزاد در به نمایش درآوردن آنها برای دیگران هم کاملا مختار. از اینکه آثارتون رو با ما در میان گذاشتید تشکر میکنم . موفق و پیروز باشید

  62. هنرمند عزیز آقای سلیمانی موفقیت شما باعث افتخار و سربلندی مردم این مرز و بوم است خداوند شما را نگهدار باشد وهمیشه پایدار بمانید.

    • علیرضای عزیز و دوست داشتنی منم برای شما آرزوی موفقیت دارم و از پیشرفتتون در خوشنویسی خیلی خوشحالم…
      سربلند باشی..

  63. دست مریزادهالوزای عزیز

  64. موجیـم و وصـل ما، از خـود بـریدن است
    ساحل بهانه ایست، رفتن رسیدن است!

  65. سلیمان جان تبریک به خاطر هنر و اخلاقت// همیشه دوست دارم// کارات شاهکاره واقعا//

  66. بنام حضرت دوست . . .
    هنرپیوندانسان،زیبایی وحقیقت است وهنرمندانسانی است که حقیقت هستی رابزیبایی درک کرده ونشان میدهدهرکدام ازگونه های مختلف هنری قواعدی مخصوص به خوددارد.هنرمندواقعی آفریننده ایست که این قواعدرامیداندامااسیرآن نمی شود وحتی گاهی قواعدرامیشکند ونوآوری میکندواینجاست که هنرآغازمیشود.
    دوست عزیزواستادگرانقدرجناب آقای سلیمان میری:ازرهگذرخاک سرکوی شمابود. . .هرنافه که دردست نسیم سحرافتاد.تبریک صمیمانه ام رابخاطرخلق اینهمه زیبایی پذیراباش.اینک که بربام هنرمتعالی خوشنویسی ایستاده ای برقراروسرافرازوتابان باشی تابینهایتها

  67. با سلام و درود فراوان………..
    کارات خیلی خیلی قشنگه.
    امیدوارم همیشه در کارتون موفق و سربلند باشید.
    به امید دیدن کارهای زیبا از شما ………………………..بای

  68. هوالمطلوب. دراقلیم کبیرخط ملک سلیمانم ارزوست.دست مریزاداین حقیر رانیز پذیرا باش استاد میری عزیز

  69. هنرمند هرجا رود، قدر بیند و در صدر نشیند
    با آرزوی شادکامی و موفقیت روزافزون برای استاد سلیمان میری از دیدن آثارتون لذت می برم.
    فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم

    • جناب غضنفری عزیز و دوست داشتنی اخلاق و منش والای شما برای حقیر همیشه سرمشق بوده..
      ممنون از شما…

  70. دوست عزیزم .از اینکه دیر کامنت گذاشتم ببخشید.
    یک اثر هنری زمانی خلق می شود از سه ویژگی مهم موضوع،محتوا و ساختار تشکیل می شود . درآثار خوشنویسی و نقاشیخط آقای میری محتوا فریاد می زند. با تفکر ونگرش کاملا مسلط برادبیات و مطالعاتی که از وی دیده ام مطمئنا با هدف کار می کند و این بخش ،موضوعی را نیز در برمی گیرد اجراهای ظریف،هوشمندانه،وقوت دست و قلم او در خلق ساختاری زیبا ومنسجم در آثارش گواه بر این واقعیت است . سلیمان میری یک هنرمند تمام عیاراست.
    همواره پایدار باشی

    • درود بر دوست عزیز و هنرمند موفق و پویا سجاد عزیز..
      سپاس فراوان از محبت شما…
      موفقیت شما در عرصه هنر همیشه برای بنده و همه دوستان باعث فخر و مباهات است…
      همیشه موفق و به سوی کمال باشی سجاد عزیز…

  71. سلام سلیمان جان، استاد عزیز و بزرگوار. واقعا باید کسی شما رو از نزدیک دیده باشه، تا به بزرگی وفروتنی تون پی ببره. آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون دارم براتون

    • آقای جلیلیان ممنون از اینهمه محبت و بزرگواریتون…
      همیشه موفق باشین و سربلند…

  72. سلام سلیمان عزیزبخاطر موفقیتهای هنریت بهت تبریک میگم.
    سلیمان بیادکلاس ۳۰۲دبیرستان شاهد۱۰سال پیش ……….

    • سهیل جان خیلی ممنون از شما..
      فقط کلاس ۳۰۲
      بچه های ریاضی دبیرستان شاهد..
      یادش بخیر..

  73. فره ره نگین بین انصافا”،ده ست خو ه ش أرا إی کل هونه ره

  74. درود بر سلیمان میری عزیز!
    خوشنویسی هنر نیست، اما سیاه مشق هنر است.

    • خیلی سپاس از مهر شما جناب جهانبخت عزیز…
      سید عزیز به قول داوینچی، مقصود از نقاشی و مجسمه سازی دانستن چگونگی دیدن است…
      و هنر یعنی نگاه…
      آدمی دید* است باقی گوشت و پوست
      هرچه بیند چشم او آن جیز اوست…
      درود بر شما…

    • جناب آقای جهان بخت دلیلتون چیه خوشنویسی هنر نیست؟هر نقشی که رنگ عشق داشته باشه به نظرمن هنر است وشما هم تقلید وار از زبان بعضیا که باخوشنویسی سرسازش ندارنداین گفته رو مرور نکنید…خوشنویسی یک هنر مادر هست وبنده شاخص ترین هنر وبی انقطاع ترینش میدونم!

  75. خیلی عالی و زیبا بودن،دست نیژی سلیمون.

  76. بسیار زیباست!
    ذوق هنری شما و تلاش جاویدان شما در عرصه علم و هنر تحت هر شرایطی، به من امید رسیدن به فردای بهتر رو میده. یاد شما = تلنگر یک الگو برای هوشیاری و آینده روشن

  77. از خط زیبای شماشنیده بودم – اما شنیدن کی بود مانند دیدن-وحالا دیدم …

  78. خط زیبا تجلی عالم معنادرعالم صورت است.هندسه ای است روحانی که چرخش ها ودوایر هستی رابیاد میاورد وبه زبان حال درس انس ،الفت ،مهربانی ،نظم وتناسب واستواری می دهد وبه آب لطف ،روح راتلطیف کرده وغبارلفظ از چهره معنی می شویدتاجمال حقیقت بی پرده عیان گردد…عرض سلام وخسته نباشی دارم خدمت دوست واستاد عزیزم جناب آقای میری ،از کارزیبا ودلنشینت واقعا لذت بردم ،درپناه حق باشید.

  79. جناب استاد میری.دوستان همه چی در مورد شما گفتن…………بنده حقیر هم فقط میتونم بگم بهتون افتخاااااااااااااااار میکنم…

  80. سلام.
    جناب میری عزیز،
    سیاه مشق هایتان، به زیبایی عشق را و احساسِ نابِ انسانی عاشق را تجسم بخشیده اند. مرحبا.

  81. از افتخارات و مقامهایت در هنر خوشنویسی بسیار خوشحال شدم در پناه حق موفق و موید باشید.
    و بد نیست یادی از استاد هنر خوشنویسی کوهدشت جناب آقای فرزاد مرادی بکنیم.

  82. ممنون از مهر و محبت همه شما عزیزان…
    رضاطولابی
    روح الله شکری
    صادق
    مسعود پارسافر عزیز
    رامین
    موفق باشین…

  83. سلام د اداش سلی خوبی حالت خوبه طرح هات خیلی قشنگ وزیبا بودانشاالله درمراحل دیگر زندگی موفق ومعیت باشی.(داداشت ناصرمیری)

  84. سلام. آثار زیبایی بودند. مطلب هم در عین موجز بودن گویا و کافی بود. اگر اجازه بدید از اون استفاده می کنم. با تشکر

  85. سلام تو این شهر غربت دیدن هم استانیهای موفق به آدم روحیه مضاعف میده ان شاالله همیشه در زندگی موفق وموید باشید.امیری از شهرستان چگنی

  86. سلام عرض میکنم خدمت آقای میری
    خدا قوت
    تمامی کاراتون عالی و بی نظیر بودوخیلی با ذوق و سلیقه هستید
    من دوره ممتازخط نستعلیقم
    براتون آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون میطلبم.

  87. خیلی عالی بود جناب اقای میری امیدوارم دستی بالاتر از تمام دستها مددکارتون باشه وهمیشه درعرصیه هنر خوش بدرخشی ماهم بهتون افتخار کنیم.موفق وپیروز وسر بلند باشید

  88. بسیارعالی بودانشااله موفق باشید

  89. اوسای هنرمن سرکلیک نشقن / کارل هنریت اه جهان پشقن
    دست در نکه گیونت سالم بو

    بسیار بسیار عالی بود جناب آقای میری باعث افتخار مایی، ان شاء الله که موفق باشی

  90. سلام اقای میری سیاه مشقهاتون تفاوت فاحشی با نقاشی خطهاتون دارن اولی رو به تعالی داره دومی رو به تکلف زیبایی ساختاری گاه به اثر لطمه میزنه اونجا که خوشنویس در دام بایدها و لوازم ابزاری موضوع میفته نباید تصور بشه قواعد و لوازم و تسلط و دانش میتونه ساختارو تمیز بده برایند عواطف عمیق و اعتقادات راسخ هر ساختاریو دگرگون میکنه و هر ساختاریو شکل میده هر اثری انقد ارج داره که به خود روحانیش نزدیکتره اینجاست که میشه به سطح ساختاری بها داد….قصد فقط در ابراز نظر نبود شما قابل احترام هستید به امید موفقیتهای بزرگتر شما یا علی.

  91. سلام هالوزا عزیز نازارم/ ارا قوم لر با افتخارم
    دست درد نکه گونت بی بلا /هنرمند عزیز دس پنجه طلا
    پنجت طلایه ناخنت الماس / کلامت تمام حقیقت و راس
    هم هنرمندی هم ورزش کاری / ارا استانمو مقامه ماری
    واقعا خسته نباشی آقای میری عزیز خیلی از موفقیتت خرسندم یاد دوستان قدیم بخیر آقایان محمد مقصودی سید مجتبی حسینی سید زاهد جلیلیان وسایر دوستان عزیز و با تشکر از مدیر سایت میرملاس

  92. سلام آقای میری .
    الان یهوی به فکرت افتادم اسمت رو تو گوگل سرچ کردم از افتخاراتی که کسب کردی خیلی خیلی خوشحال شدم.
    امیدوارم همیشه سربلند و موفق باشی.
    همیشه به فکرتم.

  93. سلام آقای میری چندتا سوال داشتم اگه میشه هروقت این پیام رو دیدید، منت گذاشته و جواب بدید.
    الان تهرانید؟
    این‌جا نمایشگاه برگزار کردید؟ و اگر قصد اون رو دارید آدرس و زمان آن را در وبلاگ خودتون یا در پاسخ به همین پیام بنویسید.
    باتشکر
    یکی از همشهریان شما(با افتخار)

  94. عااااالی استادموفق باشین

  95. سلام استاد خیلی دلنشین نوشتید سباس

  96. سلام به به بر این همه هنر

  97. سلام استاد به افتخارهایت افتخار می کنیم

  98. پسر عموی نازنینم با سلام و خسته نباشی انشاالله در تمام مراحل زندگیت موفق و سربلند باشی. دوست داشتنی ❤❤❤

  99. پسر عموی نازنینم با سلام و خسته نباشی انشاالله در تمام مراحل زندگیت موفق و سربلند باشی. دوست داشتنی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.